مزایای مهاجرت به هلند نسبت به دیگر کشورها

مزایای مهاجرت به هلند نسبت به دیگر کشورها

مزایای زندگی در هلند افراد زیادی را از سراسر دنیا برای مهاجرت به این کشور ترغیب می‌کند. اقتصاد پیشرفته و پایدار، سطح رفاه عالی، سبک زندگی، فرهنگ مردم و… هلند را به مقصد مهاجرتی محبوبی تبدیل کرده است. مهاجرت به هلند از راه‌های مختلفی همچون سرمایه‌گذاری، تمکن مالی، ثبت شرکت، کار، تحصیل، ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی امکان‌پذیر است. اما چرا مهاجرت به هلند اینقدر خواهان دارد؟

هلند به کشور گل لاله، دوچرخه و آسیاب‌های بادی شناخته می‌شود. این کشور در شمال غربی قاره اروپا واقع شده و با کشورهای آلمان، بلژیک و انگلستان همسایه است. وضعیت آب‌وهوا کمی متغیر است اما به طور کلی هلند از آب‌وهوای معتدل برخوردار است. پایتخت این کشور شهر آمستردام است که بزرگ‌ترین مرکز جذب گردشگر در هلند محسوب می‌شود. اصلی‌ترین جاذبه گردشگری آمستردام قایق‌رانی در کانال‌های داخل شهر و گذشتن از میان بناهای زیبای آن است. میدان موزه با سه موزه اصلی شهر برای علاقه‌مندان به هنر مکانی ایده‌آل به شمار می‌آید. زبان رسمی این کشور زبان هلندی است اما بیش از نود درصد مردم می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشور هلند مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. با توجه به اینکه هلند از کشورهای اروپایی حوزه شنگن است امکان‌های مختلف کاریابی، مهاجرت و اقامت در سایر کشورهای اروپایی حوزه شنگن را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. دانشگاه‌های زیادی در هلند انگلیسی زبان هستند و از طرف دیگر هزینه تحصیلات تکمیلی در این کشور مناسب است. این ویژگی هلند را به گزینه مناسبی برای درخواست اقامت تحصیلی کرده است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل استقبال از مهاجرت به هلند این است که دولت این کشور همواره به دنبال راه‌های جدیدی برای جذب افراد متخصص و کارآفرین است. این کشور درصدد است با قانون مالیاتی سی درصد برای نیروی کار، اعطای مجوز اقامت با کسب‌وکارهای استارتاپی و ارائه تخفیف‌های مالیاتی و به‌روز کردن سیاست‌های دولت کسب‌وکارهای کوچک را ایجاد و ارتقا دهد. در این کشور مهاجران می‌توانند به راحتی به عنوان کارگر ماهر، کارگر فصلی، خوداشتغالی، کارمند و کارآموز در شرکت‌های بین‌المللی کار متناسب با مهارت‌هایشان را پیدا کنند.

مهاجرانی که تجربه زندگی چند ساله در هلند را دارند از عملکرد شهرداری‌های محلی در شهرهای مختلف اعلام رضایت می‌کنند. اگرچه مالیات و هزینه‌های بیمه ارزان نیست اما خدمات ارائه شده در این کشور شرایطی را ایجاد کرده که مردم زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای داشته باشند. حمل‌ونقل عمومی از امکانات خوبی برخوردار است. خیابان‌ها به طور مرتب تمیز می‌شوند و زباله‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

ترافیک در هلند دیده نمی‌شود. حتما شنیده‌اید که از هلند با عنوان کشور دوچرخه یاد می‌کنند. خیابان‌های هلند با زیرساخت مناسب امکان استفاده از دوچرخه را بسیار آسان کرده‌اند. تجربه دوچرخه‌سواری باعث شده خیلی از افراد در هلند به زندگی بدون ماشین رو آورند.

در کشور هلند میزان مشارکت مردم در امور مدیریت شهری زیاد است. شهرداری‌های محلی عهده‌دار تمام خدمات و وظایفی هستند که شهروندان به طور روزمره به آنها نیاز دارند. این وظایف عبارتند از: اقتصاد و وضعیت اشتغال، شهرسازی و نگهداری اماکن عمومی، محیط زیست شهری، احداث و بهبود مسکن به منظور کمک به مستاجران، بهبود واحدهای مسکونی با مالکیت خصوصی، آماده‌سازی آپارتمان‌ها جهت سکونت معلولان، سیاست‌های ویژه برای سالمندان، آموزش و پرورش، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی، ثبت‌نام و صدور گواهی.

امکانات تفریحی و گردشگری متنوعی در شهرهای مختلف هلند وجود دارد. اگر در شهرهایی باشید که قایق و قایقرانی وجود داشته باشد شاهد زندگی در قایق خواهید بود. مردم در هلند برای پیک‌نیک به قایق‌سواری می‌روند. در قایق دور هم جمع می‌شوند و به خوردن غذا و نوشیدنی و گپ و گفت‌وگو می‌پردازند. گشت‌وگذار با قایق در حال حرکت و دیدن مناظر مختلف در طول مسیر بسیار خاطره‌انگیز است. در هلند به‌ویژه در تابستان جشنواره‌های شناخته‌شده مانند فستیوال گراچن آمستردام در روی کانال‌های بزرگ شهر برگزار می‌شود.

هلند برای رشد و تربیت کودکان هم کشور ایده‌آلی است. سازمان یونیسف در نظرسنجی سال 2013 هلند را به عنوان دارنده بالاترین میزان رفاه در جهان معرفی کرد. براساس آمار، کودکان هلندی از شادترین کودکان در میان کودکان کشورهای جهان هستند. کودکان در خانه و مدرسه از محیطی حمایتی برخوردارند. والدین هلندی به کودکانشان خرده نمی‌گیرند. ناگفته نماند آموزش و پرورش هلند نقش مهمی در میزان شادی و رضایت کودکان و نوجوانان هلندی دارد.

مزایای مهاجرت به هلند نسبت به کشورهای دیگر بستگی دارد به خصوصیات فردی و انتظارات شما از کشوری که قصد اقامت در آن را دارید. اگر قصد مهاجرت به کشور هلند را دارید بهتر است درباره زندگی در این کشور اطلاعات کاملی به دست بیاورید و ضمن مقایسه با امکانات کشورهای دیگر، براساس شرایط و امکانات خود تصمیم بگیرید.

3 1 vote
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments