اقامت پس از تحصیل در هلند

اقامت پس از تحصیل

گذراندن دوره تحصیل به خودی خود نیازمند تمرکز و تلاش بی‌وقفه است. اما پس از گذشت این دوره باید به فکر جستجوی شغل مناسب بود. نتیجه تمام تلاش‌ها باید به بهترین شکل ممکن به ثمر بنشیند. برای این منظور باید فرصت پیدا کنید تا شغلی پیدا کنید و از این طریق اقامت خود را در کشور هلند تمدید کنید.

اگر مهاجرت به هلند از طریق تحصیل را انتخاب کرده باشید باید به فکر دوران بعد از فارغ التحصیلی هم باشید. برای اقامت پس از تحصیل در هلند باید به دنبال کار باشید. جستجوی کار در این کشور روش‌های مختلفی دارد که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم.

شرایط تمدید یا اخذ اقامت در کشور هلند، مشکل است. اگر می‌خواهید این کار با دقت فراوان برای شما انجام شود می‌توانید از طریق دفتر حقوقی و مهاجرتی پارسا اقدام کنید. کارشناسان ما شما را راهنمایی می‌کنند.

شرایط اقامت پس از تحصیل در هلند

شما پس از این که مراحل تحصیلی خود را در این کشور گذراندید و یکی از مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد را از دانشگاه‌های معتبر در این کشور دریافت کردید باید به فکر اخذ اقامت در هلند باشید. به طور کلی تا زمانی که در این کشور شاغل باشید، کارفرمای شما می‌تواند اقامت شما را از طریق کار تمدید کند. البته این کار برای شما هزینه دارد. شما برای تمدید ویزای خود باید هزینه‌ای حدود ۶۰۰ یورو پرداخت کنید. با پرداخت این هزینه و تمدید اقامت، فرصت دارید به مدت ۶ سال در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوید.

شما می‌توانید ویزای جستجوی کار دریافت کنید. اما برای به دست آوردن این ویزا باید شرایطی را دارا باشید؛

  • یکی از شروط این ویزا این است که شما در یکی از دوره‌های کارشناسی ارشد، دانشجوی ممتاز باشید.
  • دوره تکمیلی را در این کشور گذرانده باشید. گذراندن این دوره حداقل ۱۲ ماه طول می‌کشد و با عنوان دوره تحصیلات تکمیلی شناخته می‌شود.
  • در صورتی که یک تحقیق علمی در این کشور انجام داده باشید امکان اخذ ویزای جستجوی کار را خواهید داشت. به عنوان مهاجر ماهر باید در طول انجام تحقیق علمی، در هلند اقامت داشته باشید.

اگر تحصیلات عالی را پشت سر گذاشته باشید، برای مثال در مقطع دکتری از یکی از دانشگاه‌های هلند فارغ‌التحصیل شده باشید، می‌توانید برای برای کار و اقامت در هلند به عنوان مهاجر بسیار ماهر اقدامات لازم را انجام دهید. در صورتی که در دسته افراد غیر شهروندی اتحادیه اروپا، بلغاری و رومانیایی باشید، لازم است در سایت کروهو ثبت نام و از این طریق برای اقامت خود اقدام کنید. این سایت ویژه برنامه‌های تحصیلات عالی است.

جستجوی کار پس از تحصیل

شما با ویزای تحصیلی خود می‌توانید اقامت پس از تحصیل خود را تمدید کنید. در صورتی که شما کمتر از ۳۰ سال سن دارید و شغل مورد نظر شما خود را پیدا کردید می‌توانید درخواست ویزای مهاجر بسیار ماهر بدهید. با داشتن این ویزا همراه با همسر خود حتی بدون مجوز هم می‌توانید کار کنید.

در صورتی که زمان اعتبار ویزای شما نزدیک باشد، بهتر است قبل از به پایان رسیدن آن، برای تمدید ویزا درخواست داده باشید.

شما می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های هلند در زمینه تحقیقاتی فعالیت کاری خود را آغاز کنید. اما پذیرش آن نیاز به وجود شرایطی است. برای آگاهی از این شرایط باید با دانشگاه مورد نظر صحبت کنید و از قوانین آن‌ها برای انجام این کار مطلع شوید.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments