بررسی مزایای تحصیل در هلند

مزایای تحصیل در هلند

اگر بخواهید برای تحصیل به هر کشوری مهاجرت کنید لازم است مزایا و معایب آن را بسنجید. ما در این نقاله می‌خواهیم شما را با مزایای تحصیل در هلند آشنا کنیم تا شاید تصمیم‌گیری شما راحت‌تر باشد.

سیستم آموزشی در هلند بسیار متفاوت‌تر از کشورهای دیگر است. معلمان در مسیر آموزش تمامی خلاقیت خود را به کار می‌گیرند تا حواس دانش آموز را در کلاس بیاورند. آن‌ها مابین درس برای دانش آموزان لطیفه تعریف می‌کنند و کلاس درس را جذاب می‌کنند. شاید فکر کنید این‌ها کارهای ساده‌ای باشد. اما باید بدانید که آموزگاران دائما در حال آموزش و یادگیری هستند.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل فرصتی خوبی است که هم در دانشگاه‌های معتبر تحصیل و هم در کشوری پیشرفته زندگی کنید.

چرا تحصیل در هلند؟

یکی از مزایای تحصیل در هلند این است که شما برای تحصیل در این کشور محدودیت سنی ندارید. سیستم آموزشی کشور هلند طوری قانون گذاری شده که راه را برای تحصیل هر فردی با هر سنی باز گذاشته است. زیرا معتقد است که عملکرد یک دانشجو از هر موضوع دیگری مهم‌تر است.

زبان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است. معمولا افرادی که برای مهاجرت به قصد ادامه تحصیل اقدام کرده باشند، به زبان بین المللی انگلیسی هم آشنا هستند. یعنی قبل از ورود به این مرحله شروع به آموزش این زبان می‌کنند. در صورتی که قسمت‌هایی از این زبان هم فراموشتان شده باشد توسط این آموزش حرفه‌ای به شما یادآوری می‌شود. بنابراین جای نگرانی نیست.

سطح آموزش در هلند بسیار با کیفیت است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل مهاجرت به این کشور را انتخاب می‌کنند. دانشگاه‌های معتبری در این کشور وجود دارند. این دانشگاه‌ها در سطح بین المللی رتبه خوبی از جهت آموزش در تمامی رشته‌های مختلف دارد. اما نکته مهم دیگر که یک مزیت بسیار مهم برای تحصیل در دانشگاه‌های هلند حساب می‌شود این است که شما با مدرک اخذ شده خود از دانشگاه‌های هلند می‌توانید در همه کشورها به تحصیل ادامه دهید و یا به دنبال کار بگردید.

شما در کنار تحصیل می‌توانید کار کنید و به هزینه‌های تحصیل و زندگی خود کمک کنید. در صورتی که به مدت 5 سال در این کشور مشغول به کار باشید می‌توانید اقامت این کشور را اخذ کنید.

آشنایی با سیستم آموزشی کشور هلند

می‌خواهیم بدانیم چرا نظام آموزشی هلند تا این حد موفق بوده؟ حتما یک سیستم منظم و فکر شده‌ای از گذشته برای این کشور در نظر گرفته شده تا باعث شود هر شخص محصلی به مزایای تحصیل در هلند فکر کند.

کودکان از سن 4 سالگی آموزش را در مدارس آغاز می‌کنند. از همان ابتدا آنان مشغول یادگیری دروس مفاهیمی مانند رشد شخصیت می‌شوند. مفاهیم آموزشی طوری تنظیم شده‌اند که کودک از لحاظ عقلی و احساسی، خلاقیت و استعداد، رشد کند. در این کلاس‌ها به کودکان تمرینات حسی و جسمی داده می‌شود تا با خلقت وجودی خودشان بیشتر آشنا شوند. زبان هلندی و زبان انگلیسی را می‌آموزند. درست است که اکثر آن‌ها زبان هلندی زبان مادریشان است. اما مگر ما در مدارسمان به آموزش زبان فارسی نمی‌پردازیم؟ آشنایی با قواعد و اصول زبان رسمی کشور یکی از دروس مهم است.

البته دروس دیگری مانند ریاضیات، مذهب، جغرافی، تاریخ، موسیقی، نقاشی و … نیز در سال‌های ابتدایی تحصیل آموزش داده می‌شود.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments