فرهنگ ازدواج در هلند

فرهنگ ازدواج در هلند

بسیاری از افراد هستند که هدف آنان ازدواج و تشکیل خانواده در کشور دیگری است. برای این کار در کشور هلند باید حتما یکی از آن دونفر در این کشور اقامت دائمی برای تحصیل و کار داشته باشد. در این صورت با سر گرفتن ازدواج، فرد دیگر نیز اقامت این کشور را دارا می‌شود. البته که باید پیش از این اقدام مهم تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که آیا چنین شرایطی را می‌توانید قبول کنید یا خیر؟ و آیا چنین فردی شرایط ازدواج را دارد؟ در این مقاله شما را با فرهنگ ازدواج در هلند آشنا می‌کنیم.

شما با ویزای ازدواج در هلند می‌توانید اقامت این کشور را داشته باشید. این یک قانون در کشور هلند است، فردی که اما در ابتدا باید از کار خود مطمئن باشید. هدف فقط زندگی در یک کشور اروپایی نیست. مهاجرت به هلند از طریق ازدواج به این سادگی نیست و شما باید با انتخاب صحیحی برای این امر قدم محکمی بردارید.

در هر کشوری شاهد فرهنگ به خصوص اهالی آن هستیم. فرهنگ معاشرت، فرهنگ غذا خوردن، فرهنگ رانندگی، فرهنگ ازدواج و … . اگر قصد دارید برای خود شریکی در زندگی انتخاب کنید که محل زندگی شما در کشور هلند باشد بابد با فرهنگ ازدواج در هلند آشنایی داشته باشید. شاید بسیاری از فرهنگ‌های ازدواج در ایران قابل پذیرش در کشورهای دیگر نباشد، همین موضوع ممکن است به صورت برعکس نیز اتفاق بیفتد.

چگونه ازدواج در کشور هلند را ثبت و رسمی کنیم؟

این پروسه حدود دو هفته طول می‌کشد. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم از سه ماه قبل به مقامات شهری هلند ازدواج خود را اعلام کنید. این کار را می‌شود به صورت آنلاین اعلام کرد. پس از اعلام، مامور پلیس خارجی هلند شروع به تحقیق در مدارک شما می‌کند تا از امر ازدواج شما مطمئن شود. همچنین می‌توانید تاریخ و محل عروسی خود را در کشور هلند ثبت کنید. دولت هلند برای جلوگیری از معضلاتی مانند ازدواج سوری لازم می‌داند حساسیت‌های لازم را برای این موضوع را به کار گیرد.

پس از طی کردن کارهای اسنادی ازدواج، جشن شما در محلی که انتخاب کرده‌اید برگزار می‌شود. برای این مراسم باید دو شاهد داشته باشید. در صورتی که این دو شخص شاهد به زبان هلندی مسلط نباشند می‌بایست یک مترجم نیز به عروسی خود دعوت کنید. مراسم ازدواج در هلند به صورت رایگان و هر سه شنبه در دفاتر شهرداری برگزار می‌شود.

شرایط ازدواج در هلند چیست؟

شریک زندگی شما باید اقامت دائم هلند را داشته باشد، یا حتی ملیت هلندی داشته باشد. در صورتی که فرد قبلا ازدواج کرده باشد باید مراحل قانونی طلاق را طی کرده باشد. در صورتی که دارای فرزند نیز باشید می‌توانید برای اقامت آنان نیز اقدام کنید که پس از طی کردن مراحل قانونی فرزندانتان به شما ملحق می‌شوند. همچنین اگر همسر او فوت کرده باشد باید سندی مبنی بر اثبات این قضیه برای ارائه به همراه داشته باشد.

ازدواج شما در یکی از دفاتر شهرداری انجام می‌شود. پس از آن می‌توانید با تصمیم خود مراسم جشنی را با خانواده و دوستانتان برگزار کنید. اما باید توجه داشته باشید که این ازدواج تنها در کشور هلند قابل پذیرش و مستندو فرهنگ ازدواج در هلند است. در صورتی که لازم می‌دانید ازدواج شما در کشور ایران هم به رسمیت قبول داشته باشند باید به یکی از مساجد واقع در هلند مراجعه کنید و مانند مراسم‌های عقد در ایران با عاقد اسلامی صحبت کنید. برای این کار باید تمامی مدارکی که برای ازدواج در ایران به آن لازم داشتید نیز همان مدارک را با خود در کشور هلند همراه داشته باشید تا مراحل ثبت رسمی ازدواج شما انجام شود.

در صورتی که یکی از طرفین ازدواج قادر به حضور در مراسم عقد در کشور هلند را نداشت، می‌تواند از طریق موکل خود اقدام به این کار کند. در این صورت موکل شما باید در دفتر سفارت و با نامه وکالت از جانب شما حاضر شود.

لازم است بدانید در صورت بروز مشکل حل نشدنی، بعد از طلاق تمامی اموال بین زن و شوهر به طور مساوری تعلق می‌گیرد. اما در صورتی که مایل به چنین کاری نبودید در زمان عقد به مسئول مربوطه این موضوع را اعلام کنید تا سندی را برای امضای طرفین آماده کند. برای ثبت طلاق نیز مانند ازدواج باید زن و شوهر در محل حاضر شده باشند و اگر چنین امکانی برای آنان وجود نداشت باید وکلای تایید شده از جانب دفاتر اسنادی ایران برای امضا حضور پیدا کنند.

بسیار دیده‌ایم که در ایران، برای صدا کردن یک خانم، او را با نام خانوادگی همسرش صدا می‌کند. فرهنگ ازدواج در هلند این مشکل را برای شما حل می‌کند. با ازدواج در هلند زن و شوهر می‌توانند بر اساس توافق خود از نام خانوادگی هم استفاده کنند یا هر دوی آن‌ها نام خانوادگی خود را حفظ کنند.

برای پاسخ گرفتن دقیق سوال‌های خود در رابطه با قوانین و فرهنگ ازدواج در هلند می‌توانید با کارشناسان دفتر مهاجرتی پارسا در تماس باشید.

4.5 2 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
مهدي
مهدي
3 سال قبل

سلام
جهت مشاوره براي اقامت در هلند نياز وقت مشاوره دارم
امكان گذاشتن وقت مشاوره برايم را داريد

یاسر حمزه لوی
یاسر حمزه لوی
3 سال قبل
Reply to  مهدي

سلام
لطفا فرم دریافت مشاوره رایگان را تکمیل نمایید.