آشنایی با تقسیمات سیاسی در هلند

تقسیمات سیاسی در هلند

اگر بخواهید با تاریخچه و تقسیمات سیاسی در هلند آشنا شوید، تغییرات عجیب و غریب آن را در روایات را بخوانید. بر اساس شواهد موجود کشور هلند بخشی از امپراطوری روم بوده است. در سال ۱۷۹۵ برخی از نیروهای انقلابی فرانسه این سرزمین را اشغال کرده و نام جمهوری باتاویا بر روی آن گذاشتند. در سال ۱۸۰۶ این جمهوری به پادشاهی برادر ناپلئون به نام لوئی ناپلئون بناپارت درآمد. حدود ۴ سال بعد از این اتفاق شهر آمستردام به عنوان پایتخت انتخاب شد.

برای زندگی در هلند بهتر با مسائل سیاسی و تاریخچه این کشور آشنا شوید. ما در ادامه برای شما در این باره توضیحاتی آماده کرده‌ایم.

قانون اساسی کشور هلند در سال ۱۸۴۸ بر اساس دموکراسی نوشته شد. سپس در سال ۱۹۸۷ اصلاحاتی در این قوانین صورت گرفت. بر طبق قانون اساسی این کشور، مردم آزادی بیان، آزادی دین و مذهب و انتقاد دارند. سیستم سلطنتی در راس ۳ قوه مقننه، مجریه و قضاییه است.

در سال ۱۸۱۳ انقلاب فرانسه تضعیف شد و سقوط کرد، پس از این واقعه کشورهای تحت سلطه دوباره استقلال خود را به دست آوردند که هلند هم یکی از آن کشورها بود. بعد از چند سال هلند به مدت ۵ سال توسط نیروهای آلمان تحت اشغال درآمد.

در تقسیمات سیاسی در هلند باید به ۱۲ استان اشاره کرد. خرونینگن، لورواردن، فریزلاند، آسن، درنته، زووله، اورایسل، آرنهم، خلدرلاند، اوترخت، هارلم، هلند شمالی، لاهه، هلند جنوبی، میدلبورخ، زیلاند، دن بوس، برابانت شمالی، ماستریخت، لیمبورخ، لیلی استاد و فلوولاند استان‌های کشور هلند هستند.

سیستم حکومتی در کشور هلند، پادشاهی مشروطه است و مقام نخست وزیر به عنوان رئیس دولت شناخته می‌شود که مهم‌ترین مقام سیاسی در این کشور است.

احزاب سیاسی در هلند

در این کشور بیشتر از ۷۰ حزب سیاسی وجود دارد که هر ۴ سال یک بار افرادی برای مقامات این احزاب کاندید می‌شوند. اما مهم‌ترین احزاب هلند، ۴ حزب دموکرات مسیحی، دکوکراسی، سبز و سوسیال دموکرات کارگران است.

حزب دموکرات مسیحی: در سال ۱۹۰۸ اتحادیه تاریخی مسیحی شکل گرفت. در این زمان اختلاف نظرهای زیادی بین ۲ حزب ضد انقلابی و اتحادیه تاریخی مسیحی شکل گرفت. در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ پس از شکست احزاب مذهبی، تصمیم گرفتند یک فدراسیون قدرتمند ایجاد کنند. تشکیل این فدراسیون قدرتمند باعث شکل گیری حزب دموکرات مسیحی شد.

حزب سوسیال دموکرات کارگران (pVdA) چند سالی خواهان جمهوری و از همان ابتدای تاسیس یعنی سال ۱۸۹۴ به دنبال اصلاحات موضوعات روز بودند. این حزب حاضر به همکاری با کمونیست‌ها نبود. رهبر حزب کارگر هلند، معاون نخست وزیر به نام لودیک آشر است.

حکومت در تقسیمات سیاسی هلند

در این کشور، پادشاه و ملکه بیشتر جنبه نمادین دارند و در تصمیم‌های سیاسی کشور نقش پر رنگی ندارند اما در نهایت هر چه که ملکه یا شاه هلند بگوید همان عملی می‌شود.

مجلس عوام کشور هلند که اعضای آن از جانب مردم انتخاب می‌شود حدود ۱۵۰ نماینده دارد که هر کدام از این افراد می‌توانند در مدت ۴ سال در مجلس فعالیت داشته باشند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی پسر ملکه بئاتریکس به نام میلم الکساندر بعد از انصراف از سمت خود، به پادشاهی این کشور رسید.

در هلند مهم‌ترین مقام سیاست را نخست وزیر بر عهده دارد. اکثریت نمایندگان مجلس هلند را افراد ترک تبار و مراکشی تشکیل می‌دهند.

کشور هلند عضو اتحادیه اروپا و پیمان نظامی ناتو است. برنامه‌های اجرایی آن توسط متدهای روز دنیا پیش می‌رود و در هر مرحله سعی در جلب رضایت مردم می‌شود. یکی دیگر از نکات قابل ذکر در سیاست این کشور این است که مهم‌ترین مقام سیاسی در این کشور (نخست وزیر) هم باید مورد تایید مردم کشور هلند باشد. آن‌ها باید این فرد را تایید کنند. رضایت مردم مهم‌ترین هدف سیاستمداران این کشور است.

5 1 vote
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments