کار ضمن تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

زمانی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید باید از پس هزینه‌های آن بربیایید تا به کشور مقصد برسید. اگر قصد شما از مهاجرت، تحصیل باشد باید به شما بگویم که آغاز دیگری از زندگی در انتظار شماست. این شروع جدید هم با هزینه‌های جدیدی همراه می‌شود. هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور جدید یکی از دغدغه‌هایتان می‌شود. برای تحصیل در هلند حتما نیاز پیدا می‌کنید که برای مدتی در این کشور فعالیت کاری داشته باشید.

در ادامه می‌خواهیم درباره کار ضمن تحصیل در این کشور با شما صحبت کنیم تا اگر قصد مهاجرت به هلند از طریق تحصیل را انتخاب کردید بتوانید با کار در حین تحصیل هزینه‌های خود را کاهش دهید.

هزینه‌های تحصیل در کشور هلند

فرقی ندارد که در کدام کشور بخواهید تحصیلات خود را ادامه دهید. بسیاری از این هزینه برای افراد مشابه است. مانند  هزینه‌های خرید کتاب و جزه؛ حتما برای هر ترم از تحصیلات خود به کتاب و جزوات متعددی نیاز پیدا خواهید کرد که با وجود آن‌ها بتوانید کیفیت آموزشی خود را افزایش دهید.

شما برای تحصیل نیاز به اقامت در کشور مورد نظر هم دارید. برای این منظور باید هزینه‌های اقامت هم در نظر بگیرید. اجاره خانه، هزینه‌های مواد غذایی، مواد شستشو، هزینه‌های بهداشت شخصی، پوشاک، تفریح و … از جمله هزینه‌های معمولی برای هر فردی است که می‌خواهد در کشوری اقدام به ادامه تحصیل کند. اگر شانستان خوب باشد و شهر اقامت شما دارای خوابگاه باشد، بخشی از هزینه‌های شما کم می‌شود. اما اگر در شهری که برای تحصیل انتخاب کرده‌اید خوابگاه وجود نداشته باشد، باید به فکر اجاره یک واحد سوئیت دارید که قاعدتا هزینه‌های آن از اقامت در خوابگاه بیشتر است.

شرایط کار ضمن تحصیل در هلند

به طور کلی اگر شما دانشجوی بین المللی یکی از دانشگاه‌های هلند و خواهان کار نیمه وقت هستید باید قوانینی را رعایت کنید. شما برای شروع کار ضمن تحصیل باید مجوز کار و ویزای تحصیلی داشته باشید. اخذ بیمه خدمات درمانی و پرداخت مالیات هم از قوانینی است که باید برای کار در کنار تحصیل کشور هلند در نظر داشته باشید.

برای اخذ مجوز کار، ملیت شما بررسی می‌شود. در صورتی که ملیت دانشجو جزو اتحادیه کشورهای اروپایی به جز کشور کروواسی باشد، هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های کار وجود ندارد. اما باقی دانشجویان از سراسر دنیا که جزو اتحادیه اروپاییان نباشند (مانند دانشجویان ایرانی) نیازمند اخذ مجوز کاری هستند.

درخواست این مجوز از سمت کارفرمای مربوطه داده می‌شود که حدود ۵ هفته برای اجرای آن زمان نیاز است. بعد از اخذ این مجوز لازم است دانشجو در رابطه با شرایط کلی کار با کارفرمای خود صحبت کند.

همواره سعی کنید از طریق مراحل قانونی به دنبال شغل باشید. چرا که در غیر این صورت کارفرما می‌تواند در هر زمان که بخواهد شما را اخراج کند. همچنین حق بیمه درمانی برای شما لحاظ نمی‌شود و در صورت بروز مشکل نمی‌توانید ار خدمات بیمه استفاده کنید. کار غیر قانونی می‌تواند عواقب بدتری هم برای تحصیل در هلند داشته باشد، برای مثال ممکن است باعث لغو اقامت دانشجو شود.

دانشجویان به چه مشاغلی می‌توانند مشغول شوند؟

به دلیل محصل بودن شما و این که امکان فعالیت به صورت تمام وقت در محل کار را ندارید، باید در مشاغل عمومی‌تری مشغول به کار شوید. شغل‌هایی مانند مسئول دفتر، کارگر، مشاغل فروش و ویزیتوری، کار در رستوران و … را می‌توان انتخاب کرد. البته قابلیت‌های شما هم در پیدا کردن شغل بهتر، تاثیرگذار است. افرادی که مدرک با درجه بالاتر و همچنین بر روی زبان‌های انگلیسی یا هلندی تسلط دارند، می‌توانند انتخاب‌های بهتری در شغل داشته باشند.

برای پیدا کردن شغل مورد نظر چند راه وجود دارد. اول این که به واحد امور دانشجویی دانشگاه خود مراجعه کنید. علاوه بر این آژانس‌های استخدام هم وجود دارند که بتوانید شغل مناسب با شرایط خود را از طریق آن‌ها پیدا کنید. برخی از شبکه‌های اجتماعی فعال در هلند هم آگهی‌های استخدامی برای کارجویان منتشر می‌کنند.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments