مهم‌ترین قوانین کار در هلند

قوانین کار در هلند

هر فعالیت کاری که در کشوری بخواهید به آن مشغول باشید، باید قوانین وضع شده برای آن را بدانید. در این نوشته قصد داریم قوانین کار در هلند را به شما بگوییم تا اگر قصد مهاجرت به منظور کار در این کشور را داشتید، بتوانید طبق قوانین آن پیش روید.

زمانی که می‌خواهید به کشوری مهاجرت کنید، خیلی ضروری است که قبل از اقدام درباره نرخ بیکاری و اوضاع اقتصادی کشور مورد نظر تحقیق کنید. طبق آمار به دست آمده نرخ آمار بیکاری در هلند از سال ۲۰۱۴ هر ساله رو به کاهش است.

برای آگاهی از قوانین مهاجرت کاری به هلند ادامه متن را با ما همراه شوید.

اخذ ویزای کاری در هلند

شما از طریق دریافت ویزای کاری می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید و مشغول به کار شوید. برای این منظور به مدارکی نیازمند هستید. پاسپورت با مدت اعتبار حداقل ۶ ماه به همراه کپی آن، ۲ قطعه عکس ۴*۳، ارائه گردش مالیدر مدت مشخص، پر کردن فرم درخواست ویزای کاری، قرارداد کار و گواهی بیمه مدارکی برای اخذ ویزای کار در کشور هلند است.

برای دریافت ویزای کاری می‌توانید به یکی از سایت‌های کاریابی این کشور مراجعه کنید. این سایت‌ها به شما کمک می‌کند که شغل مورد نظر خود را بر اساس تجربه و تخصص خود پیدا کنید. درخواستتان را برای کارفرما ارسال کنید، کارفرما پس از مشاهده درخواست، مدارک شما را مشاهده می‎کند و در صورت پذیرش برای ویزای کاری شما اقداماتی را انجام می‌دهد.

بعد از اخذ ویزای کاری، خانواده شما در صورت برقراری شرایطی می‌توانند به شما ملحق شوند؛ فرزند کمتر از ۱۸ سال، همسر با حداقل ۲۱ سال سن که ازدواج او با شما باید در پایگاه اطلاعاتی این کشور ثبت شده باشد. شما باید در یک مکان مشخص که در پایگاه اطلاعاتی شهرداری هلند ثبت کرده‌اید، زندگی کنید. علاوه بر این شما که صاحب ویزای کاری هستید باید بتوانید ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خانواده را خواهید داشت.

با قوانین کار در هلند آشنا شوید

در این کشور هر فردی که شاغل می‌شود، حق استفاده از شرایط کار را خواهد داشت. این شرایط می‌تواند موضوعاتی مانند: مرخصی، مرخصی زایمان، حداقل حقوق وضع شده در قانون، حقوق روزهای تعطیل و … باشد.

برخی از قراردادهای کاری در کشور هلند به صورت شفاهی بسته می‌شود. برای اطمینان از امنیت شغلی خود بهتر است قرارداد خود را به صورت کتبی و به صورت ایمیل سازمانی دریافت کنید. در این صورت زمانی که کارفرمای شما از وظایف خود بابت پرداخت حقوق و … سرباز زند، شما می‌توانید توسط نامه کتبی به ارگان مربوطه موضوع را گزارش دهید.

اگر در این کشور مشغول به کار باشید، حتما برگه گزارش از عملکرد خود را در روزهای پایانی ماه دریافت خواهید کرد. در این برگه موضوعاتی مانند تعداد ساعتی که در ماه گذشته کار کرده‌اید، مالیات حقوق، حقوق خالص و ناخالص شما کاملا مشخص می‌شود.

قانون بیکاری در هلند

به طور کلی قانون بیکاری به منظور حمایت از افرادی است که مدتی پس از کار موفق به پیدا کردن شغل مناسب نبوده‌اند. این قانون در کشور هلند هم پابرجاست. شرایط آن را برایتان توضیح می‌دهیم. ممکن است به هر دلیلی شرکت قصد تعدیل یا اخراج شما را داشته باشد. در این صورت شما می‌توانید از قانون بیکاری بهره‌مند شوید. پس یادتان باشد اگر خودتان برای اخراج از شرکتی استعفا نامه نوشته باشید، نمی‌توانید از این قانون استفاده کنید.

برای استفاده از قانون بیکاری شما باید حداقل ۲۶ هفته در سال جاری مشغول به کار باشید. پس از اعلام درخواست و ارائه مدارک لازم به اداره کار، در مدت ۲ ماه اول شما ۷۵ درصد از کل حقوق مشخص شده را دریافت می‌کنید و پس از ۲ ماه، ۷۰ درصد آن به شما ارائه می‌شود.

امنیت شغلی در هلند

یکی دیگر از قوانین کار در هلند ایجاد فضایی امن برای کارکنان است. در صورتی که شما کمتر از حد معمول در این کشور حقوق دریافت می‌کنید، می‌توانید به شماره بازرسی اتحادیه تماس بگیرید و مراحل اعتراض خود را پیگیری کنید.

در صورتی که کارفرما قصد سو استفاده از شما داشته باشد، باز هم می‌توانید با اتحادیه تماس بگیرید و از حق خود دفاع کنید. کارفرما به سختی می‌تواند شما را اخراج کند و در صورتی که چنین تصمیمی را داشته باشد باید توانایی پرداخت خسارت‌های ناشی از جریمه شما را داشته باشد.

کارفرما نمی‌تواند شما را به دلیل بیماری اخراج کند. مگر این که شما در دوره آزمایشی شغل خود باشید.

5 1 vote
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments