ویزای کارآفرینی هلند

ویزای کارآفرینی هلند

هلند کشوری توسعه یافته با اقتصادی با ثبات است. ویژگی‌هایی که در کنار امتیازات مثبت بسیار دیگر، موجب شده است که این سرزمین فضایی بسیار مطلوب برای آغاز یا توسعه کسب و کار باشد. شرکت‌ها و کمپانی‌های بین‌المللی بسیاری در این کشور مشغول فعالیت هستند؛ که همگی مرهون استفاده از این فضای تچاری جذاب است. ویزای کارآفرینی در هلند نیز یکی از امکانات جذاب است؛ که در واقع ارتباط تنگاتنگی با مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری دارد. این ویزا فضای اقتصادی کشور هلند را در اختیار افراد خارجی و مستعد در زمینه کارآفرینی می‌گذارد. اگر علاقه دارید درباره این ویزا و شرایط دریافت آن اطلاعات بیشتری داشته باشید؛ با ادامه این نوشته همراه ما باشید.

ویزای کارآفرینی یا استارتآپ ویزای هلند چیست؟

اگر با مفهوم کارآفرینی در قالب استارآپ آشنا باشید؛ احتمالا شرایط و نیازمندی‌های دریافت چنین ویزایی برای شما قابل حدس است. به‌طور خلاصه منظور از استارتآپ راه‌اندازی کسب‌وکاری کوچک، خلاقانه و ریسک‌پذیر است. کسب‌وکاری که محصول یا خدمتی متمایز ارائه می‌کند و مشکلی را حل می‌نماید.

این مفهوم طی دهه گذشته بیش از همیشه مورد توجه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه قرار گرفته است. به همین دلیل بسیاری از کشورها برای توسعه فضای کسب‌وکار خود، به افراد با استعداد و دارای دانش و ایده‌های خلاقانه و موثر، اجازه فعالیت و بهره بردن از مزایای حضور در آن کشور را می‌دهند.

کشور هلند نیز از سال 2015 ویزایی به نماد ویزای کارآفرینی یا استارتآپ را معرفی کرد. در صورت دریافت این ویزا، فرد می‌تواند به مدت یک سال در کشور هلند اقامت داشته و برای راه‌اندازی کسب و کار خود تلاش نماید.

شرایط دریافت ویزای کارآفرینی هلند چیست؟

برای دریافت ویزای کارآفرینی در هلند، نیازمند دارا بودن شرایط مشخصی هستید. در ادامه به‌صورت فهرست‌وار اصلی‌ترین مدارک و شرایط لازم ذکر شده است:

  1. پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماهه
  2. نداشتن سابقه کیفری
  3. داشتن ایده‌ای خلاقانه و مناسب و همچنین طرح توجیهی کسب و کار مدنظر
  4. داشتن منابع مالی کافی برای اجرای طرح توجیهی
  5. اثبات خطرناک نبودن فرد متقاضی برای امنیت ملی کشور هلند
  6. ثبت یک شرکت رسمی در هلند (در این زمینه به مطلب ثبت شرکت در هلند مراجعه کنید.)
  7. انجام آزمایش سل

اما بعضی از شرایط گفته شده نیازمند توضیحات دقیق‌تر است. به عنوان مثال خلاقانه و سود ده بودن محصول یا خدمت تولیدی، بنا بر شرایط مشخصی سنجیده می‌شود. در واقع مسئولان سنجش ایده، فاکتورهایی را بر اساس امتیازبندی‌های گوناگون تعریف کرده‌اند؛ که در صورت رسیدن به حدنصاب لازم، طرح شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد. جدید و نوآورانه بودن محصول در کشور هلند، استفاده از یک فناوری جدید در مراحل گوناگون کسب و کار، استفاده از روش‌های اجرایی مدرن، توجه به مسئولیت‌های مدنی و حفاظت از انرژی، از جمله مواردی است که در امتیاز نهایی این بخش موثر است.

در نهایت یک سیستم امتیازدهی کلی‌تر نیز وجود دارد که بنابر سوابق کاری شما، کیفیت و جزئیات طرح تجاری ارائه شده، تحصیلات شما و مزایای طرح برای کشور هلند، تصمیم به پذیرش یا عدم پذیرش درخواست ویزای کارآفرینی هلند برای شما می‌کند.

یکی دیگر از موارد خاص که در این زمینه باید مدنظر داشته باشید؛ بهره بردن از یک مشاور کسب و کار است. در واقع شما باید یک قرارداد همکاری با یک مشاور کسب و کار متخصص و حرفه‌ای در کشور هلند داشته باشید؛ و قبل از درخواست چنین ویزایی درباره کسب و کار خود با وی مشورت کرده و از اطلاعات او در ارائه طرح خود بهره ببرید.

فراموش نکنید که این مشاور باید توسط آژانس کارآفرینی هلند مورد تایید قرار گرفته باشد.

اگر می‌خواهید درباره این روش مهاجرت به هلند و همچنین یافتن بهترین راهکار برای مهاجرت، اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما تماس بگیرید.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments