تحصیل دوره های پزشکی در هلند

دوره های پزشکی در هلند

برای تحصیل در هر کشوری لازم است قوانین سیستم آموزشی آن کشور را بدانید. علاوه بر این هر دانشگاهی برای رشته‌های مختلف قوانین متفاوتی در نظر دارد. به هرحال باید قبل از مهاجرت اطلاعات خود را برای زندگی موقت یا حتی دائمی بیشتر کنید. در ادامه می‌خواهیم درباره دوره های پزشکی در هلند اطلاعاتی به شما بدهیم.
تحصیل در هلند طرفداران زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کشور برای ادامه تحصیل، سیستم آموزشی قوی و حرفه‌ای مدارس و دانشگاه‌های این کشور است. با اخذ مدرک در یکی از دانشگاه‌های هلند می‌توانید به آینده شغلی برتر خود فکر کنید. در حین آموزش همواره اطلاعات به روز و مفیدی از جانب اساتید باتجربه تحت اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل  لازم است بر زبان‌های انگلیسی و هلندی مسلط باشید. البته شرایط برخی از دانشگاه‌ها می‌تواند خاص باشد، به طوری که با تسلط بر یکی از این زبان‌ها بتوانید به ادامه تحصیل خود ادامه دهید. بنابراین بهتر است به کمک دفتر مهاجرتی لافرم پارسا، از شرایط تحصیلی دانشگاه مورد نظرتان اطلاعات به دست آورید.

شرایط تحصیل دوره های پزشکی در هلند

برای تکمیل شدن دوره تحصیل رشته‌های پزشکی لازم است فرد حدود 5 سال را زمان بگذارد. برای این رشته‌ها لازم است دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره تخصصی را در یکی از دانشگاه‌های هلند که رشته‌های پزشکی را تدریس می‌کنند، سپری کنید.
دانشگاه گرونینگن یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور هلند است که شما در این دانشگاه می‌تواند مدرک لیسانس خود را با تحصیل در رشته‌های پزشکی مولکولی و سلامت جهانی اخذ کنید. این دانشگاه تحقیقاتی در سال 1614 تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هلند به حساب می‌آید. در سال 2013 این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه هلند برای سومین بار برگزیده شد.
یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های هلند، دانشگاه آمستردام است. دانشگاه آمستردام دارای 8 دانشکده به نام‌‎های پزشکی، دندانپزشکی، حقوق، منابع انسانی، اقتصاد و بازرگانی، علوم، علوم رفتاری و اجتماعی است. در این کشور 8 مرکز دانشگاهی پزشکی وجود دارد که یکی از آن‌ها در دانشگاه آمستردام تاسیس شده است.
برای اخذ لیسانس در دانشگاه آمستردام حدود 20000 یورو هزینه لازم دارد. البته این مبلغ برای دانشجویان غیر اروپایی محاسبه شده است. برای تحصیل در این دانشگاه و در رشته‌های پزشکی لازم است از آزمون IELTS نمره 6.5 را دریافت کرده باشید.
بعد از این که دوره تحصیل در رشته‌های پزشکی را در دانشگاه‌های هلند سپری کنید، به مدت یک سال لازم است دوره کارآموزی خود را در یکی از بیمارستان‌های این کشور بگذرانید. بعد از گذراندن دوره کارآموزی فرد می‌تواند به عنوان پزشک فعالیت کاری خود را آغاز کند.

نکاتی را برای تحصیل در هلند بدانید

یکی نکاتی که برای تحصیل دوره های پزشکی در هلند باید در نظر داشته باشید این است که به زبان هلندی تسلط داشته باشید. شما قرار است بعد از پایان دوره تحصیل خود با بیماران زیادی سر و کار داشته باشید. به همین دلیل لازم است زبان آن‌ها را به خوبی متوجه شوید و راهکارهای درمانی خود را به زبان هلندی‌ها ارائه دهید. تسلط بر زبان هلندی به عنوان یک امتیاز ویژه در سیستم آموزشی هلند در نظر گرفته می‌شود.
تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های هلند قوانین خاص خودش را دارد و می‌تواند از لحاظ مدت زمان تحصیل و هزینه پرداخت شهریه متفاوت باشد. به همین دلیل قبل از ارسال درخواست خود برای تحصیل بهتر است با قوانین دانشگاه مورد نظر آشنا شوید و سپس تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهید.
تقاضای فراوان دانشجویان از کشورهای مختلف برای تحصیل در دانشگاه‌های هلند به قدری زیاد است که قوانین را برای پذیرش سخت و دشوار کرده است. برای این که از تلاش‌های خود نتیجه مثبت دریافت کنید لازم است با فرد آگاهی که به امور مهاجرت به این کشور مسلط باشد، مشورت کنید. دفتر حقوقی و مهاجرتی پارسا به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments