قوانین زندگی برای مهاجران تمکن مالی در هلند

مهاجران تمکن مالی

شاید راحت‌ترین، سریع‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین راه مهاجرت به کشور هلند مهاجرت با تمکن مالی باشد. در سال‌های اخیر این روش بسیار مورد استقبال مهاجران قرار گرفته است. روش‌هایی مثل ثبت شرکت، خرید ملک و یا سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته بیشتر مورد توجه بود اما در حال حاضر روش تمکن مالی با توجه به روند آسان و خطرپذیری کمتر در الویت قرار دارد.

در مهاجرت به روش تمکن مالی ریسکی وجود ندارد. در این روش هم سرعت گرفتن اقامت بیشتر است و هم تمدید اقامت که یکی از دغدغه‌های اصلی مهاجران است به راحتی انجام می‌شود. کسانی که با روش تمکن مالی به کشور هلند مهاجرت می‌کنند دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت و استخدام کارمندان بومی یا انجام کارهای تجاری نخواهند داشت. در این روش سازمان مهاجرت باید اطمینان پیدا کند که مهاجر از رفاه مالی برخوردار است و قصد او از مهاجرت تنها زندگی کردن در یک کشور اروپایی است و به هیچ وجه قصد کار کردن در کشور هلند را ندارد.

در مهاجرت از طریق رفاه مالی برخلاف مهاجرت از راه ثبت شرکت، از پرداخت مالیات نیز معاف هستید. متقاضی با اثبات داشتن درآمد ماهیانه ثابت برای خود و خانواده‌اش می‌تواند حق اقامت را دریافت کند. این درآمد می‌تواند از پنج طریق تامین شود؛ سود سپرده بانکی، اجاره‌نامه ملک، حقوق بازنشستگی، سود سهام بورس و درآمد حاصل از کسب‌وکار. درآمد موردنظر را می‌توان از یک یا چند روش کسب کرد فقط برای اثبات آن نیاز به ارائه گواهی از منابع رسمی و معتبر مثل گواهی بانکی، فیش حقوقی، اجاره‌نامه و… است.

برای تهیه گواهی تمکن مالی باید با مدارک هویتی شامل کارت ملی و پاسپورت به بانک بروید و فرم مربوط به آن را درخواست کنید. گواهی تمکن مالی سندی رسمی و معتبر است که بانک کشور مبدا آن را در اختیار فرد متقاضی مهاجرت قرار می‌دهد. در این گواهی گردش حساب شش ماه گذشته شما ثبت می‌شود. می‌توان این گواهی را برای حساب‌های مختلف تهیه کرد. زمان آماده‌سازی گواهی تمکن مالی معمولا یک هفته است. این گواهی باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشد. اگر بانک به هر دلیلی این گواهی را به زبان فارسی در اختیار شما قرار داد آن را از طریق دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه کنید.

اگر با روش تمکن مالی به همراه خانواده خود به کشور هلند رفته باشید فرزند شما امکان تحصیل رایگان را در اختیار خواهد داشت. در مهاجرت به این روش هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. همه افراد خانواده و افراد تحت تکفل زیر هجده سال می‌توانند از این طریق به کشور هلند بروند. در روش تمکن مالی اصل بر داشتن دارایی و سرمایه در کشور مبدا است و مهاجر نیازی ندارد سرمایه را از کشور خودش خارج و به کشور مقصد منتقل کند. این ویژگی روش حاضر را به مطمئن‌ترین و کم‌خطرترین روش مهاجرت در میان سایر روش‌های مهاجرت به هلند تبدیل کرده است و میزان متقاضیان این روش را افزایش داده است.

در مهاجرت از طریق تمکن مالی نیاز به داشتن مدرک زبان خارجی نیست اما شما برای برقراری ارتباط با مردم و انجام کارهای روزمره باید زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی را بلد باشید.

یکی از مزیت‌های مهاجرت از طریق تمکن مالی این است که پس از یک سال زندگی در هلند نگرانی برای تمدید مجوز اقامت نخواهید داشت. در این روش زمان اقامت به راحتی تمدید می‌شود. بعد از گذشت پنج سال نیز می‌توان اقامت موقت را تبدیل به اقامت دائم کرد؛ به شرطی که در مدت پنج سال حداقل سی ماه را در هلند زندگی کرده باشید و در هیچ زمانی بیش از دوازده ماه متوالی خارج از هلند نباشید. بنابراین متقاضی الزامی به حضور دائم در این کشور ندارد. این ویژگی از مزیت‌های کم‌نظیر روش تمکن مالی به شمار می‌آید.

با اقامت به روش تمکن مالی، مهاجران تمکن مالی می‌توانند از بیمه‌های درمانی و پزشکی معتبر بین‌المللی نیز استفاده کنند. امکان سفر و رفت‌وآمد در تمام کشورهای حوزه شینگن نیز برای این افراد فراهم است.

مدارک موردنیاز برای دریافت اقامت برای مهاجران تمکن مالی

  • کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت همه اعضای خانواده
  • گواهی عدم سوءپیشینه افراد بالای هجده سال
  • گواهی حساب بانکی
  • مدارک استطاعت مالی متقاضی
  • مدارک شغلی در صورت دارابودن

باید در نظر داشت افرادی که اجازه اقامت تمکن مالی در هلند را کسب کرده‌اند مجاز به داشتن شغل و هرگونه فعالیت اقتصادی نیستند. این نوع از اقامت تنها برای افرادی در نظر گرفته شده که به دلیل رفاه مالی نیازی به اشتغال ندارند.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments