لیست مشاغل مورد نیاز در هلند

لیست مشاغل مورد نیاز هلند

مشاغل مورد نیاز هلند بیش از هر چیز به شرایط بازار کار هلند و اقتصاد این کشور بستگی دارد. در واقع برای مهاجرت به هلند از طریق کار، لیست مشخص و محدودی وجود ندارد. بلکه شما می‌توانید به‌صورت آزادانه در هر حوزه کاری که درخواست استخدام داشته باشید؛ مشغول فعالیت شوید. اما آشنایی با لیست مشاغل مورد نیاز هلند کار شما را برای مهاجرت به هلند ساده‌تر خواهد کرد. از این رو در این مقاله وب‌سایت دفتر مهاجرتی پارسا می‌خواهیم شما را با حوزه‌های فعالیتی که در کشور هلند بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه و نیاز است، آشنا کنیم.

اقتصاد و بازار کار هلند

اولین مرحله برای دستیابی به لیست مشاغل مورد نیاز هلند آشنا شدن با اقتصاد این کشور است. اقتصاد هر کشوری با تمرکز بر حوزه‌های مشخصی از صنایع گوناگون شکل می‌گیرد. این تمرکز باعث می‌شود هرچیز دیگری از جمله ثروت و موقعیت‌های شغلی نیز در آن حوزه متمرکز شود.

با نگاهی به مدخل اقتصاد هلند در ویکی پدیا می‌توان متوجه شد که اقتصاد هلند به صورت چند بعدی و بر مبنای تمرکز بر حوزه‌های گوناگون شکل گرفته است. اولین حوزه فعالیت این کشور را نیز باید کشاوری دانست. حتما بارها شنیده‌اید که هلند در تولید و صادرات گل، رتبه نخست جهان را دارد. اگرچه هلند سرزمینی کوچک است؛ اما استفاده از تکنولوژی در تولید محصولات گلخانه‌ای و همچنین داشتن آب و هوای مساعد، باعث شده است که این کشور در حوزه کشاوری و به‌خصوص در پرورش گل، شهرت فراوانی داشته باشد.

دام پروری حوزه دیگری است که با تلفیق تکنولوژی و نژاد خاص هلندی، در اقتصاد هلند بسیار مورد توجه است. شاید نام هولشتاین یا همان نژاد خاص گاو هلندی را شنیده باشید. گاوی که برای پروار کردن بسیار ارزشمند است.

اما این پایان ماجرا نیست. هلند در زمینه‌های دیگری نیز به فعالیت‌های جدی و موثری دارد. از جمله این حوزه‌‎ها می‌توان به استخراج نفت و گاز اشاره کرد. جالب است بدانید که کشور هلند دارای منابع گازی مناسبی است؛ و همچنین در حوزه استخراج نفت و گاز فعالیت‌های بین‌المللی زیادی دارد.

فناوری حوزه دیگری است که این روزها بسیار مورد توجه هلندی‌ها قرار گرفته است. در نتیجه در لیست مشاغل مورد نیاز هلند باید به دنبال مشاغل مرتبط با فناوری نیز بود. در عمل با نگاهی به حوزه‌های صادراتی کشور هلند می‌تواند به میزان فعالیت هر حوزه پی برد. به عنوان مثال در سال 2016 عمده صادرات هلند در حوزه‌های صنعت (کامپیوتر، چاپگر، تلفن و…)، محصولات شیمیایی، محصولات معدنی، مواد غذایی، ابزارآلات و تجهیزات، میوه و سبزیجات، فلزات، وسائل حمل و نقل (دوچرخه، تراکتور، ماشین و…)، ابازرهای پلاسیتیک، مصحولاتی حیوانی، منسوجات و… بوده است؛ که نشان دهنده گستره فعالیت‌های اقتصادی در این کشور است.

لیست مشاغل مورد نیاز هلند

با توجه به بررسی کلی اقتصاد هلند، احتمالا بتوانید درباره بازار کار هلند دیدگاه نسبتا دقیقی داشته باشید. اما برای اینکه بدانید در نهایت بازار کار هلند در چه مشاغلی نیازمند نیروی کار بیشتری است؛ بهتر است نگاهی به پژوهشی که روی وبسایت‌های کاریابی این کشور انجام شده است، بیندازیم.

در پژوهشی که در سال 2014 در این زمینه بر روی 2.4 میلیون آگهی شغلی انجام شد؛ نشان داد بیشترین موقعیت های شغلی در کشور هلند مرتبط با حوزه‌های فروش و خدمات، سلامت و پزشکی، صنایع تولیدی، فناوری اطلاعات، خدمات تجاری، آموزش و تحقیقات، بیمه، حمل و نقل، رسانه و ساخت و ساز است.

در ادامه و برای درک بهتر از لیست مشاغل مورد نیاز هلند، پیشنهاد می‌کنیم نمودارها و جداول حاصل از این پژوهش را بررسی کنید:

لیست مشاغل مورد نیاز هلند
لیست مشاغل مورد نیاز هلند
لیست مشاغل مورد نیاز هلند
لیست مشاغل مورد نیاز هلند
لیست مشاغل مورد نیاز هلند
لیست مشاغل مورد نیاز هلند
لیست مشاغل مورد نیاز هلند
لیست مشاغل مورد نیاز هلند
0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments