آشنایی با دانشگاه صنعتی دلفت (Delft University of Technology)

دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت در سال ۱۸۴۲توسط ویلیام دوم تاسیس شده است. این دانشگاه در شهر دلفت در قسمت هلند جنوبی قرار دارد. دلفت به عنوان یک شهر صنعتی در هلند شناخته می‌شود. شاید شنیده باشید که لقب دلفت، شهر شاهزاده باشد. دلیل این نامگذاری حضور ویلیام خاموش (نخستین فرمانروای هلند) است که در سال‌های ۱۵۷۲ تا ۱۵۸۴ در دلفت زندگی می‌کرده و در نهایت در همین شهر کشته می‌شود.

دانشگاه دلفت یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا در زمینه فناوری و بزرگترین دانشگاه صنعتی در هلند است. آن‌ها در گذشته این مرکز را برای یادگیری علوم شهرسازی ساخته شد. در سال ۱۹۰۵ نام اولین موسسه تکنولوژی را از آن خود کرد. سرانجام در سال ۱۹۸۶ نام دانشگاه تکنولوژی دلفت را بر روی آن گذاشتند. برای تحصیل در هلند با ویژگی‌های این دانشگاه آشنا شوید.

دانشگاه دلفت تمامی امکانات و ویژگی‌های یک دانشگاه کامل را دارد. به طوری که ۸ دانشگاه بزرگ را پوشش می‌دهد و شامل تعداد زیادی موسسه است. حدود ۱۹۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و حدود ۲۰۰۰ کارمند نیز در این دانگاه مشغول به کار هستند.

دانشکده‌های دانشگاه صنعتی دلفت

  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده معماری
  • دانشکده محیط زیست
  • دانشکده عمران
  • دانشکده علوم زمین
  • دانشکده مهندسی برق، ریاضیات، علوم کامپیوتر
  • دانشکده طراحی صنعتی
  • دانشکده مهندسی هوافضا
  • دانشکده علوم سیاسی و مدیریت
  • دانشکده علوم کاربردی

نکاتی را برای این دانشگاه بدانید…

در این دانشگاه ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود. تمامی دروس در این مقاطع تحصیلی به زبان هلندی تدریس می‌شود. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارید، برای یادگیری زبان هلندی نیز برنامه ریزی کنید.

برخی از دروس مانند علوم زمین و مهندسی هوافضا به زبان انگلیسی تدرس می‌شود.

کتابخانه معروفی با ساختمان مجزا در اطراف ساختمان اصلی دانشگاه وجود دارد. معماری این ساختمان بسیار منحصر بفرد است. سقف این کتابخانه با شیشه پوشیده شده است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه Delft

در صورتی که مقطع تحصیلی خود را به پایان رسانده‌اید، مدرک اخذ شده خود را ترجمه کنید. برای ترجمه می‎توانید از یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا هلندی ترجمه کنید.

اگر همچنان در حال تحصیل هستید، از دانشگاه خود یک گواهی دریافت کنید. این گواهی باید ثابت کند که شما در حال گذراندن سال آخر خود در دانشگاه هستید.

برای پذیرش در دانشگاه دلفت باید حداقل نمره ۱۵/۲۰ را در GPA به دست آورید.

نمرات آزمون‌های زبان شما بسیار مهم است. برای آزمون تافل باید حداقل نمره ۹۰، در آزمون آیلتس نمره ۶٫۵ را گرفته باشید. علاوه بر این ۲ آزمون بایددر آزمون Cambridge هم شرکت کرده باشید. این آزمون‌ها باید ۲ سال اعتبار داشته باشند.

انگیزه نامه خود را بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه شرح دهید. در آن می‌توانید درباره انگیزه خود از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد بگویید. چرا به این دانشگاه علاقمندید؟ تخصص‌های مورد علاقه خود را ذکر کنید. پروژه پایان نامه فرضی خود را شرح دهید و خلاصه‌ای از پایان دوره دانشجویی خودتان در این دانشگاه بگویید.

رزومه خود را به زبان انگلیسی آماده کنید.

از پاسپورت خود کپی ارائه دهید.

application fee را پرداخت کنید.

نمرات خود را از آزمون GRE اعلام کنید. در بخش Verbal reasoning نمره ۱۵۰، بخش Quantitative reasoning نمره ۱۶۰ و در بخش Analytical Writing نمره ۳٫۸ قابل قبول است.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments