خدمات درمانی در هلند

خدمات درمانی در هلند

اگر شما هم قصد مهاجرت به هلند و اقامت در این کشور را دارید؛ احتمالا علاقمند هستید درباره زندگی در این کشور از ابعاد گوناگون اطلاعات بیشتری کسب کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رفاهی در هر کشوری، وجود خدمات و بیمه‌های درمانی آن است. طبیعتا هرچه این خدمات بهتر باشد؛ شما از رفاه بالاتری برخوردار خواهید شد. خوشبختانه کشور هلند در این زمینه یکی از کشورهای پیشرو در سراسر جهان است؛ و زندگی در هلند از کیفیت بالایی برخودار است. در این نوشته برای اطلاعات بیشتر شما در این زمینه به بررسی ویژگی‌های خدمات درمانی در هلند پرداخته‌ایم.

جالب است بدانید که کشور هلند از نظر کیفیت و گستردگی خدمات درمانی هشتمین کشور برتر جهان و در رده بندی کشورهای اروپایی از نظر کیفیت نظام بهداشت و درمان نیز جایگاه نخست را دارد. از این نظر می‌توانید اطمینان داشته باشید در صورت اقامت در هلند خدمات درمانی بسیار باکیفیتی را دریافت خواهید کرد.

انواع خدمات درمانی در هلند

بیمه‌ها و خدمات درمانی در هلند انواع گوناگونی دارد. اما نکته اصلی اینجاست که بیمه درمانی در این کشور اجباری است. در واقع شما باید خود و خانواده خود را بیمه درمانی کنید. در غیر این صورت و در صورت ابتلا به بیماری و نیاز به خدمات درمانی، علاوه بر پرداخت هزینه‌های درمان بدون بیمه، مشمول جریمه نیز خواهید شد.

به‌طور کلی به دو صورت شما می‌توانید خود را بیمه کنید. حالت اول به صورت شخصی است. در این حالت شما باید مبلغ بیمه را به صورت شخصی پرداخت کنید. این مبلعغ در سال 2016، ماهانه 385 یورو بوده است. البته گاهی از محل‌های گوناگون یارانه‌هایی برای کمک به پرداخت این مبلغ ارائه می‌شود.

حالت دوم نیز این است که از طرف شرکتی که استخدام شده‌اید؛ و از طریق بیمه درمانی جمعی، بیمه شوید. این روش نیز در بعضی شرکت‌ها انجام می‌شود و بهتر است هنگام استخدام به این موضوع دقت داشته باشید.

خوشبختانه افراد زیر 18 سال در کشور هلند از بیمه درمانی رایگان برخوردار هستند. بنابراین فرزندان شما تا این سن نیزامند پرداخت حق بیمه درمانی نیستند.

توجه داشته باشید که پرداخت فردی برای این امور کاربرد دارد:

  • دریافت دارو
  • مراجعه به بیمارستان
  • آزمایش خون

همچنین پرداخت فردی برای این امور نیست:

  • مراجعه به پزشک خانوادگی
  • نیاز به مراقبت ماما یا پرستار پس از زایمان
  • نیاز به مراقبت برای برخی بیماری‌های مزمن
  • نیاز به پرستار محله
  • مراقبت کودکان تا 18 ساله
  • نیاز به فیزیوتراپی (پس از 22 بار مداوای پزشکی باید هزینه فردی بپردازید.)

همچنین مراقبت پزشکی در هلند رایگان نیست. اما بسیاری از درمان‌ها از طریق بیمه درمانی پرداخت می‌شود.

  • بهداری پایه. برای مثال: پزشک خانواده، دندانپزشک یا فیزیوتراپی.
  • مراقبت متخصص. برای مثال: روانکاو، پزشک زنان یا متخصص گوش و حلق و بینی. برای آن باید نامه ارجاع دریافت کنید. از پزشک خانواده یا دندانپزشک خودتان.
  • موارد اورژانسی در بیمارستان. برای مثال: اگر دستتان بشکند یا ناگهان دچار بیماری قلبی بشوید. شماره اورژانس در هلند 112 است.

در نهایت در زمینه خدمات درمانی در هلند می‌توانید اطمینان داشته باشید؛ که با یکی از بهترین سیستم‌های درمانی جهان سروکار دارید. تنها کافی است خود را بیمه کرده و از مزایای ان استفاده نمایید.

2 1 vote
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments