تحصیل علوم پایه در هلند

تحصیل علوم پایه

علوم پایه، به زیر بنای تخصص‌های متفاوت اشاره دارد. برای به دست آوردن تخصص در هر زمینه‌ای احتیاج است با تحصیل علوم پایه اطلاعات پایه مربوط به آن را به دست آورید. گروه‌های آموزشی ریاضیات، فلسفه، زمین شناسی، فیزیک، زبان شناسی، زیست شناسی و … از انواع علوم پایه هستند که هر کدام به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

رشته‌های مختلفی در علوم پایه توسط اساتید تدریس می‌شوند و تا مدرک دکتری هم پیش می‌شوند. برای مثال علوم پایه رشته پزشکی یکی از رشته‌های علوم پایه است که کاربرد آن بر روی علم خدمات پزشکی است. علوم پایه صرفا  به منظور درک دانشی از یک رشته تحصیلی پدید آمده است. در صورتی که  برای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل اقدام کرده باشید، بهتر است از درباره تحصیل در این کشور اطلاعات کافی به دست آورید.

سیستم آموزشی کشور هلند یکی از پیشرفته‌ترین و معتبرترین در دنیاست. یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود دانشجویان این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، اقتصاد این کشور است. نرخ بیکاری و تورم در هلند بسیار پایین است. به همین دلیل افراد تفکر آسوده‌تری از آینده کاری خود بعد از تحصیل دارند.

پذیرش در دانشگاه و تحصیل علوم پایه در هلند

برای تحصیل علوم پایه در دانشگاه‌های هلند باید از طریق بورسیه تحصیلی اقدام کنید. بورسیه تحصیلی برای افراد به صورت تخفیف در شهریه دانشگاه در نظر گرفته می‌شود. در واقع شما اگر با بورسیه تحصیلی برای دانشگاه مورد نظر اقدام کنید، هزینه شهریه دانشگاه را مانند دانشجویان اروپایی پراخت خواهید کرد. این هزینه برای دیگر افراد حدود ۱۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است، در حالی که اگر با بورسیه وارد دانشگاه شوید، هزینه شهریه شما حدود ۲۰۰ یورو می‌شود.

مدارک شناسایی شما برای هر کار اداری الزامی است. علاوه بر این لازم است ریزنمرات مقطع قبلی خود را هم به دانشگاه ارائه دهید. یک رزومه همراه با جزئیات از کارها و فعالیت‌های درسی خود آماده کنید.

ارائه مدرک زبان هم یکی دیگر از الزامات برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌های هلند است. شما باید در آزمون آیلتس حداقل نمره ۶٫۵ را دریافت کرده باشید. علاوه بر این در آزمون اینترنتی تافل هم باید حداقل ۹۱ و برای هر قسمت ۲۲ را اخذ کنید.

معرفی دانشگاه برای تحصیل علوم پایه در هلند

دانشگاه اراسموس در شهر روتردام یکی از دانشگاه‌های هلند است که در رتبه بالایی از لحاظ سیستم آموزشی دارد. در این دانشگاه علوم پایه توسط اساتید مجرب به دانشجویان آموزش داده می‌شود. حدود ۲۸۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه به ۱۰۰ ملیت متفاوت می‌رسند، مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دولتی یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر در دنیاست.

واحدهای آموزشی این دانشگاه بیشتر با موضوعات فرهنگ، حقوق، اجتماعی، سیاسی، مدیریت، بهداشت و … در ارتباط است.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments