همه چیز درباره کاریابی در هلند

کاریابی در هلند

به‌طور معمول یکی از روش‌های مهاجرت و دریافت اقامت هر کشوری یافتن شغلی در آن کشور است. کشور هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ و یکی از روش‌های دریافت مجوز اقامت آن، مهاجرت به هلند از طریق کار است. در این نوشته وب‌سایت دفتر مهاجرتی پارسا، می‌خواهیم نکات مهمی را در رابطه با کاریابی در هلند با شما در میان بگذاریم. این روش‌ها کمک می‌کند تا شانس شما برای یافتن شغلی مناسب در این کشور بیشتر شود.

ضرورت آشنایی با روش‌های کاریابی در هلند

اگر قصد مهاجرت به هلند از طریق کار را دارید؛ پیش‌نیاز اصلی آن دریافت پذیرش شغلی از یک شرکت هلندی است. در این زمینه ممکن است روش‌های آنلاین و وب‌سایت‌های کاریابی بسیار مفید باشند. همچنین اگر به هر روش دیگری قصد مهاجرت به هلند دارید؛ احتمالا پس از اقامت در این کشور باید به دنبال یافتن شغلی مناسب و متناسب با توانایی‌های خود باشید. در این شرایط نیز آشنایی با روش‌های کاریابی در هلند می‌تواند بسیار موثر باشد.

روش‌های کاریابی در هلند

یافتن شغل مناسب در هلند از روش‌های گوناگونی ممکن می‌شود. استفاده از خدمات آژانس‌های کاریابی هلنی و بین‌المللی، مراجعه به آگهی‌های استخدام روزنامه‌ها و نشریات، جستجو در وب‌سایت‌های کاریابی و حتی مراجعه مستقیم به وب‌سایت یا دفتر کار شرکت‌های مرتبط، از جمله روش‌هایی است که مسیر یافتن شغل در هلند را برای شما ساده خواهد کرد. البته بنابر اینکه شما قصد در کشوئر هلند اقامت دارید یا خیر، در امکان استفاده از هریک از روش‌های شرح داده شده موثر است. به هر حال در ادامه به بررسی روش‌های کاریابی در هلند می‌پردازیم.

مراجعه به وب‌‍سایت‌های کاریابی

اولین و بهترین پیشنهاد برای کاریابی در هلند استفاده از وب‌سایت‎‌های تخصصی در این زمینه است. وب‌سایت‌های متعددی وجود دارند که آگهی‌های استخدام در کشور هلند را منتشر می‌کنند؛ و شما می‌توانید از طریق همان سایت‌ها نیز درخواست خود را برای پذیرش شغلی، ارائه نمایید.

فرآیند معمول در این وب‌سایت‌ها به این شکل است که شما در ابتدا در آنها ثبت‌نام کرده و اطلاعات شخصی و رزومه کاری خود را کامل می‌کنید. در مرحله بعد بعد می‌توانید با توجه به تخصص‌های خود و شغل مدنظرتان، به جستجو در موقعیت‌های شغلی آگهی شده بپردازید؛ و از طریق همان وب‌سایت درخواست خود را برای آن فرصت شغلی ارسال نمایید.

از جمله وب‌سایت‌هایی که به شکل توضیح داده شده فعالیت می‌کنند؛ دو مورد زیر معتبرتر هستند:

  • https://www.indeed.nl
  • https://www.monsterboard.nl

همچنین با جستجوی بیشتر می‌توانید وب‌سایت‌های متعدد دیگری در زمینه کاریابی در هلند را بیابید.

بعضی از وب‌سایت‌های کاریابی نیز روش‌های متفاوتی برای ارائه سرویس دارند. به عنوان مثال بعضی از آنها تنها به خارجی‌های انگلیسی زبان سرویس می‌دهند؛ و یا معرفی کننده آژانس‌های کاریابی در هلند هستند.

به هر حال با جستجو در وب می‌توانید سرویس‌های بسیاری را در این زمینه بیابید. خوشبختانه اغلب این وب‌سایت‌ها زبان انگلیسی را نیز پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه جستجو و استفاده از خدمات آنها نسبتا ساده است.

کاریابی در هلند از طریق نشریات

نشریات تخصصی بسیاری در کشور هلند و در حوزه‌های گوناگون منتشر می‌شوند. این نشریات که به صورت روزنامه، هفته‌نامه و مجلات سراسری و محلی، تولید و توزیع می‌شوند؛ منبع خوبی برای یافتن موقعیت‌های شغلی گوناگون است. البته این روش برای افراد مقیم هلند مناسب‌تر است. همچنین در نظر بگیرید که این روش به نسبت کاریابی از طریق وب‌سایت‌های مرتبط و آژانس‌های کاریابی، از گستردگی کمتری برخوردار است.

مراجعه به آژانس‌های کاریابی

این روش را می‌توان جدی‌ترین تلاش شما برای یافتن شغل مناسب در حیطه تخصصی‌تان برشمرد. این روش به‌خصوص برای افرادی که در زمینه‌ای خاص دارای مهارت، تخصص و تجربه بالا هستند؛ به شدت توصیه می‌شود. البته باقی افراد هم به کمک این روش، شانس بیشتری برای کاریابی در هلند خواهند داشت.

به‌طور خلاصه روش فعالیت آژانس‌های کاریابی در هلند به این شکل است که بانک اطلاعاتی وسیعی از نیروهای کار و موقعیت‌های شغلی موجود را فراهم کرده و با تطبیق آنها با یک‌دیگر، بهترین موقعیت‌های شغلی را به مناسب‌ترین افراد پیشنهاد می‌دهند. در نهایت دریافت درصدی از حقوق سال اول و یا ماه‌های ابتدایی کار، دستمزدی است که موسسات کاریابی در هلند به ازای انجام این خدمت دریافت می‌کند.

این روش به‌خصوص برای افرادی که در هلند اقامت دارند بسیار مناسب است. همچنین موسسات بین‌المللی کاریابی در هلند نیز وجود دارند که به افراد خارج از این کشور می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

در نهایت لیست زیر از جمله بهترین موسسات کاریابی در هلند هستند:

  • https://resourcingpeople.com
  • https://undutchables.nl
  • https://www.abroad-experience.com
  • https://www.madisonparker.nl
  • http://www.projob.nl/en

پیش‌نیازهای تخصصی کاریابی در هلند

اگر قصد یافتن شغلی مناسب در هلند را دارید؛ و یا می‌خواهید مهاجرت به هلند از طریق کار را تجربه کنید؛ علاوه بر جستجو در وب‌سایت‌های کاریابی و… نیازمند این هستنید که پیش‌نیازهایی را برای خود فراهم کنید. در ادامه این مقاله کوشیده‌ایم نکات مهمی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

پیش‌نیازهای تخصصی کاریابی در هلند
پیش‌نیازهای تخصصی کاریابی در هلند

رزومه مناسب

یک روزمه مناسب و باکیفیت که به دقت مشخصات فردی، زمینه‌های تخصصی، سوابق کاری و مطالعاتی و اطلاعات تماس شما در آن ثبت شده باشد؛ مهم‌ترین پیش‌نیاز برای کاریابی در هلند است. البته که ساختن چنین رزومه‌ای کار سختی نیست؛ و کافی است به دنبال نمونه‌های آن در اینترنت بگردید. یک روزمه خوبه کوتاه و مختصر است؛ اما اطلاعات خوبی را در اختیار کارفرما قرار می‌دهد.

تخصص یا مهارت کافی

اگر در زمینه‌های کاری متنوعی مشغول کار بوده‌اید و در یک زمینه خاص مهارت یا تخصص ندارید؛ بهتر است هرچه زودتر مسیر تخصصی خود را مشخص کرده و بکوشید مهارت، دانش و تجربه خود را در آن حوزه افزایش دهید. هیچ سازمانی به دنبال افرادی با تخصص‌های متنوع نیست؛ بنابراین تنها کافی است در یک حوزه مشخص دارای مهارت کافی باشید.

حضور در فضای تخصصی

این روزها مهم‌ترین فضای تخصصی برای کاریابی وب‌سایت لینکدین است. این وب‌سایت محل مناسبی است که دانش و توانایی‌های خود را اعلام کرده؛ با هم شغلان خود آشنا شده و برند شخصی خوبی برای خود بسازید. جالب است بدانید شبکه اجتماعی لینکدین می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط موثر شما با حوزه فعالیت‌تان در کشور هلند باشد؛ و شاید از همان طریق نیز بتوانید پیشنهاد استخدام دریافت کنید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده باشید. موسسه مهاجرتی پارسا، با سال‌ها سابقه فعالیت و خدمت‌رسانی در زمینه مهاجرت به هلند، آماده است تا در این زمینه به سوالات شما پاسخ داده و خدمات لازم را به شما ارائه نماید.

5 1 vote
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments