آشنایی با سیستم آموزش عالی هلند

سیستم آموزش عالی هلند

سیستم آموزشی عالی هلند این امکان را به شما می‌دهد که پس از گذراندن دوره تحصیل وارد بازار کار مناسبی شوید. به همین دلیل بسیاری از افرادی که به دنبال آینده شغلی خوب هستند، برای تحصیل دانشگاه‌های هلند را انتخاب می‌کنند. سیستم آموزشی هلند بر اساس نیاز و هوش دانش آموزان طبقه بندی می‌شود.

داشتن مدرک دیپلم برای کار در کشور هلند امری واجب است. به همین دلیل آموزش و پروش هلند برای افرادی که این مدرک را ندارند فرصتی تا سن 27 سالگی به آنان برای اخذ این مدرک می‌دهد. کودکان در هلند از سن 4 تا 18 سالگی باید دوران مدرسه را سپری کنند. کودکان 4 ساله در دبستان ابتدا در کلاس‌های کودکستان شرکت می‌کنند. پس از این دوره خواندن، نوشتن و محاسبه می‌آموزند. قبل از وارد شدن به مرحله دبیرستان باید در امتحان سراسری شرکت کنند تا آمادگی آنان برای ورود به این مقطع ثابت شود. سیستم آموزش عالی هلند باعث می‌شود یکی از هدف‌های مهاجرت به هلند از طریق تحصیل برای بسیاری از مردم باشد.

دانش آموزان برای ورود به دوره دبیرستان با 4 سطح آموزش روبرو می‌شوند. آموزش عملی، که آنان را با شیوه‌های عملی رشته خود آشنا می‌کند. آموزش حرفه‌ای متوسطه، آموزش عالی عمومی و آموزش علمی که با این مدرک می‌توانید به دانشگاه یا مدارس عالی بروید.

علت موفقیت سیستم آموزش عالی هلند

اگر با والدین چند کودکی که در مدارس هلند در حال تحصیل هستند، صحبت کنید متوجه این موضوع می‌شوید که سیستم آموزش عالی هلند تنها برای آموزش دروس برنامه‌ریزی نمی‌کنند. آنان علاوه بر این موضوع، به نوع شکل‌گیری رفتار کودک شما هم توجه می‌کنند. در این سیستم معلمان به تمامی ویژگی‌های دانش آموز و استعدادهای آن توجه می‌کنند. اگر آن ویژگی‌ها مثبت باشد سعی می‌کند آن را پرورش دهد. آنان در واقع دلسوزانه نقاط قوت فرزندان را تقویت می‌کنند و همچنین نقاط ضعف را کمرنگ می‌کنند. در این سیستم آنان بر این باورند که آموزش علم باید در راستای شکل گیری رفتارها انجام گیرد.

 اما یکی دیگر از موفق بودن سیستم آموزش عالی هلند این است که آموزگاران نیز خودشان به صورت پیوسته آموزش می‌بینند. آن‌ها باید به علم روز دنیا آشنا باشند و نحوه رفتاری هر کودک را بیاموزند. یکی از دروسی که آموزشگاران باید در کالج بگذرانند، حمایت مثبت رفتاری است. آموزشگاران در این درس می‌آموزند که از رفتارهای خوب دانش آموز حمایت کنند و آنان را قوت ببخشند. رفتارهای مثبت آنان را تشویق کنند و رفتارهای غلط را با توضیح و بدون تنبیه از بین ببرند. دانش آموزان باید یاد بگیرند مستقل فکر کنند. الفاظ منفی در ذهنشان ایجاد نکنند و روش‌های تشویق درست را بیاموزند.

حضور و غیاب در سیستم آموزش عالی هلند اجباری است. این کار باعث می‌شود آنان از سنین پایین نظم را یاد بگیرند. هر روز صبح به مدرسه رفتن برای همه ما سخت است. اما با این اجبار همیشه عادت کردیم که شب را زودتر به استراحت بپردازیم و صبح را زودتر برای شروع فعالیت آغاز کنیم.

سیستم آموزش عالی هلند
سیستم آموزش عالی هلند

آشنایی با برنامه‌های آموزشی در هلند

دانشگاه‌های هلند بر اساس رشته‌های تعیین شده، طبقه بندی می‌شوند. اما به طور کلی 13 دانشگاه در این کشور وجود دارند. 6 دانشگاه از این تعداد، اکثر رشته‌ها به جز رشته‌های مهندسی و کشاورزی را شامل می‌شود. اما 7 دانشگاه دیگر به تدریس تعداد محدودی رشته مشغول هستند. این 13 دانشگاه در رتبه 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. اسامی و امتیاز دانشگاه‌های هلند را برایتان می‌گوییم.

دانشگاه دلفت، در رتبه 59 از بین بهترین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارد، یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور هلند و بزرگترین دانشگاه صنعتی در جهان است. این دانشگاه در هلند جنوبی در سال 1842 میلادی ساخته شده است. دانشگاه دلفت دارای موسسات تحقیقاتی بسیاری است. دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تدریس می‌شود. زبان تدریس در این دانشگاه به زبان هلندی است، به همین دلیل برای شرکت در کلاس‌ها باید به این زبان مسلط باشید. البته برخی از دروس زمین شناسی و هوافضا به زبان انگلیسی توسط استاد تدریس می‌شود.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments