آشنایی و یادگیری زبان هلندی

یادگیری زبان هلندی

هلندی‌ها زبان مخصوص به کشور خودشان را دارند که زبان رسمی مردمان این کشور است. تاریخچه این زبان به اوایل قرون وسطی نزدیک به سال ۴۷۰ میلادی بازمی‌گردد. برای یادگیری زبان هلندی باید بدانید که این زبان از زبان‌های آلمانی و فرانسوی هم تاثیر پذیرفته و پس از آن در قرن شانزدهم هم دچار تغییراتی شد که منجر به استاندارد شدن این زبان بود.

با این که کشور هلند زبان مجزایی برای صحبت دارند اما عده زیادی از جمعیت مردم هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند و با این زبان صحبت می‌کنند. می‌توان گفت جمعیت زیادی از مردمان آمستردام به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و لهجه انگلیسی دارند. این موضوع را با زندگی در هلند متوجه خواهید شد.

هلندی‌ها برای برقرار ارتباط با گردشگران با این زبان صحبت نمی‌کنند. صدای آن‌ها را با زبان مخصوص به همین کشور خواهید شنید. اگر در سفرتان به این کشور بتوانید مقداری بر روی زبان هلندی مسلط شوید یک امتیاز برای شما محسوب می‌شود.

ویژگی‌های زبان هلندی

این زبان به نام زبان نیدرلندی هم شناخته می‌شود که شباهت زیادی هم به ساختار زبان انگلیسی و آلمانی دارد. البته برخی از لغات فرانسوی هم به این زبان وارد شده است. در این زبان ۲۷ حرف وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های زبان هلندی درک جنسیت اسم و لغت است. یعنی حتی ممکن است یک لغت به تنهای به کار برده شود و شما را متوجه از جنسیت مخاطب کند. با یک لغت می‌توانید درکی از مذکر، مونث یا خنثی بودن جنسیت آن داشته باشید.

در زبان هلندی هم به دلیل تشابه آن به زبان انگلیسی متوجه دو وجهی بودن افعال خواهید شد. افعال دو وجهی افعالی هستند که دو مفهوم را می‌توانند برسانند. برای روشن شدن موضوع گاهی آن را لازم و گاهی به صورت متعدی در جمله به کار می‌برند.

کلمات زیادی در زبان هلندی هستند که به همان صورت که نوشته می‌شوند، تلفظ و خوانده می‌شوند. همچنین در زبان هلندی بر خلاف زبان‌های دیگر، حرف تعریف وجود ندارد.

بسیاری از افرادی که بر زبان‌های متفاوتی تسلط دارند، بر این باورند که یادگیری زبان هلندی به آسانی است، زیرا در این زبان ۵ زمان گرامری وجود دارد.

برای آموزش زبان هلندی در نظر داشته باشید که فعل در دومین قسمت جمله قرار می‌گیرد. علاوه بر این صفت‌ها قبل از اسم در جمله می‌آیند و اسم را توصیف می‌کنند.

یادگیری زبان هلندی

یادگیری این زبان برای افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند کار آسانی است. همان طور که برخی از حروف در انگلیسی خوانده نمی‌شوند، در این زبان هم شاهد چنین مواردی هستیم.

اگر بپرسید چه میزان زمان برای یادگیری این زبان لازم است باید به شما بگویم به عوامل مختلفی مانند میزان تمرین روزانه شما، تمرکز در یادگیری، آشنایی قبلی با آن و … بستگی دارد. اما از آن‌جایی که این زبان دارای ۵ زمان در گرامر است، ساده‌تر از زبان‌های سوئدی و آلمانی است.

افراد برای هدف‌های متفاوتی یادگیری این زبان را آغاز می‌کنند. سفر گردشگری به هلند، مهاجرت، تحصیل در این کشور، کار و تجارت و … دلایلی است که آن‌ها برای یادگیری زبان این کشور اقدام می‌کنند. اگر برای کار و تجارت خود تصمیم به یادگیری زبان دارید، به شما توصیه می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید، در این در بخشی از هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی می‌شود، چرا که نیازی به استخدام یک فرد مترجم ندارید. علاوه بر این حتی اگر قصد شما هیچ کدام از این موارد هم نباشد، در داخل کشور هم می‌تواند در مراتب بالاتر به تدریس این زبان مشغول شوید.

شما با یادگیری این زبان می‌توانید به آسانی چند زبان دیگر هم بیاموزید، چرا که شباهت زیادی بین آن و زبان‌های دانمارکی و نروژی دارد. برای فرا گرفتن این زبان بهتر است در کلاس‌های خصوصی یادگیری شرکت کنید، درست است که هزینه آن از کلاس‌های عمومی بالاتر است اما باعث می‌شود با تمرکز بیشتری آن را بیاموزید و در ذهنتان ثبت شود.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments