دانشگاه ‌های هلندی مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه ‌های هلندی مورد تایید وزارت بهداشت ایران

رشته‌های پزشکی همواره مورد توجه دانشجویانی بوده که مهاجرت به هلند از طریق تحصیل را انتخاب می‌کنند. دانشگاه‌های هلند با سیستم آموزش پیشرفته، استفاده از زبان انگلیسی در ارائه و میزان شهریه مناسب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به علوم پزشکی را ترغیب می‌کند در هلند به تحصیل بپردازند. رشته‌های پزشکی در هلند از نظر اقتصادی بسیار پررونق هستند. اگر از آن دسته دانشجویان رشته‌های پزشکی هستید که قصد دارید پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی برای اشتغال و زندگی به ایران بازگردید باید دانشگاه ‌های هلندی مورد تایید وزارت بهداشت ایران را برای تحصیل انتخاب کنید.

در ادامه این مقاله با دانشگاه ‌های هلندی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در رشته‌های مربوط به علوم پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آشنا می‌شویم:

دانشگاه رادبود (Radboud University)

دانشگاه دولتی رادبود که به اختصار RU نامیده می‌شود تمرکز فوق‌العاده‌ای بر انجام تحقیقات علمی دارد. این دانشگاه در سال 1923 در نیمیخن قدیمی‌ترین شهر هلند تاسیس شده و دارای هفت دانشکده است. یکی از مزایای تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه ارتباط آن با مرکز پزشکی رادبود است.

دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University Rotterdam)

دانشگاه اراسموس از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی در هلند محسوب می‌شود که در سال 1913 ساخته شده است. مرکز پزشکی این دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین مراکز پزشکی اروپا شناخته می‌شود. نام این دانشگاه با الهام از اراسموس فیلسوف هلندی قرن پانزدهم انتخاب شده است. اراسموس در شهر روتردام به دنیا آمده است.

دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

این دانشگاه که به اختصار UVA نامیده می‌شود یکی از دو دانشگاه بزرگ شهر آمستردام است. دانشکده‌های اقتصاد و بازرگانی، علوم انسانی، حقوق، پزشکی، علوم اجتماعی و رفتاری و علوم این دانشگاه سالانه تعداد زیادی دانشجو را پذیرش می‌کنند. دانشگاه آمستردام بهترین دانشگاه بین‌المللی در هلند است. این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارند انتخاب بسیار مطلوبی است.

دانشگاه لیدن (Leiden University)

از قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های هلند با شش دانشکده، بیش از پنجاه بخش و بیش از 150 دوره آموزشی است. دانشجوهای بسیاری در دانشکده‌های حقوق، پزشکی، باستان‌شناسی، ریاضیات و علوم طبیعی، علوم رفتاری و اجتماعی و علوم انسانی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. چهره‌های علمی و شخصیت‌های سیاسی برجسته‌ای همچون بئاتریکس ملکه کنونی هلند، رنه دکارت، تورج اتابکی و… در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

دانشگاه ماستریخت (Maastricht University)

دانشگاه ماستریخت از دانشگاه‌های دولتی پزشکی هلند در سال 1976 تاسیس شده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از هشت دانشکده پزشکی کشور هلند است که با توجه به نیاز این کشور به پزشکان متخصص راه‌اندازی شده است. حدود نیمی از دانشجویان این دانشگاه بین‌المللی غیرهلندی هستند.

دانشگاه اوترخت (Utrecht University)

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا که در سال 1636 تاسیس شده است. این دانشگاه بین‌المللی به دلیل کیفیت برتر و روش نوآورانه در انجام تحقیقات و آموزش دانشجو در جهان شناخته شده است. این دانشگاه با هفت دانشکده دانشجویان را در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، علوم کامپیوتر، مدیریت و بازرگانی، روان‌شناسی، آموزش، حسابداری، اقتصاد، زبان و ادبیات، حقوق و سیاست پذیرش می‌کند.

دانشگاه خرونینگن (University of Groningen)

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هلند و از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی تحقیقاتی است. در این دانشگاه ده دانشکده اقتصاد و بازرگانی، علوم رفتاری و اجتماعی، الهیات و مطالعات دینی، هنر، علوم پزشکی، حقوق، علوم فضایی، فلسفه و علوم و مهندسی، 9 مدرسه فارغ‌التحصیلی، 27 مرکز موسسه تحقیقاتی مشغول به فعالیت هستند و بیش از 175 رشته در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود.

دانشگاه وریج آمستردام (Vrije University Amsterdam)

دانشگاه دولتی و تحقیقاتی در شهر آمستردام است که در سال 1880 بنا شده است.

دانشگاه توئنته (University of Twente)

دانشگاه توئنته که معمولا به صورت مختصر UT نامیده می‌شود در شهر انسخده هلند قرار دارد. این دانشگاه برنامه‌های پژوهشی و آموزشی در علوم اجتماعی و رفتاری و مهندسی ارائه می‌کند. پنج دانشکده این دانشگاه از این قرار است: علوم رفتاری، مدیریت و علوم اجتماعی؛ فناوری مهندسی؛ مهندسی برق، ریاضی و علوم کامپیوتر؛ علم و فناوری و دانشکده علوم اطلاعات جغرافیایی و مشاهدات زمین. دانشگاه توئنته از دانشگاه‌های هلندی مورد تایید وزارت علوم ایران با درجه ممتاز است.

دانشگاه واخنینگن (Wageningen University & Research Center)

این دانشگاه از مراکز علمی پیشرو در حوزه علوم زیستی و مدیریت منابع طبیعی محسوب می‌شود. دانشگاه واخنینگن در سال 1918 تاسیس شده و نقش بسیار مهمی در آموزش و تحقیق در هلند دارد. این دانشگاه برای بهبود کیفیت زندگی در سه حوزه اصلی سلامت، شیوه زندگی و معیشت تلاش می‌کند. حدود بیست درصد کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه فناوری دلفت (Delft University Technology)

بزرگ‌ترین دانشگاه فنی هلند در شهر دلفت است که با عنوان TU Delft شناخته می‌شود. این دانشگاه در زمینه مهندسی در سطح جهان شناخته شده است. بعضی رشته‌های مربوط به پزشکی نظیر مهندسی بیوپزشکی، پزشکی فنی و… در این دانشگاه ارائه می‌شود.

مرکز علمی دندانپزشکی آمستردام (Academic Center for Dentistry Amsterdam)

این دانشگاه که مرکز تحقیق، تدریس و درمان بیماران است به اختصار ACTA نامیده می‌شود. تمرکز تحقیقات در این دانشگاه بر مطالعه سلامت، بیماری‌های بافت داخل و اطراف حفره دهانی است. همچنین در این دانشگاه به بیماری‌های عفونی همچون پوسیدگی دندان، اختلال در سیستم جراحی و بیماری‌های غدد بزاقی و مخاط دهان پرداخته می‌شود.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments