مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج یک روش ساده و کاملا عملی برای اخذ ویزای اقامت هلند است. ویزایی که در نهایت می‌تواند به سادگی تبدیل به تابعیت کشور هلند نیز شود. اما توجه به این نکته ضروری است که این نوع دریافت اقامت را نباید تنها به عنوان فرصتی برای مهاجرت به هلند برگزینید. در واقع این روش بیشترین کاربرد را برای کسانی دارد؛ که عملا و به دلایلی فراتر از مهاجرت، تصمیم گرفته‌اند تا با فردی که دارای تابعیت هلندی است ازدواج کنند.

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

مزایای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

مزایای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

هلند کشوری پیشرفته، سرسبز و زیبا، با آب و هوای پاک و مردمانی بافرهنگ و خوش‌برخورد است. ادامه زندگی در هلند می‌تواند تجربه‌ای بدیع و زیبا برای شما باشد. حال تصور کنید این تجربه با حمایت و در کنار شخصی صورت می‌گیرد، که به او علاقه دارید.
از جمله مزایای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج این است که سرعت انجام مراحل کارها برای اخذ اقامت بسیار کوتاه است؛ و همچنین تنها با گذشت سه الی پنج سال از تاریخ ازدواج و در صورت دوام ازدواج، شما می‌توانید تابعیت و شهروندی کشور هلند را نیز دریافت کنید. همچنین این روش مهاجرت به دلیل وجود پشتیبانی مالی و عاطفی همسر، در ادامه مسیر مهاجرت می‌تواند تجربه‌ای ساده‌تر و خوشایندتر را فراهم کند. البته باز هم نباید فراموش کنید که همه این مزایا به این بستگی دارد که شما و فردی که تابعیت کشور هلند دارد؛ قصد ازدواج واقعی با یک‌دیگر را داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای ازدواج هلند

مانند هر روش دیگری اخذ ویزای ازدواج هلند نیز نیازمند ارائه مدارک گوناگون، برای اثبات شرایط خاصی است. در ادامه این بخش لیستی از شرایط اصلی برای اخذ این ویزا ارائه شده است (دقت کنید که در این لیست منظور از متقاضی فرد تبعه هلند است؛ که برای همسر آینده‌اش، درخواست ویزا می‌کند.).

  • سن متقاضی باید بیش از 21 سال باشد.
  • متقاضی باید مدارکی مبنی بر وجود رابطه عاطفی در دو سال گذشته ارائه دهد (این مدارک می‌تواند شامل تصاویر مشترک، سفرهای مشترک، گفتگوهای آنلاین و هرچیز اثبات‌کننده دیگری باشد.).
  • متقاضی باید تعهد دهد که همسرش را حداقل به مدت 12 ماه از نظر مالی در کشور هلند پشتیبانی می‌کند. این کار با ارائه فیش حقوقی و مدارک دیگر مبنی بر داشتن درآمد کافی ممکن می‌شود.
  • متقاضی باید اثبات کند که مکانی برای زندگی مشترک (خرید یا اجاره) دارد.
  • همسر آینده متقاضی پیش از درخواست باید حداقل به مدت یک سال در هلند حضور داشته باشد (این کار از طریق ویزای MVV ممکن می‌شود.).
  • در نهایت در صورت داشتن شرایط گفته شده، امکان ازدواج و مهاجرت به هلند از طریق ازدواج ممکن می‌شود. در این شرایط معمولا با گذشت سه سال از ازدواج و اثبات وجود زندگی مشترک، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم هلند و پس از آن شهروندی آن کشور اقدام کنید.

نکاتی درباره ازدواج در هلند

نکاتی درباره ازدواج در هلند

ازدواج در هلند از نظر قانونی و مراحل انجام کار، ویژگی‌های خاص خود را دارد. ویژگی‌هایی که بهتر است پیش از اقدام با آن آشنا شوید.

به‌طور معمول ازدواج در هلند در شهرداری محل زندگی، کلیسا و هر مکان عمومی دیگری انجام می‌شود؛ اما ثبت رسمی ازدواج در شهرداری منطقه باید انجام گردد. اثبات مجرد بودن متقاضیان در این زمینه مهم‌ترین موردی است که باید انجام شود. این مسئله به‌خصوص برای افرادی که دارای سابقه قبلی ازدواج هستند، بسیار مهم است. در این زمینه گواهی طلاق و یا گواهی فوت همسر به عنوان سند معتبر در نظر گرفته می‌شود. همچنین ارائه گذرنامه هر دو طرف و حضور حداقل دو شاهد، از جمله مدارک دیگری است که باید هنگام مراجعه به شهرداری برای ثبت ازدواج، همراه خود داشته باشید.

نکاتی درباره ازدواج در هلند

ازدواج در هلند تنها بر اساس قانون انجام می‌شود و باقی موارد در اختیار شماست. پس اگر تمایل داشته باشید که ازدواج شما در ایران نیز به رسمیت شناخته شود؛ باید به سفارت ایران در این کشور مراجعه کرده و عقد شرعی و رسمی خود در ایران را نیز جاری کنید.

پس از ازدواج، هریک از طرفین می‌تواند نام خانوادگی طرف دیگر را انتخاب کند. همچنین هر دو طرف می‌توانند نام خانوادگی پیشین خود را حفظ کنند. درباره کودکان حاصل این ازدواج نیز، انتخاب نام خانوادگی هریک از طرفین ممکن است؛ اما باید توجه داشته باشید که همه کودکان احتمالی باید از یک نام خانوادگی پیروی کنند. در نهایت از آنجا که در کشور هلند، ملیت از طریق خون قابل انتقال است؛ فرزندان حاصل از این ازدواج از همان ابتدا دارای ملیت هلندی خواهند بود.

ما در دفتر حقوقی و مهاجرتی پارسا، به‌صورت کاملا تخصصی به ارائه مشاوره و خدمات گوناگون در زمینه روش‌های مهاجرت به هلند می‌پردازیم. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0 0 votes
رأی دهی به مقاله