همه چیز درباره خرید و اجاره خانه در هلند

خرید و اجاره خانه در هلند

برای خرید خانه در هلند از سوی افراد خارجی هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ البته برای افرادی که حق اقامت در این کشور را داشته باشند‌. در سال‌های اخیر به دلیل کاهش بیکاری و افزایش اعتماد مردم هلند به بازار مسکن خرید و فروش ملک افزایش و بازار مسکن رونق گرفته است. اگر قصد مهاجرت و زندگی در هلند را دارید بهتر است در بدو ورود اول خانه‌ای را اجاره کنید و پس از آن سر فرصت به دنبال خانه مناسب برای خرید بگردید. اگر می‌خواهید درباره خرید و اجاره خانه در هلند بیشتر بدانید؛ این نوشته راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

اجاره خانه در هلند

در هلند نیز اجاره خانه سال به سال افزایش می‌یابد. با توجه به این افزایش قیمت ممکن است افراد ترجیح بدهند با توجه به بودجه‌شان خانه‌ای بخرند، به‌ویژه اینکه در حال حاضر نرخ بهره وام بانکی پایین است. وقتی نرخ سود پایین باشد قطعا بازپرداخت ماهانه نیز کمتر است و باعث صرف‌جویی و پس‌انداز خواهد شد. اما دانشجویانی که به قصد ادامه تحصیل به هلند می‌روند تمایل به اجاره خانه دارند.

نرخ اجاره در هلند بستگی به این دارد که در کدام شهر زندگی می‌کنید، ملک موردنظر خانه شخصی یا آپارتمان باشد و در چه موقعیت مکانی قرار داشته باشد. آمستردام گران‌ترین شهر این کشور برای زندگی است. برای مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه در آمستردام حدود 1500 تا 1600 یورو است. روتردام پس از آمستردام بزرگ‌ترین شهر هلند است. این شهر معماری مدرنی دارد. دانشگاه اراسموس نیز در این شهر استقرار یافته است. اجاره یک آپارتمان 79 متری سه خوابه در این شهر 1300 یورو است.

شهر لاهه به پایتخت حقوقی جهان معروف است. لاهه سومین شهر بزرگ هلند پس از آمستردام و روتردام است. یک آپارتمان 73 متری سه خوابه در این شهر را می‌توان به مبلغ 1395 یورو اجاره کرد. اوترخت نیز شهر مهم و دانشگاهی هلند محسوب می‌شود. این شهر چهارمین شهر بزرگ هلند است. برای اجاره یک خانه یک خوابه 65 متری در این شهر باید 1200 یورو پرداخت کرد. در شهر هارلم مرکز استان هلند شمالی، اجاره یک خانه 92متری سه خوابه 1850 یورو در ماه است. این شهر به عنوان مرکز پرورش گل‌های زیبایی در هلند شناخته می‌شود.

قرارداد اجاره در دفتر اسناد رسمی انجام می‌شود. براساس قوانین کشور هلند، اگر مستاجر بدون قرارداد مدت‌دار در ملکی سکونت داشته باشد این امکان وجود دارد تا هر زمان ممکن در آنجا زندگی کند و صاحب‌خانه حق بیرون کردن او را ندارد. مبلغ اجاره میزان ثابتی دارد و فقط در صورت افزایش آن توسط اعلام رسمی دولت تغییر خواهد کرد.

قیمت اجاره در شهرهای هلند نسبی است. برای آگاهی شما نمونه‌هایی از شهرهای مختلف  هلند را مرور می‌کنیم:

بردا یکی از شهرهای تاریخی کشور هلند است. در مرکز این شهر ساختمان‌های قدیمی با معماری دوره باروک دیده می‌شود. اجاره خانه سه خوابه 95 متری در این شهر 1350 یورو است. در شهر آلمیره اجاره خانه سه خوابه با متراژ 75 متر 1675 یورو است. شهر خرونینگن در شمال هلند قرار دارد. این شهر به دلیل وجود دانشگاه خرونگین دانشجویان زیادی را در خود پذیرفته است. بزرگ‌ترین کارخانه شکر جهان در این شهر قرار دارد.

اجاره یک خانه سه خوابه 95 متری 1500 یورو است. میزان اجاره یک خانه 82 متری سه خوابه در شهر زووله 950 یورو، در منطقه مسکونی کامپن یک سوئیت یک خوابه با متراژ 22 متر 493 یورو، در شهر کات‌ویک واقع در جنوب هلند خانه شصت متری یک خوابه 1050 یورو، در شهر روزن‌دال در برابانت شمالی خانه 46 متری دوخوابه 775 یورو، در شهر آیندهوون آپارتمان 83 متری سه خوابه 1700 یورو، در شهر تیلبورخ در برابانت شمالی آپارتمان 93 متری سه خوابه 853 یورو و در شهر نیمیخن در استان خلدرلاند آپارتمان 85 متری سه خوابه 1100 یورو خواهد بود.

خرید خانه در هلند

تصمیم خرید خانه در هلند بسیار حائز اهمیت است. سرمایه‌گذاری مالی باید با حداقل ریسک صورت گیرد. قیمت مسکن در هلند در فاصله سال‌های 2008 تا 2014 کاهش یافت. در سال 2014 بازار مسکن رشد رو به بهبودی را آغاز کرد. در سال 2015 قیمت خانه حدود پنج درصد افزایش یافت. این میزان در سال بعد به ده درصد رسید. در سال‌های 2017 و 2018 نیز این افزایش قیمت ادامه داشت. افرادی که موفق به دریافت اقامت کشور هلند می‌شوند می‌توانند با استفاده از وام مسکن با بهره پایین ملکی خریداری کنند.

هلند هیچ محدودیتی برای خرید ملک توسط خارجی ها قائل نشده است اما بانک‌های این کشور مجاز نیستند به افرادی فاقد حق اقامت وام مسکن ارائه کنند. معمولا یکی از دلایل خرید ملک در کشورهای اروپایی از طرف خارجی‌ها گرفتن حق اقامت موقت و سپس اقامت دائم است. اما هلند به صرف خرید ملک در آن حق اقامت را صادر نمی‌کند. باید توجه داشت که تنها از راه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی می‌توان اقامت این کشور را گرفت. با داشتن اقامت بدون محدودیت خاصی این امکان برای متقاضیان خرید ملک فراهم است تا براساس قراردهای موجود و ثبت در مراجع رسمی البته با رعایت قوانین عمومی به خرید و فروش ملک بپردازند.

در کشور هلند قیمت خرید ملک با توجه به نوع آن، شهر و محل قرار گرفتن ملک، متراژ آن و امکاناتی که در اختیار خریدار قرار می‌دهد متفاوت است و بازه قیمتی میان دویست تا سیصد هزار یورو را دربرمی‌گیرد.

برای خرید ملک در هلند قبل از هر اقدامی باید به این نکات دقت کرد: درباره اقدامات اصولی و قانونی معامله ملک تحقیق و به آن آگاهی پیدا کرد و امکان فروش مسکن را بررسی کرد. دسترسی برای انتخاب ملک، به صورت آنلاین، روزنامه‌های عمومی و آژانس‌های املاک امکان‌پذیر است.

پس از انتخاب ملک لازم است ارزش آن، میزان وامی که به آن تعلق گرفته و هزینه‌های جانبی معامله ارزیابی شود. وقتی متقاضی ملکی را انتخاب کرد قرارداد موقت در دفتر اسناد رسمی مورد امضا خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد. در این مرحله خریدار ده درصد قیمت ملک را به فروشنده پرداخت می‌کند. سپس برای دریافت وام مسکن درخواست می‌دهد. فرایند انتقال مالکیت و امضای قرارداد نهایی از سوی دو طرف معامله در دفتر اسناد رسمی انجام می‌شود. هزینه این اقدام معمولا بر عهده هر دو طرف قرارداد است.

این مبلغ در هلند چیزی حدود هزار تا سه هزار یورو بسته به شهر و منطقه موردنظر خواهد بود. پس از اتمام معامله براساس قوانین کشور هلند خریدار تا 72 ساعت فرصت دارد از خرید ملک صرف‌نظر و قرارداد را فسخ کند. پس از گذشت 72 ساعت ملک خریداری شده به نام خریدار نهایی می‌شود. اگر خریدار پس از گذشت این مدت از خرید ملک صرف‌نظر کند مشمول جریمه نقدی خواهد شد.

2.3 3 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments