آشنایی با جاذبه های گردشگری در هلند

جاذبه های گردشگری در هلند

مسلما کشور زیبایی مانند هلند دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که سفری چند روزه مجالی به بازدید برای همه آن را به ما نمی‌دهد. اما ما در این مقاله سعی می‌کنیم تعدادی از جاذبه های گردشگری در هلند را به شما معرفی کنیم تا با زیبایی‌های این کشور بیشتر آشنا شوید.

برای زندگی در هلند خوب است با جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید. حیف است که زیبایی‌های طبیعی یا دست ساز بشر را در این کشور از دست بدهید.

گذرگاه‌های آبی آمستردام

شاید این گذرگاه‌ها شما را به یاد ونیز بیندازد. این گذرگاه‌ها یک رویا در ذهنتان می‌سازد که انگار پا به شهری روی آب گذاشته‌اید.

جالب است بدانید بیشتر از 100 کانال آبی در آمستردام وجود دارد. اگر به این شهر سفر کنید نیازی نیست به دنبال گذرگاه‌های آبی بگردید، با قدم زدن در شهر حتما آن‌ها را پیدا خواهید کرد. کانال‌های آبی در آمستردام حدود 400 سال قدمت دارد و تحت حمایت سازمان یونسکو است.

کوکِنهوف یا باغ اروپا

کوکِنهوف (Keukenhof) که به باغ اروپا معروف از نامش می‌توانید متوجه خاص بودنش شوید. این باغ در هلند یکی از بزرگترین باغ‌های گل در دنیاست. این باغ زیبا در شهر لیسه هلند واقع شده است. شهر لیسه در قسمت غربی هلند جنوبی قرار دارد. در صورتی که به این سمت از کشور هلند نزدیک بودید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای این باغ زیبا را از دست ندهید.

موزه ریجکس هلند

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هلند این موزه هنری است. موزه‌ها می‌توانند معرف فرهنگ و تاریخ کشور باشند، بنابراین در صنعت گردشگری اهمیت زیادی دارد. موزه ریجکس هلند بزرگترین موزه هنری و تاریخی این کشور است. در این موزه نقاشی‌های خارق‌العاده‌ای از دوران طلایی هلند مشاهده خواهید کرد. این موزه در سال 2013 بازسازی شد و امکانات بهتری را در اختیار گردشگران قرار داد.

برای بازدید از این موزه بهتر است قبل از ساعت 10 صبح به این مکان بروید، چرا که مابین ساعات 10 تا 3 بعدازظهر ممکن است با شلوغی آن مواجه شوید. همچنین اگر از ایستادن در صف‌های طولانی بیزار هستید می‌توانید بلیت آن را به صورت آنلاین خریداری کنید.

ساعت نجومی پراگ

این ساعت قدیمی‌ترین ساعت نجومی دنیاست که در سال 1410 میلادی ساخته شده است. قسمتی از این ساعت در سال‌های جنگ جهانی دوم دچار آسیب دیدگی شد. این ساعت در میدان قدیمی شهر پراگ ساخته شده و در حال حاضر هم ساعت نجومی را با دقت نشان می‌دهد.

منظور از ساعت نجومی ساعت‌هایی هستند که می‌توانند حالت حرکت ماه، خورشید و دیگر اجرام آسمانی را نشان دهد و در واقع قابلیت‌های بیشتری برای نمایش دادن زمان و تاریخ دارند.

افسانه‌های متعددی برای این ساعت وجود دارد. عده‌ای بر این باورند که این ساعت در سال 1410 توسط یک ساعت ساز ماهر به نام هانوش ساخته شده است. این ساعت در آن زمان و هنوز هم یک شاهکار به حساب می‌آید. به همین دلیل مسئولان شهر پراگ از ترس این موضوع که شاید هانوش یک نمونه دیگر از این ساعت را برای شهر دیگری بسازد، به صورت شبانه چشم‌های این استاد را کور کردند تا این اثر شگفت آور را تنها برای شهر خود داشته باشند.

پارک تفریحی اِفتِلینگ هلند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در هلند

این مکان بزرگترین پارک تفریحی در هلند است. با وارد شدن به این پارک به دنیای افسانه‌ها سفر می‌کنید و داستان‌های اسرار آمیز به یادتان می‌آید. این پارک در دهکده کاتس‌هئوفل واقع شده است که می‌تواند یک روز هیجان انگیز برای شما و کودکتان بسازد.

پارک تفریحی اِفتِلینگ قدیمی‌ترین تم پارک دنیاست که در سال 1952 ساخته شده است. تم پارک‌ها پارک‌های تفریحی به خصوصی هستند که با جزئیات زیاد ساخته می‌شوند. معمولا در تم‌پارک‌ها شما وارد دنیای خیالی و داستان‌ها و افسانه‌ها می‌شوید. در این پارک تفریحی شما هم یاد چند داستان تخیلی می‌افتید که یکی از آن‌ها راوِلین است. راولین داستانی افسانه‌ای است که سازه آن را در این پارک می‌توانید ببینید.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments