قانون تجارت در هلند

قانون تجارت در هلند

کشور هلند از نظر تجاری همکاری‌های گسترده‎ای با کسب‌وکارهای بین‌المللی دارد. اگرچه زبان رسمی این کشور زبان هلندی است اما استفاده از زبان انگلیسی هم در این کشور فراگیر است. بیشتر مراودات تجاری هلند با زبان انگلیسی انجام می‌شود و این ویژگی بستری مناسب را برای فعالیت‌های شرکت‌های بین‌المللی فراهم کرده است. قانون تجارت در هلند برای پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی و مالکیت خارجی محدودیتی قائل نشده است. زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور با توجه به اقتصاد آزاد بسیار جذاب و متنوع ارائه شده است.

ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری در صندوق دولتی و سرمایه‌گذاری به صورت مشترک راه‌های سرمایه‌گذاری در هلند محسوب می‌شود. مهاجرت به هلند از طریق ثبت شرکت یکی از راه‌های مهاجرت برای کارآفرینان است. برای ثبت شرکت پیش از هر اقدامی لازم است با قانون و مقررات حقوق تجارت بین‌المللی آشنایی داشته باشید. قبلا از ارائه طرح نیاز بازار را بررسی و تحلیل کنید و با در نظر گرفتن بودجه و امکاناتتان طرح را ارائه کنید. طرح تجاری شما در صورتی مورد تایید اتاق بازرگانی و قوانین ثبت شرکت در کشور هلند قرار می‌گیرد که جدید باشد و در کل کشور مشابه آن طرح پیدا نشود و همچنین از جنبه کارآفرینی دارای اهمیت باشد.

برای ثبت شرکت در هلند یک سیستم امتیازبندی با توجه به ارزش‌آفرینی و نافع بودن طرح تجاری تعریف شده است. متقاضی باید حداقل نود امتیاز را از مجموع صد امتیاز در نظر گرفته شده در این سیستم کسب کند. این امتیازات در سه حوزه شخصی، طرح تجاری و ارزش‌آفرینی برای اقتصاد هلند توزیع شده است.

انواع مختلف شرکت‌های ثبت‌شده در هلند از این قرار است:

  • شرکت خصوصی با مسئولیت محدود (BV)
  • شرکت سهامی عام (NV)
  • شرکت تعاونی
  • بنیاد
  • انجمن

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود شامل شرکت‌های کوچک و متوسطی است که نیاز به حداقل سرمایه ثابت ندارد و سهامداران فقط مبلغی را به عنوان سرمایه‌گذاری در کل سرمایه لحاظ می‌کنند. الزام سرمایه برای شرکت‌های خصوصی در سال 2012 لغو شد. این نوع شرکت رایج‌ترین نوع راه‌اندازی کسب‌وکار در هلند است. شرکت‌های سهامی عام که دربرگیرنده شرکت‌های بزرگ هستند نیاز به 45 هزار یورو به عنوان حداقل سرمایه اولیه کسب‌وکار دارند. قوانین مربوط به این شرکت‌ها سختگیرتر است زیرا آنها می‌توانند در بورس حضور داشته باشند.

مهاجرت با روش ثبت شرکت مزیت‌های بی‌نظیری همچون برخورداری از حساب بانکی بین‌المللی، امکان فعالیت اقتصادی در بازارهای اروپایی و داشتن برند تجاری در کشورهای اروپایی را به همراه دارد. با ثبت شرکت در هلند می‌توان در تمام کشورهای اتحادیه اروپا حساب بانکی داشت و از مزایای بانکی اروپا همچون ال سی، کارت‌های اعتباری، ضمانت‌ها و وام بانکی استفاده کرد.

برای سرمایه‌گذاری در صندوق مورد تایید دولت هلند و وزارت اقتصاد این کشور باید سلامت سرمایه و پول خود را به دولت هلند اثبات کنید. با این نوع سرمایه‌گذاری شما اجازه دارید در این کشور کار کنید و همچنین سه سال حق اقامت به شما تعلق می‌گیرد.

در سرمایه‌گذاری مشترک مولفه مهم توانایی‌ها و رزومه تحصیلی و کاری شماست. در این روش احتمال موفقیت کسانی که دارای طرح‌های جدید هستند یا گواهی ثبت اختراع دارند بیشتر است. هر دو طرف سرمایه‌گذار باید درباره شرایط سرمایه‌گذاری به توافق کامل برسند.

مالیات

مالیات‌هایی که بر انواع شرکت‌ها اعمال می‌شود تفاوت اصلی میان آنها را مشخص می‌کند. مالیات BTW/VAT یا مالیات بر ارزش افزوده، مالیاتی است که به عنوان صاحب کسب‌وکار و کارآفرین باید پرداخت کنید.

مالیات بر درآمد مالیاتی است که بر میزان حقوق دریافتی شما تعلق می‌گیرد و مالیات بر پرداخت در صورتی که شرکت دارای کارمند باشد موظف به پرداخت آن است. در سال 2019 مالیات بر درآمد افراد شاغل کاهش پیدا کرده است. همچنین معافیت مالیاتی شاغلان افزایش یافته است. بنابراین درآمد خالص آنها اضافه شده است.

علاوه بر هزینه‌های گفته شده، هزینه‌هایی برای استخدام کارمند و کارگر وجود خواهند داشت که این هزینه‌ها در هلند نسبت به سایر کشورهای حوزه شینگن کمتر است. کارفرما موظف است طبق قانون کار درباره حقوق و تعهدات کارمند، ساعات کاری، دستمزد، شرایط قطع همکاری و… رفتار کند.

سرمایه‌گذاری در هلند از بهترین راه‌های کسب اجازه اقامت دائم این کشور است. قطعا هر چه رزومه کاری شما پربارتر و تجربه بیشتری داشته باشید در این مسیر موفق‌تر خواهید بود.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments