آشنایی با همسریابی در هلند

همسریابی در هلند

هلند حدود 17 میلیون جمعیت دارد. تا بحال به انتخاب نیمه گمشده‌تان از بین این جمعیت فکری کرده‌اید؟ انتخاب همسر در کشورهای دیگر کمی مشکل است. چرا که برخی از فرهنگ‌های آن کشور بر فرهنگ مهاجران نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین ممکن است بسیاری از مسائل برای شما مهم باشد که قابل اجرا در شرایط فعلی نیست. شما ابتدا باید خود را بهتر و بیشتر بشناسید. برای این کار می‌توانید مقاله‌های معتبری را در این حوزه بخوانید. همسریابی در هلند و حتی دیگر کشورها ممکن است برای یک ایرانی کمی مشکل باشد. متفاوت بودن طرز فکر، فرهنگ، سبک زندگی، عقاید، دین و … انتخاب همسر را برای شما می‌تواند تا حدی مشکل کند. اما در نهایت با فردی وجه اشتراکات خوبی پیدا خواهید کرد و این تفاوت‌ها قدرت سازگاری شما را بالا می‌برد. اما افرادی هم هستند که برای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج اقدام می‌کنند. افرادی که از این طریق ازدواج می‌کنند تنها خواسته آنان تشکیل خانواده نیست. درواقع این افراد می‌خواهند اقامت هلند را هم به دست آورند. اما شرط اخذ اقامت و اجرای این ازدواج این است که فرد مورد نظر خود اقامت دائم در این کشور را دارا باشد.

اما این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد که بخواهید با فردی ایرانی یا غیر ایرانی ازدواج کنید. اگر ترجیح می‌دهید همسر شما ایرانی باشد، قاعدتا چنین فردی با فرهنگ مورد پسند شما نزدیک‌تر است. اما اگر دام عاشقی‌تان با فردی غیر ایرانی همراه شد، با ایجاد چالش‌های مختلف بهتر می‌توانید یکدیگر را بشناسید و نقاط مشترک هم را دریابید.

البته سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیادی نیز برای همسریابی در هلند به وجود آمده‌اند که من پیشنهاد می‌کنم اعتمادی به این روش همسریابی نداشته باشید. هیچ انسانی مانند خودتان نمی‌تواند شخصیت و علایقتان را بشناسد. در گام بعدی اگر در انتخاب فردی دچار تردید بودید می‌توانید با یک مشاور ازدواج صحبت کنید تا از تجربیات پزشک استفاده کنید.

برای انتخاب صحیح، گزینه‌های خود را بازبینی کنید

روانشناسان همیشه پیشنهاد می‌کنند که مولفه‌های مهم خود را برای انتخاب همسر بر روی کاغذ به صورت لیست بنویسیم. اتفاقا کار درست و جالبی است. باعث می‌شود با سلیقه و خواسته خود بیشتر آشنا شویم.

برای همسریابی در هلند یا هر کشور دیگری که باشید ابتدا باید روحیات و علایق خود را بشناسید. ممکن است سلایق شما هر چند سال تغییراتی داشته باشد اما تغییر در باورها به سختی اتفاق می‌افتد. بنابراین یادداشت کردن علایق خود به صورت لیست کار خوبی است. این نوشته خود را هر ساله بازبینی کنید، مسلما تغییراتی خواهید داد. یا برخی از آن‌ها حذف می‌شود و یا تعدادی به گزینه‌های قبلی اضافه می‌شود.

برای همسریابی در هلند باید گزینه‌های لیست خود را به دقت پر کنید. برای مثال حتما برایتان مهم است که همسر شما مایل به سفر با شما به کشور دیگر است یا خیر؟ داروی خاصی مصرف می‌کند یا خیر؟ آیا سیگار می‌کشد و یا سابقه مصرف آن را داشته است؟

آشنایی با فرهنگ و شرایط ازدواج در هلند

پس از مراحل همسریابی در هلند و شناخت بیشتر دو طرفین در صورتی که به نتیجه قطعی برای ازدواج رسیده باشند باید مراحل ازدواج را هم پشت سر بگذرانند. فرهنگ ازدواج در هر کشور با کشوری دیگری تفاوت‌های زیادی دارد. وقتی قرار است این اتفاق مبارک در کشور هلند بیفتد لازم است با قوانین و شرایط ازدواج در هلند آشنایی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین قوانین ازدواج در هلند تقسیم بدهی بین زوجین است. این بدان معنی است که تمامی هزینه‌های زندگی و بدهی‌های قبلی و در آینده بر عهده هر دوی زن و مرد است. آن‌ها این فرهنگ را پذیرفته‌اند و اجرا می‌کنند. ازدواج در کشوری که قانون برابری برای همه افراد مقیم در آن مهم است، این ویژگی هم دارد.

اما در خاطرتان باشد اگر همسر شما فردی هلندی بود و تصمیم داشتید برای فرد مورد علاقه خود گل ببرید، برای تعداد گل اعداد فرد به غیر از عدد 13 را در نظر بگیرید. همچنین برای برگزاری مراسم آمادگی ذهنی داشته باشید که آن‌ها به شدت علاقمند به برنامه‌ریزی هستند. بهتر است از قبل همسر خود را برای اجرای برنامه‌ها در جریان بگذارید.

4.3 4 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
محسن
محسن
4 سال قبل

سلام اگربنده بخواهم بایک خانم هلندی ازدواج کنم شرایط ان چگونه است وبنده تصمیم قطعی گرفته ام لطفا راهنمایی کنید

یاسر حمزه لوی
یاسر حمزه لوی
4 سال قبل
Reply to  محسن

سلام. اولین قدم آن است که یک خانم هلندی هم بخواهد با شما ازدواج کنید. موفق باشید.