با قوانین تولد فرزند در هلند آشنا شوید

با قوانین تولد فرزند در هلند آشنا شوید

برای مهاجرت به کشور هلند روش‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، مهاجرت به هلند از طریق تولد فرزند است که البته این روش مهاجرت برای هر کشور قوانین خاص خود را دارد. قبل از اقدام برای اقامت یک کشور باید با روش‌های به دست آوردن تابعیت آن کشور آشنا شوید. در واقع شما باید به دنبال یکی از امتیازهای تابعیت باشید. برخی از این اصول در کشورها مورد قبول است و برخی دیگر از آن مورد پذیرش دیگر کشورها نیست. قبل از دست به کار شدن باید از این نکته مطمئن شوید که آیا تلاش برای به دست آوردن این امتیاز ثمربخش است یا خیر؟ برای مهاجرت به کشور هلند نیز باید با قوانین تولد فرزند در هلند آشنا باشید. با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

برای اخذ اقامت در بسیاری از کشورها از طریق تولد فرزند، دو قانون وجود دارد. شاید قانون خون و قانون خاک را شنیده باشید. قانون خون به این معنی است که یکی از والدین فرزند دارای اقامت دائمی آن کشور باشد. به این ترتیب فرزند نیز از این شرایط بهره‌مند می‌شود. اما برای قانون خاک، اگر فرزند خود را در یکی از بیمارستان‌های کشور مورد نظر به دنیا بیاورید فرزند شما برای اقامت شامل قانون خاک می‌شود. باید توجه داشته باشید که از قوانین تولد فرزند در هلند می‌توانید از قانون خون استفاده کنید و قانون خاک شامل اخذ اقامت فرزندان نمی‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قانون خاک در یک صورت در کشور هلند قابل قبول است؛ در صورتی که نوزادی در خاک این کشور متولد شده باشد و مادر و پدر مشخصی نداشته باشد این قانون شامل حالش می‌شود.

بر طبق قانون کشور هلند فرزندانی که تا قبل از تاریخ اول ژانویه سال 1985 به دنیا آمده باشند، در صورتی که پدر در زمان تولد فرزند، شهروند این کشور بوده فرزند او به عنوان شهروند رسمی و قانونی این کشور پذیرفته می‌شده است.

اخذ تابعیت فرزند با توجه به قانون خون

همان‌طور که متوجه شدید با توجه به قوانین تولد فرزند در هلند در این کشور از قانون خاک نمی‌توانید برای فرزند خود اقدام به اخذ اقامت کنید. اما در صورتی که پدر یا مادر این فرزند دارای مجوز اقامت در کشور هلند باشند، در واقع به کمک قانون خون می‌تواند اقامت هلند را داشته باشد.

به عنوان یک نکته مهم باید بدانید در صورتی که مادر فرزند تابعیت هلندی داشته باشد اما پدر او تابعیت کشور دیگری را داشته باشد، فرزند به عنوان شهروند این کشور پذیرفته نمی‌شود. اما برای حل این موضوع راهی وجود دارد. برای اخذ تابعیت از روش Option procedure می‌توان اقدام کرد. برای استفاده از این روش شخص باید اجازه اقامت موقت داشته باشد و حداقل یک سال را در این کشور زندگی کرده باشد. البته از آن جایی که مسائل کیفری برای هر کشوری بسیار مهم است، قانونی مرتبط با همین موضوع نیز برای کشور هلند وجود دارد؛ شخص تقاضا کننده در 5 سال آخر زندگی خود نباید سابقه کیفری داشته باشد.

برای اخذ تابعیت از طریق Option procedure فرد درخواست کننده باید در کشور هلند به دنیا آمده باشد و حداقل 3 سال را در این کشور با اجازه اقامت زندگی کرده باشد. مدارکی که برای این روش نیاز دارید: پاسپورت، اجازه اقامت معتبر، ترجمه گاهی تولد به زبان انگلیسی یا هلندی و پرداخت هزینه درخواست تابعیت.

همچنین این امتیاز برای افراد بالای 65 سال وجود دارد، اما شرط اصلی آن این است که به مدت 15 سال با اجازه اقامت موقت در کشور هلند زندگی کرده باشد.

مزایای اخذ اقامت بر اساس قوانین تولد فرزند در هلند

در صورتی که فرزندتان را در کشور هلند به دنیا آورده باشید و خودتان نیز اقامت این کشور را ندارید، برای اقامت فرزندتان از طریق ویزای تحصیلی می‌توانید برای آینده آن اقدام کنید. کشور هلند یکی از کشورهایی است که امید به آینده و زندگی به دلیل ثبات در اوضاع اقتصادی آن بسیار وجود دارد. پس دور از انتظار نیست که آینده تضمینی برای فرزند خود بسازید.

در صورتی که یکی از پدر یا مادر فرزند، اصلیت هلندی داشته باشد فرزند آنان نیز هلندی شناخته می‌شود که به عنوان شهروند هلندی پذیرفته می‌شود و نام او به عنوان شهروند رسمی در پایگاه اطلاعاتی شهرداری هلند ثبت خواهد شد. پس از این می‌توانید برای دریافت کارت شناسایی و پاسپورت هلندی اقدام کنید.

زمانی که شما به صورت رسمی شهروند هلندی شناخته شوید به شما اجازه شرکت در رای گیری‌های استانی و ملی داده می‌شود. در واقع از تمامی حقوق شهروندی یک شخص هلندی بهره‌مند می‌شوید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از طریق روش فرزندخواندگی نیز می‌توان تابعیت کشور هلند را به دست آورد. اما این در صورتی است که یکی از والدین شهروند کشور هلند باشد و همچنین مقامات این کشور مجوز درخواست فرزندخواندگی را تایید کرده باشند.

5 1 vote
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments