قوانین ازدواج در هلند

قوانین ازدواج در هلند

ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی شخصی هرکسی است. این تصمیم می‌تواند بر تمام جنبه‌های زندگی شخصی و اجتماعی او اثر بگذارد؛ و موجب تغییرات مثبت و منفی بسیاری شود. این موضوع وقتی مهم‌تر می‌شود که ازدواج بخواهد بین دو فرد خارجی و یا در کشوری دیگر انجام شود. در این نوشته می‌خواهیم درباره قوانین ازدواج در هلند نکات مهمی را با شما در میان بگذاریم. اگر شما هم به هر دلیل در شرف انجام امر ازدواج در این کشور هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه ادامه این نوشته همراه ما باشید. فراموش نکنید که این اطلاعات به‌خصوص برای افرادی که به دنبال مهاجرت به هلند از طریق ازدواج هستند؛ از اهمیت بیشتری برخوردار است.

قوانین ازدواج در هلند

اگرچه در اکثر کشورها قوانین ازدواج شباهت‌های بسیاری به هم دارد؛ اما قوانین ازدواج در هلند کمی متفاوت‌تر است. بنابراین بهتر است قبل از هگونه اقدام و در هر جایگاهی که هستید؛ اطلاعات مناسبی نسبت به این قوانین داشته باشید.

اولین موضوع کاملا متفاوت در این قوانین، مرتبط با مسئله تقسیم اموال است. در هلند از نظر حقوقی پس از ازدواج هر دو طرف بر اساس قانون جامعیت اموال در بدهی و دارایی‌های پیش از ازدواج و بعد از ان مشترک می‌شوند. نکته جالب این است که در صورت طلاق طرفین نیز این قانون حکم بر تقسیم مساوی مجموعه اموال طرفین می‌دهد.

البته دقت داشته باشید که قوانین تقسیم اموال در هلند بنا بر توافق زجین قابل تغییر است. در واقع قانون اجازه داده است که زوجین بر اساس توافق پیش از ازدواج و یا بعد از ازدواج، روش تقسیم اموال و دارایی‌ها را بین خود، به‌صورت شخصی مشخص کنند.

اینکه فلسفه وجودی چنین قانونی چیست؛ جای بررسی بسیار دارد. اما آمارها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افراد شاغل و بیش از 75 درصد همه افراد، ترجیح می‌دهند اموال را به صورت قرارداد شخصی با همسر خود تقسیم کرده و همچنین بدهی همسر خود را نپذیرند.

ثبت ازدواج در هلند

ثبت ازدواج در هلند به طریق انجام می‌شود. در حالت اول و سنتی آن که در همنه دنیا وجود دارد،؛ و حالت دوم که دو نفر فقط انجام زندگی مشترک با یک‌دیگر را به‌صورت مشترک ثبت می‌کنند. نکته مهم این است که در هر دو حالت، قانون از طرفین حمایت کرده و تفاوتی میان نوع ازداواج قائل نیست.

در صورتی که دو طرف ازدواج هلندی باشند؛ ثبت ازدواح به راحتی و با ارائه مدارکی مبنی بر مجرد بودن امکان‌پذیر است. البته برای ثبت ازدواج در هلند مبلغی نیز پرداخت شود.

همچنین ازدواج یک هلندی با تبعه دیگر کشورها نیز به همین سادگی ممکن است. هرچند پیش از ازدواج تبعه هلندی باید مواردی از جمله هزینه‌های زندگی طرف به مدت 12 ماه را بر عهده بگیرد.

قوانین طلاق در هلند

ثبت طلاق زوجین نیز مانند درخواست ازدواج آنها به سادگی صورت می‌گیرد. در واقع کافی است زوجین به یکی از دفاتر رسمی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. حدود دو هفته پس از ثبت درخواست امور جاری انجام طلاق انجام شده و زوجین رسما از هم جدا می‌شوند.

البته این در شرایطی است که زوجین به صورت توافقی از یک‌دیگر طلاق گرفته و همچنین هیجکدام از کودکان زوجین زیر سن قانونی نباشند.

نکته دیگر درباره طلاق در هلند، وجود مداخله قانونی دادگاه و وکیل در طلاق‌های با وجود کودکان زیر سن قانونی است. در واقع انجام کار از طریق این مراجع باید انجام شود، تا شکل قانونی به خود بگیرد؛ و دادگاه از وضعیت مناسب کودک پس از طلاق اطمینان پیدا کند.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments