آشنایی با ویزای استارتاپی هلند و شرایط و ویژگی‌های آن

ویزای استارتاپی هلند

هلند هم مانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته اروپایی پذیرای ایده‌های استارتاپی عالی است. مهاجرت در بسیاری از موارد باعث پیشرفت و توسعه در کسب‌وکار استارتاپ می‌شود و به دلیل حضور در فضای بین‌المللی افق‌های جدیدی را در برابر کارآفرین می‌گشاید. صاحبان استارتاپ‌ها به دلایل مختلف ممکن است قصد مهاجرت به کشور دیگری را داشته باشند.

وجود مشکلات اقتصادی، محدودیت کسب‌وکارهای جدید و یا تجربه حضور در میان بازارهای بین‌المللی می‌تواند از انگیزه‌های متفاوت آنها برای مهاجرت باشد. کارآفرین مایل است تا با حضور در بازار اقتصادی کشور دیگر به دانش روز دنیا در زمینه استارتاپ و همچنین تقاضای بازارهای بین‌المللی دسترسی پیدا کند. او مایل است مهارت و فناوری‌های به‌روز در زمینه استارتاپ را تجربه کند. گاهی درخواست اقامت برای خود و خانواده در کشور موردنظر نیز از اهداف مهاجران از طریق ویزای استارتاپی است.

کشورهای زیادی از استارتاپ‌ها استقبال می‌کنند. کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن، انگلستان، آلمان، کانادا، استرالیا، اتریش، هلند، فرانسه، دانمارک، نیوزلند و… بسیار مطلوب هستند اما هزینه‌های بالایی دارند. برعکس در کشورهایی مانند پرتغال، لهستان، ایتالیا، اسپانیا، لیتوانی و… با هزینه کمتری می‌توان این مرحله را طی کرد.
اگر در حوزه استارتاپ کارآفرینی می‌کنید و به هر دلیل شخصی مایل به مهاجرت به کشور هلند هستید با ما همراه باشید تا با برنامه‌های متنوع این کشور برای جذب صاحبان استارتاپ‌ها آشنا شوید.

هلند با اعطای ویزای استارتاپ به ایده‌های تجاری برتر شرکت‌های خلاقی را در این حوزه ایجاد کرده که در سطح جهانی رقابت می‌کنند. کارآفرینان استارتاپی می‌توانند در صورت برخورداری از شرایط تعیین‌شده مجوز اقامت یک ساله را دریافت کنند. این مجوز را می‌توان برای یک سال نیز تمدید کرد. یک منبع معتبر در هلند بر کارآفرینان استارتاپی نظارت می‌کند. اگر این راه را برای مهاجرت به هلند برگزیه‌اید؛ این نوشته مخصوص شماست.

شرایط دریافت ویزای استارتاپی در هلند

  • یک تسهیلگر مورد اعتماد کشور هلند بر این استارتاپ نظارت داشته باشد. همکاری میان تسهیلگر و کارآفرین در یک توافق‌نامه ثبت و به امضای هر دو طرف می‌رسد. تسهیلگر حضور موثری در راه‌اندازی کسب‌وکار موردنظر خواهد داشت و به فرآیند مدیریت عملیات، بازاریابی، تحقیق و جذب سرمایه‌گذار کمک می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشیم که تسهیلگر نباید نسبت فامیلی با کارآفرین داشته باشد و به لحاظ مالی باید مستقل باشد.
  • کسب‌وکار موردنظر نوآورانه باشد؛ یعنی محصول یا خدمات جدیدی در هلند ارائه کند، تکنولوژی جدیدی برای تولید، توزیع و بازاریابی آن به کار رود یا دارای یک رویکرد نوآورانه سازمانی باشد.
  • مراحل تبدیل ایده به کسب‌وکار در استارتاپ موردنظر روشن و واضح باشد. در این برنامه گام به گام ساختار سازمان، نقش‌ها و وظایف، فرم حقوقی، پرسنل سازمان، هدف از سرمایه‌گذاری و توصیف ایده برای محصول یا خدمات موردنظر و دلیل نوآورانه بودن آن باید ذکر شود.
  • کارآفرین باید این کسب‌وکار را در اتاق بازرگانی ثبت تجاری کرده باشد. اگر به هر دلیلی امکان ثبت در اتاق بازرگانی وجود نداشته باشد، تسهیلگر موظف است اعلامیه‌ای تهیه کند و در آن ضمانت کند که پس از دریافت ویزای استارتاپ به ثبت تجاری اقدام کند.
  • کارآفرین باید از توان مالی برای حداقل زمان یک سال اقامت در هلند برای زندگی و تجارت برخوردار باشد. گواهی بانکی این موضوع را ثابت می‌کند. تسهیلگر نیز می‌تواند منابع مالی را در اختیار کارآفرین استارتاپ قرار دهد.

وجود تسهیلگر باتجربه برای راهنمایی استارتاپ نوپا ضروری است. پشتیبانی تسهیلگر به شما کمک می‌کند تا به کسب‌وکار خود رونق ببخشید و در جهت پیشرفت و تکامل آن قدم بردارید. این یک موقعیت برد-برد برای هلند محسوب می‌شود. شما صاحب تجارتی موفق خواهید شد و منافع آن در اقتصاد کشور هلند بروز می‌کند.

برای درخواست ویزای استارتاپی تسهیلگر شما باید فرم درخواستی را برای سازمان مهاجرت IND ارسال کند. در این فرم اطلاعات مربوط به خودتان، طرح کسب‌وکار موردنظر و همچنین روش‌های پیشنهادی باید ارائه شود. اگر به عنوان کارآفرین هنوز در کشور خود زندگی می‌کنید می‌توانید درخواست اقامت خود را از طریق سفارت هلند در آنجا ارائه بدهید.

اگر درخواست ویزای استارتاپی شما مورد تایید قرار گیرد مجوز اقامت موقت خود را در کنسولگری یا سفارت هلند دریافت خواهید کرد. سپس در زمان ورود به کشور هلند به شما اعلام خواهد شد کجا و چه زمانی ویزای استارتاپی را دریافت خواهید کرد.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments