سنت های ازدواج در هلند

ازدواج در هلند

هر کشوری برای اجرای مراسمات خود رسوم خاصی را دنبال می‌کند. برخی از این رسوم در طی گذر زمان دچار تغییر می‌شود. پذیرای رسومات دیگر کشورها می‌شود یا حتی بر سوم کشورهای دیگر هم تاثیر می‌گذارد. بیایید کمی از سنت های ازدواج در هلند بدانیم.

ممکن است بخواهید برای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج اطلاعاتی کسب کنید. این اطلاعات جالب، بخشی از فرهنگ ازدواج در این کشور است.

روز ازدواج برای هر دختر و پسری یک روز شگفت انگیز است. این که بخواهید مراسم خود را به صورت سنتی برگزار کنید یا مدرن، به خیلی از دلایل بستگی دارد. در صورتی که قرار است مراسم شما در کشور هلند برگزار شود، با چند سنت آن‌ها آشنا شوید.

در هلند رسم است که با به دنیا آمدن دختر، پدر خانواده چند درخت می‌کارد و سال‌ها از آن مراقبت می‌کند. زمانی که آن دختر به مرحله ازدواج رسید، برای تامین جهیزیه، درخت‌ها فروخته می‌شود و هزینه جهیزیه تامین می‌گردد.

در صورتی که خانواده عروس امکان تهیه جهیزیه را نداشته باشد، هر یک از دوستان عروس، یک وسیله به عنوان کادوی عروسی برای آن‌ها می‌برد.

شروط قانونی ازدواج در هلند

  • دختر و پسر باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.
  • دختر و پسر هر دو باید مجرد باشند و به فرد دیگری تعهد نداشته باشند.
  • در صورتی که همسر قبلی دختر یا پسر، یا هردو فوت کرده باشد، لازم است گواهی فوت او در دسترس و قابل ارائه باشد.
  • اگر هر یک از دختر یا پسر، یا هردو از همسر قبلی خود جدا شده باشد، باید گواهی طلاق خود را برای ازدواج مجدد ارائه دهد.

آن‌ها برای ازدواج به کلیسا، شهرداری یا دیگر فضاهای مرتبط می‌توانند مراجعه کنند. اما در نهایت ازدواج آن‌ها باید در شهرداری نیز ثبت شود.

اجرای مراسم عروسی

مراسم عروسی در هلند در فضای باز برگزار می‌شود. آن به زیر درخت کاج بر روی ۲ صندلی کنار هم مینشینند. مهمانان برای عرض تبریک به پیش عروس و داماد می‌روند.

برای پذیرایی از مهمانان ۲ غذای معروف در مراسم عروسی وجود دارد. گوشت شیرین شده که به آن شکر عروسی می‌گویند یکی از رسوم پذیرایی در مراسم عروسی است. غذای دیگری که در این مراسم سرو می‌شود به نام اشک عروس معروف است.

بعد از رفتن مهمان‌ها و پایان عروسی، عروس و داماد در نزدیکی خانه خود گل‌های سوسن می‌کارند تا با دیدن شکوفه‌های آن در هر سال به یاد خاطره شب ازدواج خود بیفتند. این گل نماد بازگشت شادی برای آن‌ها دارد.

یکی از زیباترین سنت های ازدواج در هلند

آن‌ها از گذشته برای روز عروسی خود یک درخت به نام درخت آرزوها در گوشه‌ای از سالن قرار می‌دهند. کاغذهای رنگی به مهمانان داده می‌شود که آن‌ها می‌توانند آرزوهایی خوب برای عروس و داماد را بر روی آن بنویسند. در نهایت این برگه‌ها بر روی درخت آرزوها توسط روبان‌های زیبا نصب می‌شود و یادگاری زیبایی برای آن زوج ایجاد می‌کند. عروس و داماد پس از اتمام مراسم، آرزوهای نوشته شده توسط مهمانان را می‌خوانند.

برای مزین کردن درخت از چراغ‌های چشمک زن استفاده می‌کنند. در عروسی‌های روستایی، این روش به صورت سنتی برگزار می‌شود. از شاخه‌های واقعی برای درخت آرزوها استفاده می‌کنند. اما در عروسی‌های مدرن یک درخت دست ساخته با شاخه‌های فلزی برای این کار در نظر می‌گیرند.

سنت جعبه چوبی در شب عروسی

برای جعبه چوبی، عروس و داماد نامه‌های عاشقانه‌ای که برای هم نوشته‌اند را درون این جعبه قرار می‌دهند و با هم عهد می‌بندند که هیچ‌گاه در جعبه را باز نکنند. باز کردن جعبه به معنی جدایی بین آن‌ها است.

آن‌ها در این نامه‌ها دلایلی که باعث شد عاشق هم بشوند را می‌نویسند و در شب عروسی درون جعبه قرار می‌دهند. این جعبه پلمب می‌شود. در صورتی که ازدواج آن‌ها موفقیت آمیز نباشد، در شب جدایی این جعبه باز می‌شود. ممکن است خوانده شدن این نامه‌ها دوباره آن‌ها را به زندگی عاشقانه قبل برگرداند و فرصتی دوباره برایشان ایجاد کند.

1.5 2 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments