تقسیمات کشوری هلند

تقسیمات کشوری هلند

هلند کشوری کوچک در قسمت شمال غربی قاره اروپاست. این کشور هم مانند کشورهای دیگر دارای تقسیمات کشوری است. اگر بخواهید به این کشور سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با شهرهای مختلف آن آشنا شوید. آگاهی از اطلاعات عمومی یک کشور به شما کمک شایانی می‌کند تا سفر بهتری داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم راجع به تقسیمات کشوری هلند با شما صحبت کنیم.

برای زندگی در هلند اطلاعاتی را در اختیار شما می‌گذاریم. طبق آمارها جمعیت کلی این کشور حدود 16 میلیون نفر است. پایتخت آن شهر آمستردام است که در استان هلند شمالی واقع شده است. آمستردام بزرگترین شهر استان هلند شمالی که جمعیت آن حدود 780 هزار نفر است. نکته جالبی که بخواهید درباره هلند بدانید این است که بر خلاف باور ما، تمامی وزارتخانه‌ها و مراکز مهم دولتی در این شهر واقع نشده، بلکه این ساختمان‌ها در خارج از شهر و یا اطراف آن قرار گرفته‌اند.

استان‌های هلند

به طور کلی تقسیمات کشوری هلند دارای 12 استان است که در ادامه مراکز آن را به شما معرفی می‌کنیم. استان‌های هلند و مراکز آن به شرح زیر است:

درنته (آسن)، فلیوولاند (لیلی‌استاد)، فریس لاند (لیوواردن)، خلدرلاند (آرنهم)، خرونینگن (خرونینگن)، لیمبورخ (ماستریخت)، برابانت شمالی (سرتوخن بوس)، هلند شمالی (هارلم)، افریسل (زووله)، هلند جنوبی (لاهه)، اوترخت (اوترخت)، زیلاند (میدل بورخ)

زمین هلند به دلیل وجود سیلاب‌ها مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کرد. دلیل این چالش‌ها، کم ارتفاع بودن زمین‌های هلند نسبت به سطح دریا است. پس از سالیان دراز مردمانی که در حوالی رودها مستقر بودند با روش‌های توانستند جلوی سیلاب‌ها را بگیرند تا آسیب به زندگی آن‌ها وارد نشود.

برخی از استان‌های کشور هلند مانند استان زیلاند که در جنوب غربی کشور واقع شده، از وجود آب دریا در سطح خود بهره‌مند است. به طوری که حدود 1140 کیلومتر آن را آب دریا پوشانده، به همین دلیل به آن سرزمین دریا هم می‌گویند. مساحت کلی این استان حدود 2930 کیلومتر مربع است. در این مساحت حدود 380 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند. البته این استان در نزدیکی مرز بلژیک قرار دارد و شامل تعدادی جزیره است.

اطلاعاتی درباره استان‌های کشور هلند

برخی از استان‌های هلند به صورت مصنوعی و با تغییرات مساحتی ایجاد شده‌اند. برای مثال در استان فلیوولاند هلند سه منطقه وجود دارند که به دست اهالی هلندی ساخته شده‌اند. بر روی زمین‌های این منطقه آب دریا جاری بوده که به دست آنان از این منطقه خارج و زمین‌های خشک آماده برای سکونت شده‌اند. مرکز این شهر لیلی استاد است. اما سه منطقه‌ای که جدیدا برای سکونت آماده شده‌اند به نام‌های نورداوست پلدر، فلفولانت شرقی و فلفولانت جنوبی است.

موضوعی در همه کشورها رواج دارد که لازم است قبل از سفر و مهاجرت به هلند در نظر داشته باشید. برخی از شهرهای هلند مناسب زندگی برای دانشجویان است. بنابراین اگر به قصد تحصیل می‌خواهید به این کشور سفر کنید لازم است شهرهای آن را بشناسید و محل اقامت خود را جای مناسب‌تری انتخاب کنید. البته در حال حاضر بهترین شهر برای اقامت دانشجویان شهر آمستردام معرفی شده است.

در استان‌های مختلف هلند، ادیان مختلفی هم وجود دارد. اما اکثریت آن‌ها دین کاتولیک را پذیرفته‌اند. در جنوب کشور هلندی استانی به نام برابانت شمالی وجود دارد. جالب است بدانید حدود نیمی از مردم این استان از دین کاتولیک پیروی می‌کنند. البته حدود 5 درصد جمعیت کلی این استان هم مسلمانان هستند. بنابراین در تقسیمات کشوری هلند شاهد ادیان متنوعی هستیم.

همچنین در برخی از شهرهای کشور هلند مردمانی زندگی می‌کنند که طرفدار هیچ دینی نیستند. برای مثال در استان فریسل حدود 37 درصد از جمعیت آن‌ها افرادی زندگی می‌کنند که دین ندارند. جمعیت کلی این استان حدود 1105800 نفر است. باقی افراد این منطقه از ادیان‌های دیگر مانند کاتولیک، پروتستان، اسلام و دیگر ادیان پیروی می‌کنند.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments