بررسی قوانین پناهندگی در هلند و مهم‌ترین نکات درباره آن

قوانین پناهندگی در هلند

قوانین پناهندگی در هلند شرایط نسبتا سختی دارد. البته این ویژگی چنین مهاجرتی است؛ و قوانین کشور هلند در این زمینه نیز مانند سایر کشورها و حتی گاهی سهل گیرانه‌تر است. نباید فراموش کنید که مهاجرت امری پیچیده و خاص است؛ که انجام ان نیازمند شرایط ویژه و روحیه بالاست. حال این وضعیت برای مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی می‌تواند بسیار ویژه‌تر و خاص‌تر باشد. در این نوشته می‌خواهیم درباره قوانین پناهندگی در هلند نکاتی را با شما در میان بگذاریم. حقیقت آن است که ما در موسسه مهاجرتی پارسا، مهاجرت از طریق پنهاهندگی را به هیچ‌کس پیشنهاد نمی‌کنیم؛ و تجربه ما نشان داده است که روش‌های دیگر مهاجرت به هلند، ساده‌تر و دارای شانس بیشتری برای موفقیت است. اما اگر به دلایل ویژه، شخصی و موجه، قصد دارید از این روش برای اقامت در کشور هلند استفاده کنید؛ قوانین پناهندگی در هلند می‌تواند برای شما بسیار راه‌گشا باشد.

قانون اصلی برای پناهندگی در هلند

مطالعه ریز قوانین و بررسی بندها و تبصره‌های قانون می‌تواند یکی از فعالیت‌های مهم علاقمندان به مهاجرت باشد. اما فارغ از نگارش‌های قانونی، برای آشنایی با اصلی‌ترین قوانین پناهنگی در هلند بررسی چند نکته اساسی ساده بهتر باشد.

در یک تعریف ساده، شما برای دریافت پناهندگی کشور هلند، باید تحت شرایطی باشید که زندگی‌تان در کشور مبدا به دلایل غیرموجه در خطر باشد. از نظر کشور هلند این دلایل شامل اعتقادات شخصی، عقاید مذهبی، عقاید سیاسی، گرایش‌های جنسی خاص، سبک زندگی و… است. بنابراین تنها و تنها اگر در چنین شرایطی قرار داشته باشید واجد دریافت کارت اقامت هلند از طریق پناهندگی هستید.

به‌طور خلاصه این وضعیت پس از درخواست پناهندگی فرد و با ارائه دلایل و مدارک گوناگون و انجام مصاحبه احراز خواهد شد. یک قانون مهم دیگر در زمین قوانین پناهندگی در هلند مدت زمان اجازه اقامت در این کشور است. پیش از این در صورت پذیرفته شدن درخواست پناهندگی شما، کارت اقامت 5 ساله صادر می‌شد؛ اما در حال حاضر دولت هلند این مدت را به 3 سال کاهش داده است. البته پس از سه سال از گذشت اقامت در هلند، در صورت عدم تغییر شرایط و وجود همان مشکلات، کارت اقامت شما تمدید خواهد شد. همچنین جالب است بدانید که این اقامت در صورت احراز بعضی شرایط، مثل عدم سوء پیشینه، یادگیری زبان هلندی و… می‌تواند پس از این مدت به اقامت دائم کشور هلند منتهی شود.

نکته دیگری که در مورد قوانین پناهندگی در هلند باید در نظر بگیرید؛ توجه به این مسئله است که درخواست پناهندگی را نمی‌توان خارج از خاک هلند ارائه داد. در واقع فرد متقاضی باید بتواند به شکلی خود را به کشور هلند رسانده و سپس درخواست پناهندگی دهد. یک راه سالم و قانونی برای این کار دریافت ویزای موقت و سه ماهه کشور هلند و سفر به این کشور است.

همچنین توجه کنید که در صورتی که تقاضای پناهندگی شما مورد قبول واقع نشود؛ و برای دادگاه تصمیم‌گیرنده مشخص شود که ادله شما اشتباه یا دروغ است؛ امکان ورود شما به خاک اروپا تا دو سال متمادی ممنوع می‌شود. بنابراین دقت کنید که اگر دلیل درستی برای این درخواست ندارید؛ شانس خود را برای دریافت کارت اقامت هلند به سایر روش‌ها نیز از دست ندهید.

در نهایت ما در موسسه مهاجرتی پارسا توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط خود، بهترین روش مهاجرت به هلند را انتخاب نمایید. در صورتی که در این زمینه دچار ابهام هستید؛ می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments