آشنایی با اکوسیستم استارتاپی هلند

اکوسیستم استارتاپی هلند

بر اساس گزارش به دست آمده از محققان، ثابت شده است که امروزه شرکت های نوپا به میزان قابل توجهی در رشد اقتصادی نقش دارند. موضوعی که برای راه‌اندازی یک استارتاپ بسیار مهم است، خلاقیت و ایده مورد نظر تیم اجرایی آن است. در ادامه با اکوسیستم استارتاپی هلند بیشتر آشنا شوید.

یکی از راه‌های مهاجرت به هلند ، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت است. برای اخذ اقامت هلند از طریق ثبت شرکت شما می‌توانید با خلق یک ایده در این کشور درخواست راه‌اندازی استارتاپ را داشته باشید. اما پذیرفته شدن ایده شما مراحلی دارد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید، این است که ایده شما جدید و خلاقانه باشد.

اکوسیستم استارتاپی هلند

برای راه‌اندازی استارتاپ در هلند نیاز به سرمایه زیادی نیست. این کشور امروزه از ایده‌های خلاقانه حمایت می‌کند. ایده‌هایی که برای این کشور هم باعث رشد اقتصادی شود. در واقع افرادی که می‌خواهند از طریق اجرای طرح ایده خود برای اقامت در این کشور اقدام کنند، باعث کارآفرینی هم می‌شوند.

یکی از شروط پذیرش دولت هلند از ایده شما این است که شما فردی را در این کشور پیدا کنید که در حوزه مرتبط با ایده شما آشنایی کافی را داشته باشد. این فرد باید توانایی اسپانسر شدن از فعالیت شما را داشته باشد.

بعد از پیدا کردن یک اسپانسر خوب، باید مستنداتی را تهیه کنید که ثابت کند ایده شما علاوه بر این که باید نو و تازه باشد، سودآور خواهد بود.

برای سرمایه گذاری در هر کشوری باید با قوانین و شاخص‌های اقتصادی آن کشور آشنا شوید. شما باید بدانید که هر ساله بابت فعالیت کاری خودتان چه میزان مالیات پرداخت خواهید کرد و همچنین از میزان نرخ بهره بانکی نیز اطلاعات به دست آورید.

هزینه‌های راه‌اندازی استارتاپ در هلند

درست است که هدف شما از مهاجرت به این کشور سرمایه گذاری نیست. اما باید هزینه‌های ضروری در این مسیر را بدانید. برخی از هزینه‌ها برای به هدف رساندن تلاش‌ها، پیش بینی نشده هستند. برای آن‌ها هم باید مقداری پس‌انداز داشته باشید.

ایده تجاری شما همانطور که گفته شد نیاز به سرمایه هنگفت ندارد. اما شما باید هزینه‌های ثبت شرکت را در اختیار داشته باشید. برای ثبت شرکت با توجه به فعالیت و ماهیت شرکت، هزینه نهایی انتخاب می‌شود. ایده شما باید بررسی شود و با توجه به ویژگی‌های آن بابت ثبت شرکت از شما هزینه دریاقت می‌شود.

طبق آمار به دست آمده برای ثبت شرکت حداقل ۵۰ هزار یورو لازم است. این مبلغ در کشورهای دیگر هم بیشتر است. شما باید برای اقامت و هزینه‌های زندگی خود در این کشور هم محاسباتی داشته باشید. تا زمانی که مراحل ثبت شرکت شما و سود دهی کسب و کار شما راه‌اندازی شود، باید توانایی زندگی و پرداخت هزینه‌ها در  این کشور را داشته باشید.

برای اجاره ماهانه محل اقامت مانند مسکن دانشجویی باید حداقل ۳۰۰ یورو بپردازید. هزینه‌های رفت و آمد، خوراک، پوشاک، اشتراک ماهانه اینترنت و … از هزینه‌هایی است که نباید از آن غافل شوید.

ثبت شرکت در کشور مقصد کار آسانی نیست. اگر کاملا به مراحل آن آشنا نباشید پیشنهاد می‌کنیم با یک وکیل خبره صحبت کنید تا مراحل کاری شما با خیال آسوده‌تری پشت سر گذاشته شود.

چرا استارتاپ خود را در هلند راه‌اندازی کنیم؟

متوجه شدید که دولت هلند حمایتگر کسب و کارهای نوپا است. از همین رو سعی می‌کند مالیات زیادی برای استارتاپ‌ها لحاظ نکند. به طور کلی سیستم پرداخت مالیات در این کشور به سختی دیگر کشورها نیست. نرخ مالیات در این کشور تقریبا از سال ۲۰۱۱ تغییری نکرده و برای تمامی کسب و کارها هزینه سنگینی ندارد.

یکی از دلایلی که افرا تصمیم می‌گیرند ایده خود را در این کشور اجرا کنند، نرخ مالیات پایین است. در صورتی که ایده شما به قدر کافی خلاقانه و جدید باشد، کمپانی خوبی هم حامی و اسپانسر شما می‌شود. پیدا کردن یک اسپانسر خوب نشان دهنده اوضاع مالی شما است.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments