تحصیل دوره کارشناسی ارشد در هلند

کارشناسی ارشد در هلند

یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت برای افراد ادامه تحصیل و به دست آوردن اطلاعات بهتر در دانشگاه‌های معتبر مقصد است. خیلی از افراد برای تحصیلات دانشگاهی خود از همان ابتدا برای مهاجرت به کشور مورد نظر اقدام می‌کنند. می‌خواهیم درباره تحصیل دوره کارشناسی ارشد در هلند صحبت کنیم.

دانشگاه‌های معتبر و پیشرفته‌ای در کشور هلند وجود دارند. اگر بخواهیم بهترین آن را به شما معرفی کنیم، دانشگاه آمستردام برترین دانشگاه در هلند است. اگر این کشور را برای تحصیل انتخاب کنید، با بهترین اساتید در تعامل خواهید بود.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل یکی از بهترین راه‌های مهاجرت است که شما در طول تحصیل خود می‌توانید برای اقامت دائم خود هم اقداماتی انجام دهید.

کارشناسی ارشد در هلند چگونه؟

برای مهاجرت به هلند به منظور ادامه تحصیل باید هزینه‌های آن را از قبل پرداخت کنید. در وهله اول شما باید هزینه ویزای تحصیلی را بپردازید. در صورتی که شهروند اروپا باشید نیازی به اخذ ویزا ندارید و می‌توانید با پرداخت هزینه ثبت نام در دانشگاه، تحصیل خود را آغاز کنید. اما در صورتی که جزو شهروند اتحادیه نباشید لازم است برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. همچنین اگر اقامت شما بیش از 3 ماه در این کشور طول بکشد باید مراحل دریافت مجوز اقامت را هم پشت سر بگذارید.

 لازم است برای پرداخت این هزینه‌ها از قبل فکری کرده باشید تا در طول زمان تحصیل درگیر پرداخت هزینه‌ها نشوید. شما باید هزینه یکسال تحصیل خود را به دانشگاه بپردازید. همچنین در صورتی که بخواهید در خوابگاه اقامت داشته باشید، لازم است هزینه خوابگاه هم در نظر بگیرید.

شما در طول تحصیل خود در دانشگاه‌های هلند از خدمات بیمه بهره‌‎مند می‌شوید. بنابراین لازم است هزینه بیمه دانشجویی خود را هم پرداخت کنید. جدا از همه این مخارج شما باید مخارج جزوه، کتاب و لوازم تحریر هم برای مواقع لزوم داشته باشید.

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های هلند معمولا از ماه سپتامبر آغاز و به مدت 2 تا 4 سال طول می‌کشد. زمان اتمام این مقطع به رشته تحصیلی شما بستگی دارد. برخی از رشته‌های درسی در مقطع کارشناسی ارشد مانند رشته‌های داروسازی حدود 4 سال به طول می‌انجامد، شما بعد از دوره تحصیل به مدت 2 سال می‌توانید کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهید. حتی برخی از این رشته‌ها را می‌توان به صورت آنلاین گذراند که خود یک مزیت برای آسایش بیشتر است. در این روش دغدغه رفت و آمد و هزینه مسیر را نخواهید داشت.

اگر بخواهیم برای میزان هزینه تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور یک حدود مشخص کنیم، مبلغی حدود 11000 تا 15000 یورو است.

مزایای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در هلند

تحصیل این دوره برای رشته‌های خاص تنها در برخی از کشورهای پیشرفته صورت می‌گیرد. همان طور که می‌دانید سیستم آموزشی کشور هلند یکی از بهترین سیستم‌ها در کل دنیاست. دانشگاه‌های معتبری در این کشور وجود دارند که همواره دانشجویان زیادی در آن به تحصیل مشغول می‌شوند.

مدرکی که از دانشگاه‌های هلند دریافت می‌کنید مورد پذیرش دیگر کشورها است. ممکن است بخواهید تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهید اما برای شغل خود به کشور دیگری مهاجرت کنید. شما با مدرک خود می‌توانید آینده شغلی خود را به بهترین شکل رقم بزنید.

یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در دانشگاه‌های هلند این است که شما حتی اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید می‌توانید روی این گزینه حساب کنید. دروس در دانشگاه‌های هلند به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. شما رفته رفته می‌توانید زبان هلندی را هم در کنار دروس خود بیاموزید. البته در این دانشگاه‌ها زبان‌های دیگری هم تدریس می‌شود.

شما در کنار مدت زمان تحصیل خود می‌توانید کار دانشجویی انجام دهید تا به هزینه‌های تحصیل خود کمک کنید. برای مقطع کارشناسی ارشد تقریبا می‌توانید 20 ساعت در هفته کار داشته باشید.

شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و در امتحان آیلتس حداقل نمره 6.5 را دریافت کرده باشید تا اجازه ورود به دانشگاه و تحصیل در این مقطع را داشته باشید.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments