مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در هلند

اخذ ویزای تحصیلی در هلند

یکی از راه‌های مطمئن مهاجرت به هلند برای جوانان و به ویژه دانشجویان از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی است. دانشگاه‌های هلند امکان تحصیلات تکمیلی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. مهاجرت تحصیلی این مزیت را دارد که فرد در دوره چند ساله تحصیل با فضای کشور هلند آشنا می‌شود و در صورت تمایل برای تابعیت این کشور درخواست می‌دهد. زندگی در این کشور زیبا با دانشگاه‌هایی که از اعتبار علمی شایسته‌ای برخوردارند باعث اقبال افراد به گرفتن ویزای تحصیلی هلند شده است. نظام آموزشی هلند از برترین‌های‌ نظام‌های آموزشی در جهان شناخته می‌شود. تحصیل در دانشگاه‌های هلند می‌تواند تجربه‌ای خاص و تاثیرگذار در آینده و زندگی شغلی افراد باشد.

برای گرفتن ویزای تحصیلی اولین اقدام، دریافت پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی معتبر در هلند است. در این مرحله هزینه درخواست پذیرش و ثبت نام بر عهده متقاضی است. حالا دانشگاه از طرف متقاضی درخواست ویزای MVV می‌کند. متقاضی با این ویزای موقت شش ماهه می‌تواند وارد کشور هلند شود. پس از حضور در این کشور باید برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کرد. ویزای تحصیلی را دانشگاه درخواست می‌دهد. این ویزا در طول تحصیل نیاز به تمدید مجدد دارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در هلند

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • گواهی رسمی پذیرش یا ثبت نام در دانشگاه
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • گواهی تاییدیه مالی
  • کپی مدارک تحصیلی
  • بیمه مسافرتی و درمانی

پذیرش تحصیلی در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های هلند
دوره کارشناسی در دانشگاه‌های هلند مانند ایران، در هشت ترم تحصیلی در نظر گرفته می‌شود. دانشجویان می‌توانند در این مقطع، ماهانه حدود چهل ساعت کار کنند.

برای گرفتن پذیرش در این مقطع داشتن مدرک دیپلم با حداقل معدل دوازده شرط لازم است. از آنجایی که کلاس‌های دانشگاه‌های هلند به زبان انگلیسی است متقاضی باید دارای مدرک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی (IELTS) با حداقل نمره شش باشد تا در ثبت نام به مشکل برنخورد. برای دوره کارشناسی ارشد این نمره باید 6.5 باشد. دانشگاه‌های هلند برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد سختگیری بیشتری دارند.

متقاضی باید علاوه بر مدرک زبان لیست ریز نمرات دوره کارشناسی خود را نیز در اختیار دانشگاه قرار دهد. دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های هلند نیز مانند ایران، در چهار ترم تحصیلی ارائه می‌شود. به دانشجویان اجازه داده می‌شود در این مقطع، ماهانه حدود بیست ساعت کار کنند. پذیرش در دوره دکتری متفاوت از دو مقطع دیگر است.

متقاضی باید برای پذیرش در مقطع دکتری در هلند از یک استاد راهنما و دانشگاهی که او در آن فعالیت می‌کند یک فرصت تحصیلی درخواست کنید. نمره آزمون زبان انگلیسی (IELTS) بالای 6.5، انتشار مقاله در نشریه‌های معتبر علمی و پژوهشی و دارابودن نمرات بالا در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد از عوامل موثر در پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری است. این دوره حدود چهار سال طول خواهد کشید.

سال تحصیلی در هلند از اوایل سپتامبر آغاز می‌شود. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند باید از چند ماه قبل برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های هلند اقدام کنند. افرادی که برای تحصیل به هلند مهاجرت می‌کنند از شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل و اقامت دائم در کشور هلند برخوردارند.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله

فرم زیر را کامل کرده و برای دریافت مشاوره منتظر تماس ما باشید.

متقاضی اخذ اقامت هلند از طریق:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments