هزینه های ثبت شرکت در هلند

هزینه های ثبت شرکت در هلند

ثبت شرکت برای کسانی که قصد فعالیت‌های اقتصادی در کشور هلند را دارند بهترین روش مهاجرت به این کشور به حساب می‌آید. بازار وسیع سرمایه‌گذاری و ارتباطات پیشرفته بین‌المللی به دلیل فراگیر بودن زبان انگلیسی در هلند فرصت‌های بی‌نظیری را برای ثبت شرکت در این کشور فراهم کرده است. البته ثبت شرکت نیازمند سرمایه است و پروسه طولانی‌تری نسبت به مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت از طریق ویزای کار دارد. در این نوشته به بررسی هزینه های ثبت شرکت در هلند می‌پردازیم.

برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت پیش از هر اقدامی لازم است با قانون و مقررات حقوق تجارت بین‌المللی آشنایی داشته باشید. قبلا از ارائه طرح نیاز بازار را بررسی و تحلیل کنید و با در نظر گرفتن بودجه و امکاناتتان طرح را ارائه کنید. طرح تجاری شما در صورتی مورد تایید اتاق بازرگانی و قوانین ثبت شرکت در کشور هلند قرار می‌گیرد که جدید باشد و در کل کشور مشابه آن طرح پیدا نشود و همچنین از جنبه کارآفرینی دارای اهمیت باشد.

برای ثبت شرکت در هلند یک سیستم امتیازبندی با توجه به ارزش‌آفرینی و نافع بودن طرح تجاری تعریف شده است. متقاضی باید حداقل نود امتیاز از مجموع صد امتیاز درنظر گرفته شده در این سیستم را کسب کند. این امتیازات در سه حوزه شخصی، طرح تجاری و ارزش‌آفرینی برای اقتصاد هلند توزیع شده است.

در صورت تایید طرح از سوی اتاق بازرگانی متقاضی باید محلی را برای راه‌اندازی شرکت خود تهیه و سپس مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره را مشخص کنید. مدارک موردنیاز برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت شامل کپی پاسپورت و کارت ملی مدیرعامل و تمام سهامداران، ارائه نام مناسب با نوع فعالیت اقتصادی شما برای شرکت، کپی آخرین مدرک تحصیلی، فرم تایید مدیرعامل و آدرس محل سکونت شما در هلند است. پس از ارائه مدارک اتاق بازرگانی هلند شرکت را ثبت می‌کند. هزینه ثبت شرکت در هلند به اندازه و ساختار تجاری شرکت بستگی دارد و به صورت موردی تخمین زده می‌شود. این هزینه باید به صورت سالیانه مجددا پرداخت شود.

پس از گذراندن مراحل ثبت، اتاق بازرگانی شماره‌ای منحصربه‌فرد را به عنوان شماره شرکت اعلام می‌کند که این شماره باید در تمام صورت حساب‌ها و مکاتبه‌های خروجی شرکت استفاده شود.

انواع مختلف شرکت‌های ثبت‌شده در هلند

  1. شرکت خصوصی با مسئولیت محدود (BV)
  2. شرکت سهامی عام (NV)
  3. شرکت تعاونی
  4. بنیاد
  5. انجمن

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود شامل شرکت‌های کوچک و متوسطی است که نیاز به حداقل سرمایه ثابت ندارد و سهامداران فقط مبلغی را به عنوان سرمایه‌گذاری در کل سرمایه لحاظ می‌کنند. الزام سرمایه برای شرکت‌های خصوصی در سال 2012 لغو شد. این نوع شرکت رایج‌ترین نوع راه‌اندازی کسب‌وکار در هلند است. شرکت‌های سهامی عام که دربرگیرنده شرکت‌های بزرگ هستند نیاز به 45 هزار یورو به عنوان حداقل سرمایه اولیه کسب‌وکار دارند. قوانین مربوط به این شرکت‌ها سختگیرتر است زیرا آنها می‌توانند در بورس حضور داشته باشند.

مالیات‌هایی که بر انواع شرکت‌ها اعمال می‌شود تفاوت اصلی میان آنها را مشخص می‌کند. مالیات BTW/VAT، مالیات بر درآمد و مالیات بر پرداخت در صورتی که شرکت دارای کارمند باشد لیست مالیات‌هایی است که شرکت ثبت‌شده موظف به پرداخت آنهاست.

علاوه بر هزینه‌های گفته شده، هزینه‌هایی برای استخدام کارمند و کارگر وجود خواهند داشت که این هزینه‌ها در هلند نسبت به سایر کشورهای حوزه شینگن کمتر است. کارفرما موظف است طبق قانون کار درباره حقوق و تعهدات کارمند، ساعات کاری، دستمزد، شرایط قطع همکاری و… رفتار کند. مهاجرت با روش ثبت شرکت مزیت‌های بی‌نظیری همچون برخورداری از حساب بانکی بین‌المللی، امکان فعالیت اقتصادی در بازارهای اروپایی و داشتن برند تجاری در کشورهای اروپایی را به همراه دارد. با ثبت شرکت در هلند می‌توان در تمام کشورهای اتحادیه اروپا حساب بانکی داشت و از مزایای بانکی اروپا همچون ال سی، کارت‌های اعتباری، ضمانت‌ها و وام بانکی استفاده کرد.

برای ثبت شرکت راه دیگری نیز وجود دارد. متقاضی می‌تواند پس از ورود به کشور هلند شرکتی که از پیش ثبت شده را خریداری و فعالیت تجاری خود را آغاز کند.

برای تمدید اجازه اقامت به روش ثبت شرکت متقاضی باید نقش فعالی در شرکت داشته باشد و سطح درآمد شخصی او حداقل 800 یورو در ماه باشد. اگر متقاضی قصد داشته باشد همسر و اعضای خانواده خود را به هلند بیاورد باید حداقل 1559 یورو درآمد ماهانه داشته باشد. مهاجرانی که از طریق ثبت شرکت در هلند زندگی می‌کنند می‌توانند پس از گذشت پنج سال و پرداخت مالیات‌های تعیین‌شده برای اقامت دائم خود و خانواده اقدام کنند.

اما باید توجه داشت مهاجرت به روش ثبت شرکت، با توجه به هزینه های ثبت شرکت در هلند ، پرهزینه و دارای ریسک بیشتری خواهد بود. اگر طرح تجاری پیشنهادی شما از طرف اتاق بازرگانی هلند مورد تایید قرار نگیرد و یا به دلیل آگاه نبودن به مقررات مالیاتی و حقوق تجارت بین‌الملل درآمد شرکت با میزان هزینه‌ها سازگاری نداشته باشد منجر به ورشکستگی شرکت و از دست رفتن سرمایه خواهد شد. پس بهتر است قبل از ثبت شرکت از راه‌های دیگر مهاجرت وارد کشور هلند شوید و با بررسی اوضاع و تحقیق کامل و مشورت با کارشناسان اقدام به ثبت شرکت کنید.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments