خرید خودرو در هلند

خرید خودرو در هلند

هلند از کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته اروپایی است که یکی از مقاصد دلخواه مهاجران به اروپا به شمار می‌آید. این کشور با آب‌وهوای مطبوع، مناظر طبیعی زیبا، اقتصاد شکوفا و مهم‌تر از همه مردمی بافرهنگ محلی بی‌نظیر برای زندگی است. ممکن است به راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور و زندگی در هلند فکر کرده باشید. فرقی نمی‌کند از هر راهی که موفق به مهاجرت به هلند شوید پس از گذشت مدت زمانی و روی روال افتادن کارها و فعالیت‌های روزمره متوجه نیازهای اساسی خواهید شد.

مثلا ممکن است حس کنید که نیاز دارید به همراه خانواده به تفریح و پیکنیک بروید. شهرهای مختلف هلند از جمله روتردام مکان‌های گردشگری و تفریحی زیادی دارند که می‌توانید یک روز خوب را در کنار خانواده در این مکان‌ها بگذرانید. شاید مهاجرت به هلند از طریق کار را انتخاب کرده‌اید و حالا به این فکر کنید اگر مسیر منزل تا محل کار را با خودروی شخصی طی کنید در زمانتان صرفه‌جویی می‌شود و می‌توانید بیشتر استراحت کنید و یا زمان بیشتری در کنار خانواده باشید.

در این صورت حتما به خرید خودرو فکر می‌کنید. قبل از آن احتمالا برای خودتان حساب بانکی افتتاح کرده‌اید. بهتر است پس از دریافت اجازه اقامت و انجام مراحل ثبت‌نام شهروندی در یکی از بانک‌های هلند حساب افتتاح کنید. حتما رمز اینترنتی هم برای حسابتان دریافت کنید تا بتوانید پرداختی‌های خود را با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف به راحتی واریز کنید.

حالا که تصمیم به خرید خودرو گرفته‌اید شاید بهتر باشد خودروهای دست دوم و کارکرده را مدنظر قرار بدهید. خودروهای کارکرده در هلند از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و شما با صرف هزینه کمتر می‌توانید خودروی شخصی داشته باشید. این خودروها معمولا از حدود دو هزار یورو قیمت‌گذاری می‌شوند. خودرو را می‌توانید به صورت نقد یا اقساطی بخرید.

برای خرید خودرو در هلند به پنج نکته توجه کنید

  1. یکی از شرایط خرید ماشین در هلند داشتن گواهینامه هلندی است. اگرچه ممکن است افرادی از طریق روزنامه یا سایت‌های اینترنتی ماشین را خریداری کنند اما بعدا در مراحل بیمه خودرو دچار مشکل خواهند شد. به طور کلی فروش خودرو به کسانی که گواهینامه هلندی ندارند غیرقانونی محسوب می‌شود.
  2. قبل از خرید حتما خودروی مورد نظر را از هر جهت بررسی کنید. خرید خودرو نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود پس انتخاب خودروی بی نقص و مناسب برای شما بسیار مهم است. اگر به سایت‌های اینترنتی فروش خودرو نظیر Bynco برای انتخاب خودرو رجوع کنید شاید به خاطر فهم زبان هلندی دچار مشکل بشوید. اما می‌توانید از گفت‌وگوی آنلاین استفاده کنید و سوالات خود را بپرسید. تمام مشخصات خودرو به صورت کامل در این وب سایت قابل مشاهده است.
  3. برای خرید خودرو در هلند باید چانه‌ بزنید. اگر قصد خرید خودرو از نمایندگی‌ها و یا نمایشگاه‌های اتومبیل را داشته باشید باید آماده چانه‌زدن باشید. در غیر این‌صورت بهتر است به سایت‌های اینترنتی فروش خودرو نظیر Bynco مراجعه کنید. در این سایت قیمت خودرو ثابت است و در نهایت خودرویی با مشخصاتی که در سایت می‌بینید به دست شما می‌رسد.
  4. خودروی مورد نظر را باید در RDW اداره راهنمایی رانندگی هلند ثبت کنید. از این طریق میزان مالیات و بیمه خودرو مشخص و در صورت موافقت شما خودرو در این سامانه ثبت می‌شود. استفاده از خودرو بدون ثبت در RDW غیرقانونی محسوب می‌شود. معاینه فنی خودرو نیز باید هر سال انجام شود.
  5. بیمه خودرو را فراموش نکنید! بعد از خرید خودرو حتما خیلی هیجان‌زده هستید ولی یادتان باشد حتما باید آن را بیمه کنید. نداشتن بیمه خودرو در هلند غیرقانونی است. این بیمه شامل بیمه بدنه و شخص ثالث خواهد بود. برای پیدا کردن شرکت بیمه سایت‌های آنها را مقایسه کنید و بهترین بیمه را با توجه به بودجه‌تان انتخاب کنید. بیمه خودرو در هلند از هزینه‌های اجباری زندگی در هلند است. مدت زمان اعتبار بیمه خودرو در هلند هم یک سال است. میزان هزینه بیمه و مالیات در استان‌های مختلف و با توجه به مدل خودرو تفاوت دارد.

حالا با خیال راحت از اتومبیل جدید خود لذت ببرید!

4 2 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments