آشنایی با آب و هوای هلند

آب و هوای هلند

هلند، شهر گل‌های رنگارنگ دارای آب و هوای دل انگیزی در طول سال است تا زمینه را برای رشد گیاهان فراهم کند. این کشور یکی از کشورهای شمال غربی اروپاست و در نیمکره شمالی زمین واقع شده است. در این مقاله می‌خواهیم با آب و هوای هلند شما را آشنا کنیم.

برای زندگی در هلند باید با آب و هوای این کشور آشنایی قبلی داشته باشید. آب و هوا موضوع مهمی برای مهاجرت به کشوری است. برای همه ما پیش آمده که در سفر به نقطه‌ای از کره زمین از آب و هوای آن ناراضی بوده‌ایم و آن مکان را به دلیل این که تنها یک مسافرت بوده ترک‌کرده‌‎ایم.

فکرش را بکنید که گذراندن مراحل مهاجرت مانند پشت سر گذراندن یک سفر تفریحی نیست. شما باید تمام هدف خود را برای مقصد بگذارید. اما پس از این که پایتان به کشور مقصد برسد همه چیز را با جایی که در آن زندگی می‌کرده‌اید مقایسه می‌کنید. این انصافانه نیست که همه سختی راهی را که آمده‌اید به دلیل ناسازگاری با شرایط جوی را فراموش و آن‌جا را ترک کنید. به همین دلیل خیلی بهتر است قبل از سفر تفریحی یا مهاجرت به کشوری، حتما در رابطه با آب و هوایی اطلاعات جامعی به دست آورید.

بررسی موقعیت جغرافیایی هلند

آب و هوای هر کشوری بر اساس موقعیت جغرافیایی آن در طول سال تغییر میکند. هلند به دلیل موقعیت قرارگیری دارای آب و هوایی متعادلی باید باشد. مگرنه این همه زیبایی طبیعت چگونه در این کشور رشد می‌کند. همه ما می‌دانیم این کشور مبدا گل‌های رنگارنگ روی این کره خاکی کجاست. پس عجیب نیست که چنین کشوری دارای آب و هوای لطیفی برای رشد گیاهان زیادی باشد.

البته گرم شدن کلی دمای کره زمین تاثیر زیادی هم بر روی کشورهای دارای 4فصل آب و هوایی گذاشته است. اگر در فصل تابستان قصد سفر به این کشور را داشته باشید بهتر است لباس‌های نخی و نازک بپوشید. اما به شما توصیه می‌کنم یک چتر هم در کیفتان بگذارید. باران‌های پودری هلند که مخصوص این کشور است می‌تواند شما را غافلگیر کند. اما نگران دمای هوا نباشید. این باران‌هایی که در فصل تابستان شروع به باریدن می‌کند، هوای را مطبوع می‌کند. باعث می‌شود استشمام عطر گل‌ها و گیاهان برای شما دلپذیرتر شود.

شاید جالب باشد بدانید  که دلیل نامگذاری این کشور دقیقا به خاطر ارتفاع قرارگیری آن است. حدود نیمی از خاک کشور هلند در ارتفاع کمتر از سطح دریا قرار دارد. قرارگیری پایین‌تر از سطح دریا باعث شده تا هلندی‌ها در زبان خودشان، نام کشورشان را Netherland انتخاب کنند. این کلمه به زبان هلندی به معنی سرزمین پست و کم ارتفاع است.

بررسی آب و هوای هلند در چهار فصل سال

آب و هوای این کشور در هر فصلی مناسب رشد گونه‌های متفاوتی از گیاهان است. بنابراین در هر فصلی از سال زیبایی‌های طبیعت خودش را به رخ اهالی این کشور می‌کشاند. در ماه مارس که آغاز کننده هوای گرم است شرایط خوبی برای رشد گل نرگس است. البته هوای این کشور معمولا خنک و سرد است. به همین دلیل اگر چندان طرفدار سرما نیستید در ماه‌های مارس و آوریل و می زمان مناسبی برای سفرتان به کشور هلند است.

این کشور تابستان‌های معتدلی دارد و معمولا دمای هوای این فصل به بیش از 30 درجه نمی‌رسد. به عنوان یک نکته جالب بدانید که دمای هوای در شهرهای مختلف این کشور در هر فصل چندان تفاوتی با هم ندارد. برای مثال در فصل زمستان، دمای هوای شهر آمستردام با دمای شهر روتردام چندان تفاوت زیادی باهم ندارند.

زمستان‌های این کشور سخت و طاقت فرسا نیست. شاید دمای زیر صفر تنها برای چند روز در سال احساس شود. معمولا دمای هوا در این فصل بین 0 تا 10 درجه متغییر است. آب و هوای هلند در فصل زمستان از وفور نعمت بارش باران و برف بهره‌مند می‌شود.

هوای این کشور در فصل زمستان شباهت زیادی به هوای شهرهای شمالی کشورمان ایران دارد. بنابراین اگر در فصل سرد سال به این کشور سفر کنید از دمای هوا متعجب نمی‌شوید.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments