تحصیل هنر در هلند

هنر در هلند

احتمالا شنیده‌اید که هلند کشور هنرمندان است. هنرمندان بزرگی در این کشور زندگی می‌کردند. نقاشان برجسته‌ای در این کشور آثار بی‌نظیری بر جای گذاشته‌اند. نقاشان و هنرمندانی مانند: رامبراند، یوهانس فرمیر، پیتر بروگل، یان آستین، هیرونیمس بوش، لوکاس فان لیدن، فرانس هالس، هندریک تر بروخن، ویلم کاف، راشل رویش و … از نقاشان معروف در این کشور هستند. پس دور از انتظار نیست که هنر در هلند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

 کشور هلند به دلیل شرایط زندگی، سیاست، آب و هوا و امکانات رفاهی طرفداران زیادی برای مهاجرت دارد. اما نکته‌ای که دانش‌آموزان را برای ادامه تحصیل به این کشور جذب می‌کند، سیستم‌های آموزشی حرفه‌ای هلند است.

با اخذ بورسیه تحصیلی و مهاجرت به هلند از طریق تحصیل می‌توان در رشته‌های مختلف پزشکی و غیر پزشکی در دانشگاه‌های حرفه‌ای این کشور تحصیل کرد و از مزایای تحصیلی خوبی بهره‌مند شد. شما پس از اخذ مدرک از دانشگاه‌های هلند می‌توانید آینده شغلی مناسبی داشته باشید و در شرکت‌های معتبر در هر کشوری استخدام شوید.

فرهنگ هلندی‌ها، هنر و ارزشمند بودن آن را به خوبی پذیرفته است. همین موضوع می‌تواند دلیل محکمی برای انتخاب دانشگاه هنر در هلند برای ادامه تحصیل باشد. با سیستم‌های آموزشی این کشور تحصیلات دانشجویان در سطح عالی انجام می‌شود. طبق آمار به دست آماده کشور هلند رتبه اول بورسیه تحصیلی در رشته‌‎های هنری را در دنیا دارد.

هنر در هر فرهنگی تعریفی متفاوت دارد.از بین کشورهای پیشرفته، هلند بهترین توجه را به این رشته تحصیلی داشته است.

شرایط تحصیل هنر در هلند

شرایط تحصیل برای هر رشته‌ای می‌تواند تفاوت‌هایی با دیگر رشته‌ها داشته باشد. اگر بخواهید شرایط تحصیل در رشته‌های هنری در کشور هلند را بدانید ادامه مطلب ما را بخوانید.

دانشگاه هنر هلند در پایتخت این کشور تاسیس شده است. در دانشگاه هنر آمستردام رشته‌های فیلمسازی، موسیقی، تئاتر و حرکات نمایشی تدریس می‌شود. برای تدریس در هر رشته‌ای در هلند لازم است به زبان‌های هلندی و انگلیسی مسلط باشید. چرا که برخی از دروس به زبان انگلیسی و برخی دیگر از آن‌ها به زبان‌های هلندی تدریس می‌شود.

برای پرداخت هزینه دانشگاه هنر ملیت شما بررسی می‌شود. هزینه پرداختی برای دانشجویان اروپایی حدود ۲۰۰۶ یورو در سال است. اما این هزینه برای دانشجویان غیر اروپایی متفاوت است. دانشجویان غیر اروپایی در طول سال حدود ۴۸۷۵ یورو هزینه تحصیل پرداخت می‌کنند. البته این مبالغ به شرط اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشگاه هنر است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی رشته‌های هنری در هلند

حق اخذ این امتیاز برای دانشجویان غیر اروپایی است. البته کشور سورینام در این لیست وجود ندارد و دانشجویان اهل سورینام نمی‌توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور هلند ثبت نام کنند.

خبر خوب این است که برای اخذ بورسیه تحصیلی هنر در هلند نیازی به دریافت مدارک آیلتس و تافل ندارید. شما باید بر روی زبان انگلیسی مسلط باشید.

داشتن مدرک مرتبط با رشته‌های هنری یکی از الزامات اخذ بورسیه است. علاوه بر این باید مدرک تحصیلی مرتبط خود را از دانشگاه‌های معتبر دریافت کرده باشید. اما راه دیگری هم وجود دارد؛ در صورتی که دارای مدرک مرتبط و معتبر نباشید، دانشگاه هنر با گذراشتن شرایطی می‌تواند شما را پذیرش کند. یکی از شرایط ثبت نام در دانشگاه هنر آمستردام این است که در آزمون ورودی قبول شوید. علاوه بر این باید ۵ سال سابقه و تجربه کاری مرتبط با رشته هنری خود داشته باشید.

5 1 vote
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments