تاریخچه کشور هلند

تاریخچه کشور هلند

شاید بهتر باشد قبل از سفر یا مهاجرت با تاریخچه کشور مقصد آشنا شویم. این موضوع حس بهتری به ما می‌دهد تا برای پذیرش مقصد جدید آمادگی بهتری داشته باشید. در این مقاله درباره تاریخچه کشور هلند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا اگر قصد زندگی در هلند را دارید بیشتر با این کشور آشنا شوید.

اول از همه بهتر است با واحد پول آن آشنا شوید. قبل از سفر با خود یورو به همراه داشته باشید که از همه چیز واجب‌تر است.

شاید از هر کشوری یک نمادی در ذهن خود داشته باشیم. نمادی که از کشور هلند با دیدن آن به یاد این منطقه می‌افتیم گل‌های رنگارنگ به خصوص گل لاله و آسیاب‌های بادی است. درست است که هلند مساحت کوچکی به عنوان یک کشور دارد، اما طبیعت آن به قدری زیاد است که قسمتی از اروپا را زیباتر از هر جای دیگر آن کرده است.

همانطور که می‌دانید یکی از نقاط قوت این کشور پرورش انواع گونه‌های گیاهی است. به طوری که برای تجارت گل و گیاه مقام اول را در دنیا کسب نموده است. این پایان داستان نیست و تنها به تجارت گیاه ختم نمی‌شود. دامداری و کشاورزی هم بخش دیگری از تجارت هلند است که اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اطلاعاتی جالب از کشور هلند

جبر جغرافیایی تاثیر زیادی بر روی تاریخچه هر کشور داشته است. کشور هلند هم مستثنی از این امر نیست. این کشور در قسمت شمال غربی قاره اروپا قرار دارد. مساحت آن حدود 41526 کیلومتر مربع است. آن‌ها زبان و فرهنگ مختص به خودشان را دارند. اما جالب است بدانید زبان هلندی به زبان آلمانی شباهت‌هایی هم دارد.

پایتخت کشور هلند، شهر آمستردام است. این شهر در قرون وسطا به وجود آمد و پس از پیشرفت به بندری برای تجارت تبدیل شد. این شهر رفته رفته به کانون تجارت، بازرگانی، فلسفه و هنر شد.

در قرن هفدهم میلادی این کشور رونق زیادی در موضوعات فرهنگ و هنر، اقتصاد و سیاست پیدا کرد. بسیاری از تاریخ شناسان این دوره را برای کشور هلند به عنوان دوره طلایی یاد کرده‌اند. این دوره طلایی مانند نقطه عطفی برای پیشرفت این کشور شد.

جنگ‌هایی هم از گذشته تاریخ این کشور را تحت تاثیر قرار داده و سرنوشت آن را تغییر داده است.

تاریخچه کشور هلند از گذشته‌های دور

کشور هلند که امروزه به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده، در گذشته کشوری تحت اختیار و سلطه‌ای بوده که هیچ استقلالی از خود نداشته است. این کشور تحت سلطه امپراتوری هابسبورگ (اسپانیا) بوده و در دنیا به همین نام شناخته می‌شد. پس از گذر 80 سال و عبور از جنگ‌های متعدد، هلند استقلال خود را به دست آورد. این مقاومت باعث شد در سال 1648 میلادی هلند از استعمار اسپانیا خارج شود.

در گذشته‌های دور، حدود سال 900 میلادی افرادی در کنار رود روته مستقر می‌شوند. حدود 250 سال بعد، یعنی در سال 1150 میلادی به دلیل بروز سیل‌هایی در اطراف این رود، افراد در زمین‌های دیگری از کشور هلند مستقر شده‌اند. در این سال‌ها برای افزایش آسایش اقدام به ساخت سد و خاکریز کردند.

یک نکته جالب از سیاست این کشور بدانید: هلند هم در جنگ جهانی اول و هم در جنگ جهانی دوم بی‌طرفی خود را اعلام کرد. اما با این حال باز هم ارتش آلمان (نازی‎ها) به هلند هجوم بردند. این جنگ نتیجه تسلیم شدن کشور هلند را در پی داشت.

1 1 vote
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments