آشنایی با انواع شرکت ها در هلند

آشنایی با انواع شرکت ها در هلند

انواع شرکت ها در هلند تشابه زیادی با سایر کشورها از جمله ایران دارد. در واقع روش‌های دسته‌بندی و قوانین ثبت شرکت ها در همه کشورهای جهان، به‌طور معمول از استاندارد ثابت و مشابهی بهره می‌برد. به همین دلیل نیز شباهت‌های بسیاری با یک‌دیگر دارند. البته در کنار این شباهت‌ها هر کشوری با توجه به اهداف و نیازهای قانونی خود، جزئیات متفاوتی نیز در تعاریف خود از انواع شرکت ها ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید با انواع شرکت ها در هلند آشنا شوید؛ با ادامه این نوشته وب‌سایت دفتر مهاجرتی پارسا همراه باشید.

پیش از ورود به بحث اصلی، بهتر است بدانید که این نوشته با توجه به نیازهای افراد علاقمند به مهاجرت به هلند از طریق ثبت شرکت، نوشته شده است. در واقع اگر شما هم به دنبال آن هستید تا از طریق ثبت شرکت موفق به اخذ ویزای اقامت کشور هلند شوید؛ بهتر است اطلاعات مناسبی در زمینه انواع شرکت های قابل ثبت در این کشور داشته باشید.

انواع شرکت های قابل ثبت در کشور هلند

پیش از هرچیز توجه داشته باشید که هلند به دلیل قوانین انعطاف‌پذیر، شرایط مناسب کار، نیروی متخصص، مالیات مناسب و از همه مهم‌تر اجازه مالکیت خصوصی 100 درصدی به افراد خارجی، یکی از بهترین نقاط دنیا برای سرمایه‌گذاری خارجی است. به همین علت نیز ما در دفتر مهارجتی پارسا، روش سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت را، بیش از هر روش دیگری به علاقمندان مهاجرت به این کشور توصیه می‌کنیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود (سهامی خاص) در هلند

این شرکت در اصطلاح قانونی و تجاری کشور هلند با عنوان لاتین Private Limited company (Besloten vennootschap – BV) شناخته می‌شود. این مدل شرکت را می‌توان به تنهایی و یا با مشارکت چند عضو تاسیس کرد. بنابراین از نظر تعداد نفرات محدودیتی وجود ندارد. از سویی اعضا می‌توانند اشخاص حقیقی و یا حتی حقوقی باشند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص، یک دهم یورو است؛ و مسئولیت سهام‌داران آن به میزان سهم آنها از شرکت خواهد بود. طبیعتا این شرکت سهامی خاص است؛ سهام آن نمی‌تواند به صورت عام منتشر شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود (سهامی عام) در هلند

این شرکت نیز دقیقا از ویژگی‌های شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص برخوردار است. با این تفاوت که سهام آن را می‌توان به صورت بی‌نام به عموم افرادی که عضو موسسین شرکت نیستند، واگذار کرد.

در این شرکت نیست مسئولیت هر سهام‌دار به اندازه سهم اوستغ و سرمایه‌گذاری اولیه سهام‌داران باید حداقل 45 هزار یورو باشد. این شرکت در کشور هلند با نام Naamloze Vennootschap – NV شناخته می‌شود.

ثبت شرکت با مشارکت عام در هلند

این مدل شرکت شاید کمی ناآشنا به نظر برسد. به این شرکت‌ها در زبان هلندی Vennootschap Onder Firma – VOF گفته می‌شود. ثبت شرکت با مشارک عام در هلند نیاز به حداقل سرمایه ندارد؛ و اشخاص مشارکت‌کننده می‌توانند هلندیف خارجیف حقیقی یا حقوقی باشند. تفاوت این مدل شرکت در تعداد شرکا است که باید حداقل دو نفر باشند.

همچنین این مدل شرکت نیاز به سرمایه اولیه مشخص نداشته و هر مشارکت‌کننده‌ای بر اساس میزان سهمش در برابر ذی‌نفعان مسئولیت دارد.

این نوع ثبت شرکت برای انجام فعالیت‌های مشترک بین افراد و شرکت‌ها و… و طی یک توافق‌نامه حقوقی شکل می‌گیرد.

ثبت شرکت با مشارکت محدود در هلند

این نوع شرکت که با نام Commandtenrey Vennootschap – CV شناخته می‌شود؛ نوع خاصی از شراکت به صورت عام است.  در این نوع شرکت سهام‌داران به دو دسته سهام‌داران فعال و غیرفعال تقسیم می‌شوند.

سهام‌داران فعال آنهایی هستند که علاوه بر سرمایه‌گذاری در زمینه مدیریت و فعالیت‌های شرکت نیز همکاری داشته و مسئول هستند. در مقابل سهام‌داران غیرفعال آنهایی هستند که فقط سرمایه خود را در اختیار شرکت گذاشته، در زمینه تعدات شرکت نیز به اندازه سهام خود مسئولیت دارند.

البته این ویژگی‌ها به صورت پیش‌فرض است؛ و شرکا می‌توانند بر اساس نیاز خود، توافق دیگری را برای مسئولیت‌ها و اختیارات ایجاد کنند.

در نهایت جالب است بدانید که ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص، پرطرفدارترین روش ثبت شرکت در کشور هلند است؛ که برای افرادی که قصد مهاجرت از این طریق دارند نیز بهترین انتخاب خواهد بود.

 

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments