راهنمای دریافت دعوتنامه برای ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند

هلند با وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی گردشگران بسیاری را به سفر به این کشور ترغیب می‌کند. بازدید از جشنواره‌های گل در این کشور در کنار بناهای دیدنی شامل موزه‌ها، کلیساها، کانال‌ها و… خاطرات بی‌نظیری را برای گردشگران رقم می‌زند. اگر قصد سفر تفریحی به کشور هلند را دارید اولین قدم درخواست ویزای توریستی هلند است.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و… در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. بعضی افراد نیز به دلایل مختلف به هلند سفر می‌کنند. برای سفر به هلند ویزاهای مختلفی وجود دارد. ویزای توریستی، تحصیلی، کاری، پزشکی، ملاقات خانواده و بستگان، ترانزیت فرودگاهی، تجاری و نمایشگاهی که برای هر کدام یک دعوت‌نامه ویژه صادر می‌شود.

برای سفر به کشور هلند و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور باید درخواست ویزای توریستی داد. حداکثر مدت زمان اقامت در هلند با ویزای توریستی 90 روز است.

مراحل درخواست ویزای توریستی هلند

سفارت هلند در ایران پذیرش پرونده‌های تقاضای دریافت ویزا را به کارگزار سفارت هلند در ایران (VFS) سپرده است. این شرکت مراحل اداری شامل دریافت و بررسی مدارک و ثبت مشخصات بیومتریک (انگشت‌نگاری و تصویر چهره) را انجام می‌دهد.

  1. اولین اقدام برای درخواست ویزای توریستی هلند تکمیل فرم تقاضای ویزا است. این فرم را می‌توان از طریق اینترنت یا مراجعه حضوری به VFS دریافت کرد. نحوه تکمیل این فرم و پاسخ دادن به سوالات آن بسیار اهمیت دارد. سفارت در صورت دیدن پاسخ‌های اشتباه به راحتی پرونده متقاضی را رد خواهد کرد.

این فرم پس از تکمیل باید در وقت تعیین‌شده به VFS تحویل داده شود. برای تمام کسانی که قصد سفر دارند این فرم باید به صورت جداگانه تکمیل شود. تمام 26 کشور عضو پیمان شینگن فرم درخواست ویزای مشابهی را ارائه می‌کنند.

  1. متقاضی باید از طریق ایمیل درخواست وقت ملاقات حضوری دهد. اطلاعاتی نظیر نام کامل، تاریخ تولد، جنسیت، ملیت، شماره گذرنامه، تاریخ انقضای گذرنامه، شماره تماس و پست الکترونیک در متن این ایمیل باید ذکر شود. مکاتبات ایمیلی باید به زبان انگلیسی باشد. از ارسال ایمیل به زبان فارسی خودداری کنید.

در صورت صحت اطلاعات ارسالی وقت ملاقات حضوری به ایمیل متقاضی ارسال می‌شود. امکان تغییر تاریخ تعیین‌شده یا لغو آن به هیچ وجه وجود ندارد. بهتر است برای درخواست ویزا حداقل سه ماه پیش از تاریخ سفر اقدام کنید.

  1. مراجعه حضوری برای ارائه مدارک و انگشت‌نگاری صورت می‌گیرد. VFS مدارک را تحویل می‌گیرد و مشخصات بیومتریک را ثبت می‌کند. پس از گذراندن مرحله حضوری می‌توانید از طریق پیامک وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید. برای اطلاعات بیشتر وب‌سایت سفارت هلند را ببینید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی هلند

  • نسخه چاپی فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای توریستی
  • شناسنامه
  • گذرنامه با حداقل اعتبار شش ماهه
  • دو قطعه عکس زمینه سفید (قطع پاسپورتی)
  • کپی بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • محل اقامت در هلند (رزرو هتل و…)
  • بیمه مسافرتی معتبر با اعتبار 30 هزار دلار با پوشش کشور هلند و سایر کشورهای حوزه شینگن
  • گواهی تمکن مالی به همراه سه گردش آخر حساب بانکی

در صورتی که شخص متقاضی کارمند باشد باید قرارداد استخدام، اجازه‌ مرخصی از کارفرما و فیش حقوقی خود را نیز در مدارک ارائه کند. برای افراد دارای مشاغل آزاد کپی جواز کسب و گردش حساب بانکی حداقل شش ماه گذشته لازم است. بازنشستگان فیش حقوقی شش ماه گذشته و وضعیت تاهل خود را باید اعلام کنند. همچنین باید نامه‌ای ارائه دهند که در آن هدف و برنامه سفر مشخص شده باشد. برای دانشجویان تنها ارائه گواهی اشتغال به تحصیل ضرورت دارد.

برای کودکان زیر هجده سال که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند وجود گواهی تولد، مدارک شناسایی والدین، اثبات تمکن مالی والدین شامل قرارداد استخدام، مجوز کسب یا گواهی بانکی و رضایت‌نامه رسمی از والدین لازم است. در زمان ملاقات حضوری درخواست ویزا حتما باید والدین این کودکان حضور داشته باشند.

مدارک مورد نیاز باید به یکی از زبان‌های انگلیسی، هلندی، فرانسوی یا اسپانیایی ترجمه رسمی شود و توسط شخص متقاضی به VFS ارائه شود.

VFS حدود پانزده روز زمان برای بررسی مدارک و صدور ویزا لازم دارد. ممکن است این زمان به دلایل مختلف طولانی‌تر شود. در طول این مدت گذرنامه در اختیار کارگزار سفارت هلند خواهد بود.

هزینه ویزای توریستی برای بزرگسالان 60 یورو و برای کودکان 6 تا 11 سال 35 یورو است. 28 یورو نیز باید بابت خدمات ارائه‌شده به VFS پرداخت شود. برای کودکان زیر 6 سال نیاز به پرداخت هزینه نیست. پرداخت هزینه به VFS به صورت نقدی خواهد بود و در صورت پذیرفته نشدن درخواست ویزا این مبلغ برگردانده نخواهد شد.

در صورت عدم پذیرش درخواست ویزا، گذرنامه به همراه نامه‌ای شامل دلایل عدم پذیرش به شما برگردانده می‌شود. در نظر داشته باشید داشتن مدارک کامل و پاسخ‌گویی مناسب به سوالات افسر اداره VFS در ملاقات حضوری شانس دریافت ویزا را بیشتر می‌کند.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments