تبعات مهاجرت غیرقانونی به هلند

تبعات مهاجرت غیرقانونی به هلند

مهاجرت غیرقانونی به هلند منجر به درخواست پناهندگی از این کشور خواهد شد. البته درخواست پناهندگی غیرقانونی نیست؛ اما رسیدن غیرقانونی به کشور مقصد، خطرات جسمی و روحی زیادی را به دنبال دارد. دستگیری توسط ماموران پلیس کشور مقصد، آزار و اذیت توسط قاچاقچیان انسان، احتمال رویارویی با دزدان دریایی در طول سفرهای دریایی و… بخشی از این خطرات است. اگر مهاجران از این خطرات جان سالم به در برند باید خود را به عنوان پناهجو معرفی کنند.

پناهندگی در اکثر کشورهای اروپایی مشکلات بسیاری در پی خواهد داشت. هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. کشور هلند در خصوص پناهجویان بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. این کشور پروسه‌ای طولانی برای بررسی پرونده درخواست اقامت پناهجویان در نظر گرفته است. چنانچه فرد متقاضی نتواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای پناهندگی ارائه کند درخواست او رد و به کشورش بازگردانده می‌شود.

مشکلات و سختی‌های مهاجرت غیرقانونی به هلند

فردی که در کشور هلند درخواست اقامت از طریق پناهندگی داشته باشد باید براساس قوانین سازمان مهاجرت و تابعیت این کشور IND در کشورش به دلایلی همچون نژاد، قومیت، دین، ملیت و یا اعتقادات سیاسی تحت تعقیب باشد؛ یا با ارائه دلایل واضح و مشخص، نگران حکم اعدام، شکنجه، از بین رفتن آبرو و سایر موارد غیرانسانی باشد؛ یا دارای دلایل مستدل برای نگرانی بابت ترس از خشونت‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند درگیری‌های مسلحانه و… باشد؛ و یا همسر، پدر، مادر یا فرزند زیر سن قانونی او از طریق پناهندگی اقامت کشور هلند را دریافت کرده باشد.

اگر شما از طریق کشوری در اتحادیه اروپا وارد هلند شده باشید آن کشور مسئولیت بررسی درخواست پناهندگی شما را بر عهده خواهد داشت. بنابراین هلند شما را هرچه زودتر به آن کشور بازمی‌گرداند. اگر همراه خود پول و منابع مالی داشته باشید موظف هستید اطلاع دهید تا بخشی از آن را به عنوان هزینه اسکان خود پرداخت کنید.

بعد از مهاجرت غیرقانونی طبعا شما به عنوان پناهجو در کشور هلند شناخته می‌شوید و باید خود را به پلیس معرفی ‌کنید. پلیس شما را را به مرکز ثبت نام سازمان مهاجرت IND در شهر ترآپل معرفی می‌کند تا در آنجا پروسه پناهندگی در کشور هلند انجام شود. پس از تکمیل پرونده، شما از کمپ ترآبل به کمپ‌های دیگر برای بررسی تقاضای پناهندگی‌ فرستاده می‌شوید.

سازمان مهاجرت IND در مدت هشت روز به تقاضای پناهندگی شما رسیدگی خواهد کرد. این سازمان تصمیم می‌گیرد که آیا فرد پناهجو شرایط کسب اجازه اقامت پناهندگی در هلند را دارد و یا سازمان نیاز به زمان بیشتری برای تحقیقات دارد. این زمان شش ماه خواهد بود. در غیر اینصورت اگر از نظر سازمان مهاجرت، شما شرایط اخذ اجازه اقامت در هلند را نداشته باشید با ذکر دلایل اعلام می‌کند که باید خاک هلند را ترک کنید.

پس از افزایش میزان مهاجرت به هلند در سال‌های اخیر این کشور در اسکان پناهجویان دچار مشکل شده است. بسیار دیده شده این افراد با امکانات کم و نامطلوبی اسکان داده شده‌اند و یا حتی چندین بار محل اقامت آنها تغییر پیدا کرده است. در صورتی که اجازه اقامت پناهندگی را دریافت کرده باشید معلوم نیست در چه زمانی خانه‌ای به شما تعلق بگیرد. این امکان وجود دارد برای مدت طولانی با مهاجران دیگر به طور مشترک زندگی کنید.

بسیاری از پناهجویان امید دارند اعضای خانواده خود را نیز به کشور هلند ببرند. این موضوع درصورتی امکان دارد که ابتدا خود اجازه اقامت پناهندگی را دریافت کرده باشید. باتوجه به زیاد بودن درخواست از سوی مهاجران احتمال دارد مدت زمان زیادی طول بکشد تا بتوانید اعضای خانواده خود را به هلند ببرید. در حال حاضر سازمان مهاجرت در مدت شش ماه به درخواست پیوستن اعضای خانواده رسیدگی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

براساس آمار بیش از بیست هزار پناهجو سال‌ها در انتظار جواب پناهندگی در هلند به سر می‌برند و این موضوع در سال‌های اخیر دغدغه بزرگی برای سازمان‌ها و گروه‌هایی بوده که با این افراد سروکار دارند. پناهجویان سه دسته‌اند. دسته اول کسانی هستند که پرونده درخواست اقامت آنها در سازمان مهاجرت باز است و مشخصات آنها در آنجا ثبت شده است. دسته دوم پرونده مختومی دارند و در کمپ‌های پناهجویان زندگی می‌کنند. دسته سوم کسانی هستند که مشخصاتشان به طور رسمی در هیچ جایی ثبت نشده است. آنها باید با استفاده از گواهی پزشک، گواهی محل اقامت و… ثابت کنند که برای چند سال در هلند حضور داشته‌اند.

سخت‌ترین راه مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی است. برخلاف تصور عموم افراد مبنی بر ساده و سریع بودن مهاجرت از طریق پناهندگی، باید گفت این روش پیچیدگی‌های مختص خود را دارد. گرچه هلند در سال‌های اخیر نسبت به گذشته پناهجویان بیشتری را می‌پذیرد اما به دلیل جمعیت بالای مهاجران در این حوزه دچار مشکل شده است. بنابراین بهتر است پیش از تصمیم به مهاجرت غیرقانونی، راه‌های قانونی و ممکن آن را با مشورت کارشناسان مهاجرت بررسی و بهترین راه را برای خود انتخاب کنید.

4 2 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
علی اکبری
علی اکبری
4 سال قبل

سلام:::میخاستم بدونم با دویست میلیون تومان میشه به کشور هلند مهاجرت کرد از طریق قانونی یا نه واگر بشه میتونم همسر و دو فرزندم را ببرم یا نه لطفا کامل جواب دهید منظورم از بردن همسر و فرزندان بعد از پناهندگی نیست از ابتدا میشه با آنها رفت یا نه و طریقه مهاجرت را بگویید متشکرم.

یاسر حمزه لوی
یاسر حمزه لوی
4 سال قبل

سلام
برای دریافت مشاوره می توانید فرم دریافت مشاوره رایگان را تکیمل بفرمایید. اما به طور کلی مبلغی که فرمودید کفاف هزینه های شما را تا رسیدن به مقصد خواهد داد؛ و باید به فکر منبع تامین مالی (بنا بر روش مهاجرت) در کشور هلند باشید.
موفق باشید.