راحت‌ترین راه مهاجرت به هلند

راحت ترین راه مهاجرت به هلند

این روزها مهاجرت به سایر کشورها مخصوصا مهاجرت به هلند اولویت بسیاری از افراد در سراسر دنیا علی‌الخصوص ایران شده است. هر قشری در جامعه ما با هر میزان تحصیلات و درآمدی حداقل یک بار هم که شده به فکر مهاجرت افتاده است.

اما این نکته بسیار مهم است که چرا هلند؟ هلند از کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته محبوب اروپایی و یکی از مقاصد اصلی مهاجران به اروپا به شمار می‌آید. در میان ایرانیان نیز به دلایل مختلف همواره تمایل به گرفتن مجوز اقامت دائم در هلند وجود داشته است. مهاجرت به هلند از راه‌های مختلفی همچون سرمایه‌گذاری، تمکن مالی، ثبت شرکت، کار، تحصیل، ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی امکان‌پذیر است.

در ادامه به بررسی این راه‌ها می‌پردازیم تا شما با توجه به شرایط، امکانات و مهم‌تر از همه هدفتان راحت‌ترین راه مهاجرت به هلند یا کشور گل و دوچرخه را انتخاب کنید.

مهاجرت سرمایه‌گذاری به هلند

"<yoastmark

با توجه به سیاست‌هایی که از تاریخ اول اکتبر سال ۲۰۱۳ در مورد مهاجرت سرمایه‌گذاری به کشور هلند اخذ شد، این مجوز به سرمایه‌داران کشورهای دیگر داده شد که به عنوان یک سرمایه‌گذار خصوصی خارجی موفق به اخذ اقامت هلند شوند. این سیاست‌ها مختص کسانی است که سرمایه قابل توجهی را برای رونق اقتصاد وارد هلند می‌کنند. دقیقا از همین زمان بود که مهاجرت به هلند از طریق سرمایه‌گذاری یکی از پرطرفدارترین راه‌های مهاجرت شد.

در حال حاضر، مجوز اقامت در هلند برای مدت ۱۲ ماه صادر می شود و قابل تمدید است. این نوع ویزا، ویزای سرمایه‌گذاری هلند برای افرادی با ارزش خالص بالا یا HNWI نامیده می‌شود.

از بهترین و ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به هلند اخذ ویزای سرمایه‌‌گذاری یا همان ویزای طلایی است. با این ویزا بعد از گذشت پنج سال زندگی مداوم می‌توانید اقامت دائم این کشور را داشته باشید. دو قانون اصلی برای سرمایه‌گذاری در هلند تعریف شده است: اول نداشتن سوءپیشینه و دوم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تایید دولت همچون خرید املاک، ثبت شرکت جدید و مشارکت در سهام شرکت‌های هلندی.

با ویزای طلایی نیاز به ارائه مدرک زبان و مدرک تحصیلی برای دریافت اقامت نخواهید داشت و حق تحصیل رایگان در کشور هلند برای فرزندان شما مهیا است. دلایل بسیاری ایرانیان را به مهاجرت سرمایه‌گذاری به هلند ترغیب کرده است.  از مهمترین آنها پایین بودن نرخ تورم و بیکاری در این کشور است.

در واقع در کشور هلند می‌توان با آرامش خاطر و بدون هیچ ترسی از بی‌ارزش شدن آن حجم از پول در کشوری اروپایی سرمایه‌گذاری کرد. موضوعی که این روزها دغدغه بسیاری از سرمایه‌داران در ایران شده است.

مهاجرت تمکن مالی به هلند

از راه‌های امن، بی‌دغدغه و سریع مهاجرت به هلند داشتن رفاه مالی به شرط اثبات آن از طریق اسناد بانکی است. اقامت شما با این روش حتمی و کم‌دردسر خواهد بود. در واقع از آنجایی که پول حلال مشکلات است، شاید بتوان گفت این روش راحت‌ترین راه مهاجرت به هلند است. برای این کار شما نیاز به تهیه گواهی تمکن مالی دارید.

گواهی تمکن مالی سندی رسمی و معتبر است که بانک کشور مبدا آن را در اختیار فرد مهاجر قرار می‌دهد. در این گواهی گردش حساب شش ماه گذشته شما ثبت می‌شود. می‌توان این گواهی را برای حساب‌های مختلف تهیه کرد. این گواهی باید به زبان انگلیسی باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهی تمکن مالی اصل کارت ملی، پاسپورت و فرم تقاضای این گواهی است که از طریق بانک در اختیار شما قرار داده می‌شود. زمان آماده‌سازی گواهی تمکن مالی معمولا یک هفته است. اگر بانک به هر دلیلی این گواهی را به زبان فارسی در اختیار شما قرار داد آن را از طریق دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه کنید.

مزایای مهاجرت به هلند طریق تمکن مالی

  1. پس از یک سال زندگی در این کشور نگرانی برای تمدید مجوز اقامت نخواهید داشت چراکه با این روش زمان اقامت به راحتی تمدید می‌شود.
  2. با این روش مهاجرت به هلند به سادگی می‌توانید اعضای خانواده را به همراه خود ببرید.
  3. با روش مهاجرت به هلند از طریق تمکن مالی نیازی به هیچ سرمایه‌گذاری در کشور هلند ندارید.
  4. برخلاف مهاجرت از راه ثبت شرکت، در این روش از پرداخت مالیات نیز معاف هستید.
  5.  در این روش مهاجرت با ریسک پایینی از جهت اخذ اقامت روبرو هستید.
  6. هیچ محدودیت سنی برای متقاضیان مهاجرت تمکن مالی وجود ندارد.

اگر با این روش با خانواده خود به کشور هلند رفته باشید فرزند شما امکان تحصیل رایگان را در اختیار خواهد داشت. در مهاجرت از طریق تمکن مالی نیاز به داشتن مدرک زبان خارجی نیست اما شما برای برقراری ارتباط با مردم و انجام کارهای روزمره باید زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی را بلد باشید.

مهاجرت به هلند از طریق ثبت شرکت

"<yoastmark

اگر قصد انجام فعالیت‌های اقتصادی در کشور هلند را دارید مهاجرت از طریق ثبت شرکت بهترین گزینه محسوب می‌شود. ثبت شرکت از روش‌های پرطرفدار در بین کسانی است که قصد مهاجرت به هلند را دارند. به دلیل اینکه در صورت آماده بودن مدارک مورد نیاز حداکثر در مدت ۳ ماه ویزا صادر می‌شود.

برای مهاجرت به هلند از این طریق مهم است شما با قانون و مقررات حقوق تجارت بین‌المللی آشنایی داشته باشید. طرح تجاری شما باید جدید و از جنبه کارآفرینی دارای اهمیت باشد. لازم است قبل از ارائه طرح نیاز بازار را بررسی و تحلیل کنید و با در نظر گرفتن بودجه و امکاناتتان طرح را ارائه کنید. در این مرحله طرح موردنظر باید به اتاق بازرگانی هلند ارسال شود. در صورت تایید طرح نوبت به تعیین مکان شرکت، مدیرعامل و کارمندان آن می‌رسد.

مهاجرت با روش ثبت شرکت مزیت‌های بی‌نظیری همچون برخورداری از حساب بانکی بین‌المللی، امکان فعالیت اقتصادی در بازارهای اروپایی و داشتن برند تجاری در کشورهای اروپایی را به همراه دارد.

با توجه به مطالبی که در خصوص ثبت شرکت در هلند به آن پرداخته شد، به طور کلی ثبت شرکت در هلند به دو صورت انجام می‌گیرد:

در روش اول سرمایه‌گذار طرح تجاری خود را برای بررسی به اتاق بازرگانی کشور هلند می‌برد. پس از بررسی‌های پی در پی در صورتی که این طرح تجاری از سوی دولت هلند مورد تایید قرار گرفت، به فرد مجوز فعالیت در این کشور داده می‌شود و باید اقدامات راه‌اندازی شرکت را آغاز کند.

در روش دوم سرمایه‌گذار می‌تواند از شرکت‌هایی استفاده کند که از قبل ثبت شده‌اند. به زبان ساده‌تر در این روش فرد فقط اقدام به خرید می‌کند و در راه‌اندازی شرکت نقشی ندارد چون قبل از او فردی هلندی آن را انجام داده است. بدیهی است که این روش ریسک کمتری دارد.

اما برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت به چه مدارکی نیاز دارید. کپی پاسپورت و کارت ملی مدیرعامل و تمام سهام‌داران، ارائه نام مناسب با نوع فعالیت اقتصادی شما برای شرکت، کپی آخرین مدرک تحصیلی، فرم تایید مدیرعامل و آدرس محل سکونت شما در هلند ضروری است.

اقامت کاری در هلند

"<yoastmark

توانایی کار و فعالیت در واقع سرمایه‌ای است که تمام‌شدنی نیست. بنابراین اگر توان هزینه کردن برای مهاجرت به صورت سرمایه‌گذاری یا تمکن مالی را ندارید مهاجرت از طریق کار را با توجه به شرایط خودتان بررسی کنید. در کشور هلند انواع فرصت‌های شغلی برای هر کسی با هر تحصیلات و تخصصی وجود دارد.

با داشتن ویزای کار از همان بدو ورود به کشور هلند دارای شغلی با درآمد مشخص در ماه هستید که با آن به راحتی می‌توانید از پس هزینه‌های اقامت و زندگی روزمره برآیید. اما اخذ ویزای کار در هلند به لحاظ حقوقی و به دلیل آماده‌سازی مدارک لازم جهت تهیه این ویزا پیچیدگی‌هایی دارد. ویزای کار را می‌توان از طریق دعوتنامه شغلی، از طریق شعب شرکت‌های دیگر در هلند و یا از طریق فعالیت مشترک شرکت‌ها اخذ کرد.

پیشنهاد دفتر مهاجرتی پارسا به شما این است که این روش مهاجرت را در صدر لیست اولویت‌های خود قرار دهید. به دلیل اینکه این روش تنها راهی است که با استفاده از آن از بدو ورود کسب درآمد می‌کنید. عاملی که مهم‌ترین دغدغه زندگی در کشوری غریب است.

تحصیل در هلند

"<yoastmark

اگر علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع دانشگاهی در کشور هلند هستید و یا به دنبال راه سریع و مطمئنی برای مهاجرت هستید مهاجرت از طریق تحصیل گزینه‌ پیش روی شماست. با تحصیل در هلند رویای تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا و زندگی در کشوری اروپایی با بالاترین سطح استانداردهای زندگی را برای خود محقق کنید. تا رسیدن به این رویا ما در کنار شما هستیم.

مهاجرت از این طریق علاوه بر فراهم آوردن امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپایی می‌تواند پیدا کردن شغل مناسب و دریافت اقامت دائم کشور هلند را در پی داشته باشد. در واقع بسیاری از افراد از این راه به عنوان یک سکوی پرتاب برای رفتن به سایر کشورهای اروپایی و تحصیل و زندگی در آنها نگاه می‌کنند. پس با تحصیل در هلند با یک تیر دو نشان بزنید.

با توجه به اینکه قصد تحصیل در کدام رشته، مقطع و دانشگاه را داشته باشید راه‌های متفاوتی پیش روی شماست اما کلیت آن بدین صورت است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

اولین قدم برای گرفتن ویزای تحصیلی، دریافت پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی معتبر در هلند است. در این مرحله هزینه درخواست پذیرش و ثبت‌نام بر عهده متقاضی است. پس از ثبت‌نام دانشگاه از طرف متقاضی درخواست ویزای MVV می‌کند. متقاضی با این ویزای موقت شش ماهه می‌تواند وارد کشور هلند شود. او پس از حضور در این کشور باید برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کند. ویزای تحصیلی را دانشگاه درخواست می‌دهد. این ویزا در طول تحصیل نیاز به تمدید مجدد دارد.

برای ادامه تحصیل در مقطع آموزش عالی در هلند باید این مدارک را داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • گواهی رسمی پذیرش یا ثبت‌نام در دانشگاه
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • گواهی تاییدیه مالی
  • کپی مدارک تحصیلی
  • بیمه مسافرتی و درمانی

پذیرش تحصیلی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های هلند انجام می‌شود. در هر دوره بسته به شرایط دانشگاه مورد نظر ممکن است مدارک بیشتری درخواست شود. لازم به ذکر است هر دانشگاهی شرایط خاص خود را دارا می‌باشد. پس با مراجعه به سایت هر دانشگاهی که مد نظر شماست از جزئیات پذیرش در آن باخبر شوید.

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

"<yoastmark

تا همین چند سال قبل مهاجرت از طریق ازدواج از ساده‌ترین راه‌هایی بود که به ذهن هر مجردی می‌رسید. اما رفته رفته با توجه به پیامدهای مخربی که این روش به بار آورد، سختگیری برای آن کمی بیشتر شد.کاربرد مهاجرت از طریق ازدواج برای کسانی است که تصمیم به ازدواج با فردی با تابعیت هلند دارند. این روش به سادگی اما نه مثل قبل انجام می‌شود. در مهاجرت از طریق ازدواج مراحل اخذ اقامت با سرعت صورت می‌گیرد و پس از گذشت سه تا پنج سال از تاریخ ازدواج، فرد تابعیت کشور هلند را دریافت می‌کند که البته این به شرط دوام ازدواج است. در این روش از مهاجرت در صورت وجود پشتیبانی مالی و عاطفی همسر، مسیر مهاجرت هموار خواهد شد.

همسر آینده فردی که قرار است ویزای ازدواج دریافت کند (که تبعه هلند است) باید این شرایط را داشته باشد:

  • سن بیشتر از ۲۱ سال
  • ارائه مدارکی مبنی بر وجود رابطه عاطفی در دو سال گذشته همچون عکس مشترک، سفرهای مشترک و…
  • تعهد برای پشتیبانی مالی از همسر به مدت حداقل دوازده ماه
  • اثبات تهیه محل زندگی برای زندگی مشترک
  • همچنین همسر آینده فرد متقاضی باید از یک سال قبل از درخواست ویزا در کشور هلند حضور داشته باشد. این اقدام از طریق ویزای MVV امکان‌پذیر است.

مهاجرت به هلند از طریق تولد فرزند

"<yoastmark

تولد فرزند در هلند مزایای مختلفی دارد اما از آنجا که دریافت تابعیت در کشور هلند بر مبنای خون است، فرزندی که از یک فرد غیر تبعه متولد شده تابعیت هلندی دریافت نمی‌کند. بنابراین سفر به هلند با هدف زایمان و اخذ اقامت برای فرزند امکان‌پذیر نیست. تولد فرزند در هلند تنها می‌تواند فرآیند دریافت تابعیت کشور هلند را برای او و پدر و مادرش در آینده آسان‌تر کند. به زبان ساده‌تر در صورتی که مادر و پدر اقامت موقت داشته باشند، تولد فرزند و اقامت او شرایط اقامت دائم برای والدین را تسهیل می‌کند.

زندگی در کشور توسعه‌یافته هلند با امکانات بسیار، آزادی‌های اجتماعی، آموزش‌های همگانی و رفاه نسبی نوید آینده روشنی را به شما و فرزندانتان خواهد بخشید.

اگر قصد تولد فرزندتان در هلند را دارید این مدارک را باید داشته باشید.

  • گذرنامه
  • گواهی اقامت موقت
  • گواهی ازدواج

والدین پس از تولد فرزند با ارائه گواهی تولد به اداره مهاجرت می‌توانند برای فرزند خود و همچنین خودشان اجازه اقامت موقت دریافت کنند تا زمانی که فرزند پس از رسیدن به سن قانونی برای خود و والدینش درخواست تابعیت هلند دهد.

پناهندگی در هلند

"<yoastmark

اگر قصد مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی را دارید لازم است ابتدا زره آهنین بپوشید و بعد به این راه پر فراز و نشیب قدم بگذارید. به دلیل اینکه این روش سخت‌ترین راه مهاجرت به هلند است. برخلاف تصور عموم افراد مبنی بر ساده و سریع بودن مهاجرت از طریق پناهندگی، باید گفت این روش پیچیدگی‌های مختص خود را دارد.

در بین کشورهای اروپایی هلند نسبت به گذشته مهاجران بیشتری را می‌پذیرد. اگر به هر دلیلی قرار است به عنوان پناهنده به هلند بروید باید بدانید براساس قوانین سازمان مهاجرین و تابعیت کشور هلند IND تنها افرادی می‌توانند درخواست مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی داشته باشند که دارای این شرایط باشند:

  • فرد مورد نظر در کشورش به دلایلی همچون نژاد، قومیت، دین، ملیت و یا اعتقادات سیاسی تحت تعقیب باشد.
  • فردی که با ارائه دلایل واضح و مشخص، نگران حکم اعدام، شکنجه، از بین رفتن آبرو و سایر موارد غیرانسانی باشد.
  • فردی که دارای دلایل مستدل برای نگرانی بابت ترس از خشونت‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند درگیری‌های مسلحانه و… باشد.
  • فردی که همسر، پدر، مادر یا فرزند زیر سن قانونی او از طریق پناهندگی اقامت کشور هلند را دریافت کرده باشد.

کسی که به عنوان پناهجو وارد کشور هلند می‌شود ابتدا باید خود را به پلیس معرفی ‌کند و دلایل مهاجرت خود را برای آنها شرح دهد. پلیس این فرد را به مرکز ثبت‌نام سازمان مهاجرت IND در شهر ترآپل معرفی می‌کند تا در آنجا پروسه پناهندگی در کشور هلند انجام شود. پس از تکمیل پرونده، فرد متقاضی از کمپ ترآبل به کمپ‌های دیگر برای بررسی تقاضای پناهندگی‌اش فرستاده می‌شود.

سازمان مهاجرت IND در مدت هشت روز به تقاضای پناهندگی متقاضی رسیدگی خواهد کرد. این سازمان تصمیم می‌گیرد که آیا فرد پناهجو شرایط کسب اجازه اقامت پناهندگی در هلند را دارد و یا سازمان نیاز به زمان بیشتری برای تحقیقات دارد. این زمان شش ماه خواهد بود. در غیر اینصورت اگر از نظر سازمان مهاجرت، فرد شرایط اخذ اجازه اقامت در هلند را نداشته باشد با ذکر دلایل به او اعلام می‌کند که باید خاک هلند را ترک کند.

اگر قصد مهاجرت به کشور هلند را دارید بهتر است درباره راه‌های متفاوت آن اطلاعات کاملی به دست بیاورید و براساس شرایط و امکانات خود بهترین و راحت‌ترین راه مهاجرت به هلند را انتخاب کنید. توصیه‌های مشاوران امور مهاجرت را نادیده نگیرید تا خاطرات خوبی در این اقدام برایتان رقم بخورد.

3.7 3 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
mahmoud nazari
mahmoud nazari
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من برای کار در هلند راهنمایی میخاستم من مدرک بین المللی کار و نجات در ارتفاع دارم از اتحادیه جهانی ایراتا دارم.irata.org

یاسر حمزه لوی
یاسر حمزه لوی
1 سال قبل
Reply to  mahmoud nazari

برای کار در هلند باید از سوی یک کارفرمای مقیم هلند دعوت نامه داشته باشید. با این دعوت نامه کاری می توانید برای اخذ اقامت موقت هلند اقدام کنید؛ و اگر بیش از ۵ سال به طور مداوم مشغول کار باشید؛ می توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایید. برای دریافت خدمات مشاوره کاریابی در هلند می توانید فرم دریافت مشاوره رایگان را پر کنید. همینطور مطالعه صفحه مهاجرت از طریق کار به هلند، مقاله آشنایی با وبسایت های کاریابی در هلند، و مهمترین قوانین کار در هلند، به شما کمک خواهد کرد.

گیتی فرهنگی
گیتی فرهنگی
1 سال قبل

سلام