بررسی کلی هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند

عوامل مختلفی می‌تواند هزینه زندگی در هر کشوری را کم و زیاد کند. برای مثال تحصیلات، زایمان، بیماری، تغییر دکوراسیون و … می‌تواند تاثیر مستقیمی بر هزینه‌های زندگی بگذارد. البته هر چقدر این مراحل را تجملاتی برگزار کنیم مسلما محتمل پرداخت هزینه‌های بیشتری خواهیم شد. بنابراین چندان فرقی ندارد که در چه کشوری زندگی کنید، به هر حال با کمی قناعت می‌توانید بخشی از هزینه‌ها را پایین بیاورید و برای بخش‌های دیگر زندگی در نظر بگیرید. ما در این مقاله هزینه زندگی در هلند را به شکل کلی و با رقم‌هایی حدودی به شما می‌گوییم تا قبل از مهاجرت مقدمه‌ای در ذهنتان شکل بگیرد.

عادت کردن به فضای جدید بعد از مهاجرت به خصوص که اگر تا قبل از مهاجرت برای تفریح یا کار به کشور مقصد سفر نکرده باشید کار سختی است. اما اگر از قبل یک دید کلی نسبت به شرایط حاضر در کشور مقصد به دست آورید راه برای شما آسان‌تر می‌شود. مردم یک کشور در شهرهای مختلف دارای عقاید و سبک زندگی متفاوتی با هم هستند، حال فکر کنید این تفاوت در سطح کشور و قاره تا چه حد می‌تواند زیاد باشد. در درجه اول شما باید بارها خود را محک بزنید که آیا با این تغییر سازش خواهید داشت یا خیر. آیا توانایی پرداخت هزینه زندگی در هلند هستید؟ اهمیت این سوال زمانی مهم‌تر می‌شود که به تنهایی قصد مهاجرت نداشته باشید. اگر همسر و فرزندان شما نیز در کنار شما مهاجرت می‌کنند باید برای سپری کردن زندگی و آینده آن‌ها هم فکری کرده باشید.

هزینه‌های اصلی برای زندگی در هلند

برای مهاجرت به هر کشوری اولین هزینه‌ای که در ذهنمان به وجود می‌آید هزینه مسکن است. اما این موضوع کاملا به این بستگی دارد که در کدام منطقه سکونت داشته باشید. هلند هم مانند بقیه کشورها، دارای مناطق ویژه و خاص‌تری برای زندگی است که قاعدتا هزینه اجاره یا خرید مسکن آن منطقه نیز بالاتر است. ما سعی می‌کنیم حداقل هزینه را به صورت حدودی به شما بگوییم. هزینه زندگی در هلند برای اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه در هلند حدود 1500 یورو است. البته شما باید مبلغی هم برای هزینه اینترنت، آب و برق و .. هم در نظر بگیرید. برای این مخارج باید حدود 100 یورو هر ماه پرداخت کنید. اما این مبلغ کاملا به میزان مصرف شما بستگی دارد. اما اگر قدرت خرید یک خانه در هلند را دارید، خود را از هزینه‌های اجاره و رهن در این کشور در امان گذارید. لازم است بدانید اجاره و خرید مسکن در شهر آمستردام گران‌تر از شهرهای دیگر در هلند است. اگر قصد خرید خانه در هلند را دارید باید مبلغی حدود 600 یورو را برای انجام این کار داشته باشید.

پس از مشخص کردن هزینه‌های مسکن، باید فکری برای هزینه‌های روزانه مانند خورد و خوراک داشته باشید.هزینه 3 وعده غذا در یک روز حدود 25 یورو است. البته اگر به سمت رستوران‌های لوکس نروید و به خوردن یک غذای معمولی راضی شوید.

هزینه تحصیل و درمان در هلند

اگر به قصد ادامه تحصیل خود یا فرزندتان به هلند سفر کرده‌اید یکی از بخش‌های هزینه زندگی در هلند، شهریه و مخارج مربوط به آن است. این هزینه‌ها شاید به ظاهر تنها هزینه شهریه باشد. اما باید مخارج دیگری مانند هزینه رفت و آمد، پوشاک مناسب برای دانشگاه، خورد و خوراک، هزینه خرید کتاب و جزوه، لوازم تحریر و … را هم در نظر بگیرید. ما برای این بخش مبلغ درستی نمی‌توانیم بگوییم. شهریه هر دانشگاه با دانشگاه دیگر و بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است. همچنین هزینه‌های دیگر در این راستا میانگین دقیقی ندارد و کاملا بر اساس نیاز هر فرد مشخص می‌شود. هزینه کلی یک دانشجو در هلند مبلغی حدود 1000 یورو در ماه است.

هزینه‌های درمان روز به روز در همه کشورها افزایش پیدا می‌کند. استرس دنیای امروزی راه را برای داشتن سلامتی سخت می‌کند. اما می‌توانیم برای روزهای مبادا فکر چاره باشیم. بیمه یکی از راه‌های کاهش هزینه درمان است. شاید فکر کنید این کار ارزشش را ندارد که هر ماه مبلغی را برای بیمه پرداخت کنید، اما اگر دچار بیماری شویم این هزینه‌ها برای ما جبران می‌شود. بد نیست همیشه برای سلامتی خود تلاش کنیم اما کسی از آینده خبر ندارد به همین دلیل لازم است محتاطانه عمل کنیم و گام‌های محکمی برای آینده خود برداریم. چرا که ذهن سالم در بدن سالم است.

یکی از بخش‌های هزینه زندگی در هلند پرداخت اجباری بیمه درمانی برای افراد بالای 18 سال است. اما اگر فرزند زیر 18 سال دارید نیازی نیست برای بیمه شدن آن، هزینه جداگانه پرداخت کنید. برای این بیمه باید ماهانه مبلغی حدود 110 یورو پرداخت کنید.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments