تحصیل دانش آموزان در هلند

تحصیل دانش آموزان در هلند

تحصیل در هلند برای همه ملیت‌ها امکان پذیر است. در واقع برای سیستم آموزش این کشور تفاوتی ندارد که زاده کدوم کشور باشید. اما لازم است چند شرط برای ورود به مقاطع تحصیلی آن را داشته باشید. یکی از شروط تحصیل در این کشور تسلط بر یکی از زبان‌های هلندی یا انگلیسی است. در طول زمان تحصیل برای دانش آموزان کلاس‌های آموزشی زبان هلندی برگزار می‌شود. پس اگر فرد مورد نظر تنها بر زبان انگلیسی مسلط باشد می‌تواند به تحصیل در هلند بپردازد. فراموش نکنید که زبان یکی از شروط پذیرش در مراکز آموزشی این کشور است.

برای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل لازم است اطلاعاتی به دست آورید تا بتوانید برای شروع بهترین مسیر تحصیلی را انتخاب کنید. آگاهی از هر موضوعی قبل از شروع، مانند یک روشنایی است که قدم به قدم همراه شما می‌شود.

تحصیلات پیش از دانشگاه درهلند

  • تحصیل در مقطع ابتدایی

خردسالان در کشور هلند از سنین 4 سالگی تحصیل خود را آغاز می‌کنند. تحصیل دانش آموزان در هلند برای این مقطع تا 12 سالگی ادامه پیدا می‌کند. دوره ابتدایی برای آنان از مهد کودک آغاز می‌شود و آن‌ها در سال‌های اولیه به یادگیری خواندن و نوشتن می‌پردازند. علوم دیگری مانند ریاضیات، اجتماعی و علوم طبیعی را در این مقطع می‌آموزند.

همچنین دروس دیگری مانند سلامت، مذهبی، هنرهایی مانند نقاشی و موسیقی، تئاتر و مهارت‎‌هایی برای زندگی و مناسب سنین آنان آموزش داده می‌شود.

  • تحصیل در مقطع متوسطه

پس از گذراندن دوره ابتدایی، کودک باید وارد دوره متوسطه شود. برای وارد شدن به این مقطع یک آزمون ورودی از فرد گرفته می‌شود و بر اساس نمره محل تحصیل انتخاب می‌شود.

دانش آموز از 12 سالگی وارد این مقطع تحصیلی می‌شود که حدود 4 تا 6 سال طول می‌کشد. آموزش برای دانش آموزان تا سن 16 سالگی در کشور هلند اجباری است.

در صورتی که به زبان هلندی مسلط باشید، برای گذراندن دوره متوسطه باید به زبان انگلیسی هم مسلط شوید، چون حدود 50 درصد از دروس این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و برای یادگیری باقی دروس باید به زبان هلندی مسلط باشید.

دوره VMBO دوره‌ای 4 ساله است. این دوره حرفه‌ای و بیشتر با آموزش‌های عملی سر و کار دارد. دانش آموزان در سن 16 سالگی این دوره را به پایان می‌رسانند.

دوره HAVO حدود 5 سال طول می‎کشد تا دانش آموز بتواند با تحصیل به مقطع لیسانس برسد. بنابراین او در سن 17 سالگی این دوره را تمام می‌کند. محصل در این دوره به آموزش دروس علوم کاربردی می‌پردازد.

دوره VWO که ویژه آموزش پیش از دانشگاه است، به تدریس دروس نظری اختصاص پیدا می‌کند. مدت آموزش این دوره 6 ساله است و محصل در سن 18 سالگی این مقطع را به پایان می‌رساند.

مزایای تحصیل دانش آموزان در هلند

گذراندن دوره تحصیلی دانش آموزان در هلند مزایای زیادی دارند. این افراد برای وارد شدن به فضای دانشگاهی هلند آماده می‌شوند. علاوه بر این تحصیل در یک سیستم آموزشی قدر، به توانایی آن‌ها برای یادگیری از همان سال‌های ابتدایی بیشتر می‌شود و با گذر زمان رشد می‌کند.

در صورتی که برای تحصیل نوجوان خود در کشور هلند اقدام کنید، با سیستم آموزشی این کشور بهتر آشنا می‌شود و شرایط تحصیل در دانشگاه‌های هلند را می‌پذیرد.

سیستم آموزشی هلند از سیاست‌هایی پیروی می‌کند که فرصت‌های بیشتری برای آموزش و خلاقیت دانش آموزان ایجاد کند. برای مثال دانش آموزان می‌توانند در حین آموزش دروس تحصیلی خود، در کلاس‌های زبان هم شرکت کنند. آن‌ها در سال‌های تحصیلی بعدی خود با نحوه ارتباط با بازار کار هم آشنا می‌شوند که این برنامه را آموزش و پرورش در نظر گرفته است.

یکی از موضوعات مهم در سیستم آموزشی هلند این است که آموزگاران مدارس به صورت پیوسته و مستمر آموزش می‌بینند. با این حساب اطلاعات آموزگاران همیشه به روز است و با روش‌های تدریس جدید هم آشنا می‌شوند. همین موضوع دلیل واضحی برای کیفیت آموزش در این کشور است. همچنین دانش آموزان در دوره‌های مشخصی ارزیابی می‌شوند تا درصد پیشرفت آنان مشخص شود.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments