مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل را می‌توان یکی از راه‌های سریع مهاجرت به این کشور زیبا دانست. این روش به‌خصوص برای علاقمندان به تحصیلات تکمیلی بسیار جذاب است. چراکه علاوه بر امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپایی، امکان یافتن شغل مناسب و همچنین دریافت اقامت دائم این کشور و مهاجرت به هلند، برای این دسته از افراد ساده‌تر است. همین‌طور دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های هلند و اقامت دانشجویی در هلند، این فرصت را به شما می‌دهد که به‌خوبی با فضای این کشور و نکات مثبت و منفی آن آشنا شده؛ و پس از یک دوره چند ساله و در صورت تمایل، اقدام به درخواست برای دریافت تابعیت این کشور نمایید.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

مزایای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

دریافت پذیرش تحصیلی از مدارس و دانشگاه‌های هلند مزایای بسیاری را برای علاقمندان به تحصیل فراهم می‌کند. نظام آموزشی هلند، همچون سایر ویژگی‌های این کشور، از برترین نظام‌های آموزشی جهان است. بنابراین تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های هلند می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای هر شخصی باشد.

همچنین تحصیل در هلند می‌تواند روشی برای دریافت اقامت موقت هلند و پلی به سوی دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور باشد. طبیعتا افرادی که آخرین مقطع تحصیلی خود را در کشور هلند گذرانده‌اند؛ ساده‌تر و با سرعت بیشتری می‌توانند وارد بازار کار این کشور شوند. همین‌طور مهاجرت به هلند از طریق تحصیل و اقامت موقت در این کشور، زمانی عالی برای شناخت کافی این کشور است؛ تا بتوانید برای ترسیم آینده زندگی خود در این کشور بهترین تصمیم را بگیرید.

روش اخذ ویزای تحصیلی هلند

روش اخذ ویزای تحصیلی هلند

اخذی ویزای تحصلیی هلند مانند اکثر نقاط دنیا، منوط به دریافت پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی معتبر در این کشور است. در واقع اولین قدم در این راه، بدون توجه به مقطع تحصیلی مدنظر، دریافت پذیرش تحصیل و ثبت نام در آن دانشگاه‌ است. در این مرحله هزینه‌های ثبت درخواست و ثبت نام بر عهده شما خواهد بود.

در قدم دوم دانشگاه به وکالت از شما، درخواست ویزای MVV می‌کند. این ویزا یک ویزای موقت 6 ماهه است؛ که با آن می‌توانید وارد خاک هلند شوید. اما برای ادامه حضور در هلند نیازمند ویزای تحصیلی هستید. دانشگاه برای این ویزا نیز که به MVR شناخته می‌شود، اقدام می‌کند. اعتبار این ویزا تا پایان دوره ثبت نام شده است؛ و باید دوباره تمدید شود. گاهی هم این ویزا با توجه به حداقل نمره تعیین شده برای قبولی در هر مقطع، تایید اعتبار می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی هلند

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی هلند

برای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل باید مدارک زیر را در اختیار داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های دوران تحصیل (انتقال وجه به دانشگاه، صورت حساب بانکی و یا نامه بورسیه تحصیلی)
  • گواهی پذیرش یا ثبت نام در دانشگاه
  • گواهی تولد
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی مدارک تحصیلی
  • بیمه سلامت

در نهایت این مدارک را برای ارائه درخواست اجازه اقامت در کشور هلند از طریق ویزای تحصیلی نیاز خواهید داشت.

پذیرش تحصیلی دوره کارشناسی از دانشگاه‌های هلند

در دوره کارشناسی بیش از هرچیز سوابق تحصیلی شما موثر است. در این زمینه داشتن مدرک دیپلم با حداقل نمره 12 از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. همچنین داشتن مدرک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی (IELTS) با حداقل نمره 6 از جمله امتیازات مثبتی است که برای ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های هلند به آن نیاز خواهید داشت. دوره کارشناسی در دانشگاه‌های هلند مانند ایران، 4 سال زمان می‌برد؛ و سالانه حدود 7 تا 10 هزار یورو شهریه دارد. همچنین دانشجویان دوره کارشناسی می‌توانند ماهانه 40 ساعت کار کنند.

پذیرش تحصیلی دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های هلند

ورود به دوره کارشناسی ارشد در کشور هلند کمی مشکل‌تر است. در این زمینه نیز شما باید مدارک زبان (نمره 6.5 در آزمون آیلتس) و همچنین ریز نمرات دوره کارشناسی خود را به دانشگاه مدنظر ارائه کنید. طول دوره کارشناسی ارشد در هلند 2 سال است؛ و هزینه سالانه آن حدود 10 الی 15 هزار یورو خواهد بود. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند؛ که می‌تواند هزینه‌های آنها را تا حدود زیادی پوشش دهد. در نهایت توجه کند که دوره کارشناسی ارشد در هلند به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

پذیرش تحصیلی دوره دکتری از دانشگاه‌های هلند

در دوره دکتری شما نیازمند یافتن یک فرصت تحصیلی زیر نظر یک استاد راهنما و در یک دانشگاه مشخص هستید. بنابراین برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در کشور هلند باید مستقیما وارد ارتباط با استاد و دانشگاه مدنظر شوید. داشتن نمرات بالا در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد، مقالات منتشر شده در مجلات علمی پژوهشی معتبر و نمره زبان انگلیسی بالای 6.5 در آزمون بین المللی آیلتس، از جمله مواردی است که برای اطمینان از دریافت پذیرش تحصیلی در این مقطع ضروری است. این دوره 4 سال زمان می‌برد؛ و در صورت دریافت بورسیه، حدود ماهانه 2 هزار یورو دریافت خواهید کرد.

ما در دفتر حقوقی و مهاجرتی پارسا، به‌صورت کاملا تخصصی به ارائه مشاوره و خدمات گوناگون در زمینه روش‌های مهاجرت به هلند می‌پردازیم. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
hadi
hadi
2 سال قبل

سلام
ویزای تحصیلی میگیرید؟هزینه ان چقدر میشه؟دوره ارشد یکساله میخام.رشته بازرگانی.تشکر

0 0 votes
رأی دهی به مقاله