قوانین ثبت شرکت در هلند

قوانین ثبت شرکت در هلند

به دلایل گوناگون ممکن است شما تصمیم به ثبت شرکت در هلند داشته باشید؛ و بخواهید درباره قوانین ثبت شرکت در هلند اطلاعاتی کسب کنید. بسیاری از افراد این کار را روشی برای مهاجرت می‌دانند؛ و مهاجرت از طریق ثبت شرکت در هلند روشی است که می‌تواند خیلی زود مقدمات اقامت شما در این کشور زیبا را فراهم کند. البته اکیدا توصیه می‌کنیم ثبت شرکت در هلند به دلایلی فراتر از مهاجرت صورت گیرد؛ تا بتوانید از طریق آن اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار واقعی نمایید.

به عبارت دیگر توجه داشته باشید که ثبت شرکت اگر تنها با هدف کسب اقامت در کشور هلند باشد؛ از نظر هزینه‌ها و سختی کار، روشی به‌صرفه نیست. در این شرایط بهتر است از سایر روش‌های مهاجرت به هلند استفاده نمایید. اما اگر علاوه بر دریافت اقامت هلندف دارای اهداف تجاری و کارآفرینانه نیز هستید؛ می‌توانید با ثبت کسب‌وکار خود در هلند با یک تیر دو نشان بزنید.

مهم‌ترین امتیازات ثبت شرکت در هلند

ثبت شرکت در هلند برخلاف بسیاری از کشورها، نیازمند داشتن شرکای محلی نیست؛ و شما می‌توانید شرکت تک نفره و یا سهامی خاص خود را، با افراد دلخواه خود تاسیس نمایید.

ثبت شرکت در هلند امکان دریافت اقامت در این کشور را برای شما فراهم می‌کند. البته توجه داشته باشید که این اقامت تا زمانی تمدید خواهد شد که شرکت شما به‌صورت واقعی به فعالیت اقتصادی پرداخته و از نظر امور حقوقی، از جمله پرداخت حداقل مالیات سالانه، مشکلی نداشته باشد.

پس از سه سال از گذشت ثبت شرکت، شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کشور هلند اقدام کنید. همچنین در صورت دریافت اقامت دائم و با گذشت پنج سال از آن، می‌توانید برای دریافت پاسپورت هلندی اقدام کنید.

با ثبت شرکت در هلند شما می‌توانید اقامت خود و خانواده‌تان را در این کشور تضمین کنید. این اقامت به شما اجازه می‌دهد دارای ویزای شنگن بوده و آزادانه در سراسر اروپا و بسیاری دیگر از نقاط جهان رفت و آمد کنید.

بهره بردن از قوانین تجارت آزاد در منطقه اتحادیه اروپا، از دیگر مزایایی است که ثبت شرکت در هلند در اختیار شما می‌گذارد.

قوانین ثبت شرکت در هلند
قوانین ثبت شرکت در هلند

مراحل ثبت شرکت در هلند

قوانین ثبت شرکت در هلند پیچیده و مفصل است. مدل‌های متنوعی از ثبت شرکت‌های خصوصی به صورت تک نفره، سهامی خاص و… به صورت حقیقی و حقوقی در این کشور وجود دارد. که برای اطلاعات از این موارد نیازمند دریافت مشاوره حقوقی از یک وکیل مستقر در هلند هستید. چراکه این ویژگی‌های کسب‌وکار فعلی شماست که مشخص می‌کند چه مدل شرکتی برای شما مناسب است. اما فارغ از موارد گفته شده برای انجام این کار مراحل زیر عمومیت دارد:

  1. داشتن یک طرح تجاری مناسب. این طرح تجاری باید با جزئیات کامل اثبات کند که می‌تواند کسب‌وکاری سود ده و سالم را در کشور هلند پایه‌گذاری نماید. نوشتن این طرح تجاری باید توسط متخصصان مربوطه انجام شود؛ تا شانس شما برای دریافت موافقت افزایش یابد.
  2. در مرحله دوم طرح نوشته شده باید به تایید وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه برسد. در واقع پس از تایید طرح است که شما می‌توانید وارد مراحل اجرایی ثبت شرکت در هلند شوید.
  3. پس از تایید طرح، مدارک گوناگونی را برای ارائه باید آماده کنید. این مدارک شامل فرم‌های درخواست ثبت شرکت، پاسپورت سهام داران و مدیرعامل شرکت، طرح توجهیی، پرینت حساب، آدرس محل شرکت، کپی آخرین مدرک تحصیلی و در صورت لزوم وکالتنامه وکیل است.
  4. در نهایت و پس از ارائه مدارک لازم و تایید آنها، شرکت شما ثبت شده؛ و می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت یک ساله برای خود و خانواده‌تان اقدام کنید. همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد؛ این ویزا قابل تمدید است.

انواع شرکت‌ها در هلند

به‌طور کلی دو نوع معمول ثبت شرکت در هلند شامل شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی است. بخش بزرگی از شرکت‌های ثبت شده در هلند از نوع مسئولیت محدود هستند؛ چراکه ثبت آنها ساده‌تر است. این شرکت را حتی می‌توان به‌صورت یک نفره نیز تاسیس کرد؛ و میزان سرمایه اولیه برای تاسیس این شرکت 18000 یورو است. البته این سرمایه بلوکه نمی‌شود؛ و شما می‌توانید از آن در انجام کارهای اجرایی شرکت بهره ببرید. نکته نهایی درباره شرکت با مسئولیت محدود این است که اگر شرکا بیش از یک نفر باشند؛ حتما باید هیئت مدیره تشکیل شده و میزان سهم افراد مشخص شود.

اما شرکت سهامی در هلند در چند ویژگی متفاوت است. این شرکت‌ها باید دارای بیش از یک شریک باشند. همچنین بحداقل سرمایه برای آغاز کار این شرکت 45000 یورو است. همچنین در این شرکت‌ها حداقل باید یک شخص دارای اقامت هلند در هیئت مدیره عضو باشد.

5 1 vote
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments